• 0

wat te doen bij faillisement met privegeld

Beste,

 

Ik zit in de situatie dat mijn zaak bijna failliet is.

 

Ik heb nog een aanzienlijk bedrag op een privé rekening staan die ik geereft heb. Ik vraag me af of ze dit geld meenemen bij bij het faillisement en of ze daar dus zakelijke schulden mee kunnen betalen?

 

Bvd

 

Marcel

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Via bestuurdersaansprakelijkheid (BA) kan een curator jou prive aansprakelijk stellen voor gemaakte schulden.

 

Omdat de BA zo uitgebreid is ga ik er niet diep op in. Dus vandaar mn korte bericht. Ik adviseer dat je daar eens op in moet lezen en dan kijkt of iets van toepassing is. Dan zou ik me daar verder over kunnen uitweiden.

 

Grt Ryan

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

ik heb 1 Holding BV en 2 BV's .Met de financiering is getekend voor alle bv's en

Je zin is niet echt af. Is er meegetekend prive voor de financiering? Of bedoel je iets anders te zeggen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

ik heb 1 Holding BV en 2 BV's .Met de financiering is getekend voor alle bv's en

Je zin is niet echt af. Is er meegetekend prive voor de financiering? Of bedoel je iets anders te zeggen?

 

Inderdaad, indien je voor een financiering (bank) in privé hebt meegetekend in de vorm van een hoofdelijkheid of borgtocht, kunnen ze (bank) het ook bij jou privé weg komen halen.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer het goed geregeld is, hoef je niet bang te zijn voor je centen. Zo niet, tja.....

Ga in ieder geval niet "sluizen" met je geld. Men komt er toch achter, en wanneer dit zo is ben je natter dan nat. Zelfs wanneer je niet privé aansprakelijk bent, maar je hebt lopen sluizen, gaat men lont ruiken natuurlijk.....

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.