• 0

Pay By Cash

Beste mensen,

 

ten eerste bedankt voor dit zeer informatieve forum. Ik ben rustig aan bezig met het uitwerken van een idee voor een webwinkel en heb al veel informatie hier kunnen vinden die me op weg heeft geholpen. Ik ben me ook gaan orienteren op de verschillende betaalplatforms die te integreren zijn in een website en heb er al diverse bekeken en voorzien van een niet absoluut positief waardeoordeel. :)

 

Nu kwam ik in mijn zoektocht de volgende site tegen: www.paybycash.com . Dit is een betaalplatform waar ongeveer alle betaalmogelijkheden in geintegreerd zijn, op de credit cards na. Dit wekte mijn interesse. Na even verder lezen op de site bleek dat de merchant (shophouder) zelf niets lijkt te betalen voor dit systeem. De kosten zijn voor de klant. Nu moet ik zeggen dat ik geen voorstander ben van (transactie)kosten bovenop de vraagprijs rekenen, maar ik begreep dat deze ook voor een deel (of geheel) door de shophouder op zich genomen kunnen worden.

 

Heeft er iemand ervaring met deze site? Er zijn ook nergens tarieven te vinden die worden berekend; ik ben eerlijk gezegd bang dat deze me zullen afschrikken, gezien het feit dat er geen maandelijkse kosten e.d. worden berekend. Ik zal dit nog even verder onderzoeken en contact met hen opnemen. Dit lijkt mij in potentie (als de transactiekosten meevallen en over te nemen zijn door de shophouder) een mooi alternatief voor services als MultiSafePay, Ogone, etc. Dus, iemand ervaring?

 

Groet

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Inmiddels heb ik hen gemaild en ook antwoord gekregen. Helaas was hun antwoord niet meer dan een verwijzing naar de site met de FAQ's, die ik al doorgenomen had voor ik contact met hen opnam. Hier ben ik niet veel wijzer uit geworden dus. Ik laat het hier niet bij zitten en heb ze zojuist nogmaals gemaild met de vraag of ze mijn vraag specifiek kunnen beantwoorden in plaats van me door te verwijzen naar de site.

 

Omdat ik nog steeds nieuwsgierig ben naar de tarieven die ze hanteren ben ik even gaan rondkijken bij klanten van hen. Zo kwam ik op een site waar je een add-on voor een online spel kon kopen, voor zo'n 7 dollar. Daar werden de volgende tarieven berekend voor de klant (niet de shophouder dus):

 

The following payment options are available in your country: Netherlands

   Ultimate Game Card [ + $1.50 US Dollars ]

   iDeal

   paysafecard

   Wallie-card [ + $2.90 US Dollars ]

   Cash (through the post) - US Dollars

   Bank Transfer [ + $0.10 US Dollars ]

   Maandelijks Terugkerende Incasso [ + $1.50 US Dollars ]

   Rabo Direct Betalen / iDEAL [ + $0.10 US Dollars ]

   Moneybookers

   Mobillcash -- mobile phone payment

   Western Union QuickPay

   WebMoney Transfer

   Th!s [ + $2.60 US Dollars ]

   Ukash

   Visa Electron

   JCB

 

Dit zijn vrij gunstige tarieven vind ik. iDeal, dat toch waarschijnlijk een van de meest gebruikte betaalmethodes zal zijn op mijn site, is zelfs geheel gratis voor de klant.

 

Wat me overigens op viel op PayByCash.com is dat bijna al hun klanten online game sites zijn. Ik hoop dat het niet zo is dat dit de enige soort sites zijn waarmee ze in zee gaan, omdat hun tarieven me toch wel aanstaan. Ik heb ze dus nogmaals gemaild, met de volgende drie vragen en ben benieuwd naar het antwoord:

- Is jullie service alleen bedoeld voor online game sites?

- Wat zijn de tarieven die jullie rekenen voor transacties? Dat ze verschillen per betaalmiddel is me nu duidelijk, maar zijn ze ook afhankelijk van het transactiebedrag?

- Is het mogelijk dat de shophouder deze kosten op zich neemt en de klant hier dus verder niets mee te maken heeft?

 

/ Wordt vervolgd

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.