• 0

inkoopkanaal

Naast mijn al bestaande webwinkel in italiaanse lederwaren ben ik bezig met het opzetten van een tweede webwinkel.

Mijn bedoeling is om hier verpakkingsmaterialen te gaan verkopen( luchtkussen enveloppen, monsterzakken, gripzakjes, bordrugenveloppen enz) .

Na marktonderzoek is gebleken dat er redelijk wat concurrentie is die deze producten tegen scherpe prijzen aanbieden . Groothandels in nederland in dit segment bieden geen soelaas, mijn inkoopprijs voor die producten (zelfs inkoop met duizenden aantallen)ligt al boven gemiddelde prijs op internet . Ik zoek dus een distributeur/leverancier waar ik deze goederen tegen een concurerende prijs in kan kopen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Basa,

 

welkom op Higherlevel! Waar komt je wens naar deze handel vandaan? Ik snap de stap van luxe, gedifferentieerde consumentenartikelen naar bulkgoederen in een prijsgedreven markt niet zo zeer.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio

 

Het is zeer zeker een grote stap van luxe artikelen naar deze bulkgoederen.

Loop al maanden met het idee om tweede webwinkel te beginnen. Na wat brainstormen kom je dan hierop uit. Het zijn mede door de explosieve groei van aantal webwinkels wel producten waar vraag naar is en blijft. Het is natuurlijk zo dat de marges in deze sector niet erg groot zijn. Het is nog maar een idee. Ik moet in ieder geval nog wat onderzoek verrichten of ik een leverancier kan vinden zodat ik mee kan in die scherpe prijzen van deze producten.

 

mvg

Basa

Link naar reactie
  • 0

Wat je misschien kan doen is bij een paar grote merken aankloppen. Maar vaak wordt je dan doorverwezen naar een groothandel.

Een andere optie is om in Duitsland te gaan kijken of eventueel zelfs in China.

 

Maar ik vraag me ook af waarom naast lederen tassen iets totaal anders?

Ik heb je webshop bekeken en ziet er goed uit. Waarom niet assortiment uitbreiden en daar meer in investeren?

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je dit willen? Je geeft zelf al aan dat er redelijk veel concurrentie is die erg scherp in de prijzen zijn.....

 

Ik denk dat je inderdaad naar China moet en enorm groot moet inkopen wil je mee kunnen doen op die markt.

Heb even op Alibaba.com gekeken en er zijn manufacturers genoeg die artikelen als deze aanbieden.

 

Succes!

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Om maar met de deur in huis te vallen: het is een idee wat je in deze vorm naar mijn mening heel snel weer moet loslaten.

 

Alleen indien je in staat bent een uniek concept neer te zetten, je echt te onderscheiden van anderen EN nog steeds erg goedkoop te zijn maak je naar mijn mening een kans.

 

Natuurlijk zul je wel enveloppen, gripzakjes e.d. verkopen, maar niet alleen zijn de marges erg klein, je moet ook nog geld steken in de promotie.

 

Alleen al op gripzakjes in nl 50.000 zoekresultaten, dus dat wordt nog enigszins lastig als je geen adwords wilt gebruiken.

Gebruik je wel adwords dan is je marge al snel aan het verdampen

 

Zou eerder het advies van ricardinho volgen of een tweede shop in dezelfde of gerelateerde branche met andere artikelen openen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een overweging om binnen de verpakkingswereld voor webshops weg te gaan van de bekende bulkgoederen en meer op zoek te gaan naar niches.

 

Bijvoorbeeld: Zeer representatieve, lichtgewicht doosjes die door een brievenbus kunnen, recyclebaar zijn en worden voorzien van het logo.

 

Dus in plaats van goedkoop, goedkoper zoeken naar meer toegevoegde waarde. (stel jezelf eens de vraag: waaraan zou het product moeten voldoen zodat ik de verkoopprijs 20% hoger kan maken?)

 

Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Laat het idee mede door jullie reacties maar voor wat het is. Het zoeken in duitsland en China levert ook niet veel resultaat op.

 

Het is inderdaad heel moeilijk, zoniet onmogelijk om je in deze markt nog te onderscheiden. Misschien is het zoeken naar een niche zoals Ard opperde nog de enige mogelijkheid om je in deze sector te onderscheiden.

 

Basa

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.