• 0

Recessie te lijf: is de aanbieding "elke 6de klus gratis" een goed idee?

Halllo Allemaal,

 

Graag hoor ik jullie mening over het volgende.

 

Ik ben freelancer in de media wereld en zoals bijna in elke branche is ook voor mij de recessie voelbaar. Bedrijven zijn gefuseerd en het aantal freelancers dat word ingezet is fors minder dan voor de recessie. In de zomer maanden is het over het algemeen ook nog eens erg rustig.

 

Nu is mijn idee om toch wat meer klussen binnen te krijgen het volgende:

 

Bij bedrijven de aanbieding doen dat in de maanden mei en juni elke 6de klus gratis is.

 

Ik weet niet of dit soort constructies ook gangbaar zijn in de freelance wereld? En of hier niet al te veel wanhoop vanuit gaat?

 

Graag jullie mening

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je geeft dus 20% korting? Denk dat 20% korting op de eerste klus aansprekender is.

 

Edit: Nu ik mijn reactie lees... Ik kijk vanuit mijn eigen wereldje waarbij een klus al gauw een of meerdere maanden duurt. Dan is korting op de 6de klus niet echt heel spannend. Wellicht heb je in de media wereld snellere klussen (1 draaidag oid). Dan is het wellicht wel interessant.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Als je al wat lijntjes hebt liggen binnen bepaalde bedrijven zou je het eens op kunnen werpen. Ik loop persoonlijk niet warm voor een 6e klus gratis of een 4e of een 5e. Denk dat er nu heel erg wordt gelet op hetgeen wat het direct kost en wat het direct oplevert. Wellicht zou je dan eerder iets No Cure No Pay achtigs kunnen verzinnen. Bedrijf neemt je aan, loopt geen risico, jij doet je ding, bedrijf tevreden over rendement, betalen. Zo niet, dan ben je zelf het haasje. Of eventueel no cure less pay. Niet tevreden, betaalt bedrijf 25% van de totaal prijs

Voor mijn gevoel kom je hier verder mee.

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Coppola,

 

Ik ben bang dat bedrijven ook kunnen rekenen en dat de zesde klus een hele grote zal zijn waar je heel veel tijd in moet steken en waar je niets op verdient. Tijd om andere, betalende, klussen te doen heb je dan ook niet meer...

 

Werk je op uurtarief? Probeer dan eens een scherpe fixed fee variant aan te bieden. De klant weet dan waar hij aan toe is en als je scherp calculeert hoef je er waarschijnlijk niet eens op toe te leggen, tenzij de klus heel erg tegenvalt.

 

Groeten,

 

Mark

Advies, installatie en onderhoud voor particulieren en bedrijven

Link naar reactie
  • 0
En of hier niet al te veel wanhoop vanuit gaat?

 

[zibb]

 

Bijna de helft van de Nederlandse werknemers is bereid salaris in te leveren als ze daarmee ontslag kunnen voorkomen. Een op de zeven werknemers (14 %) wil zelfs 10 procent inleveren.Lees hier verder

 

Nu nog 9 werknemers vinden die "voor deze 10e werkplek" bereid zijn 10% van hun salaris in te leveren om deze wekplek al dan niet te behouden of te creëren en te vullen met een nieuwe werknemer.

 

 

HEXA-Epsilon | using primary building blocks in an adaptive and flexible way
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.