• 0

nog een netwerksite :-)

Howdy,

ik heb net gepost op het forum van www.network-club.com, een netwerksite... alleen dat forum is nog wel erg rustig.

Lijkt me leuk om wat van de higherlevelaars daar tegen te komen! (Je kunt een gratis lidmaatschap aanvragen, en als je mij als referral doet: first name Annedien, last name Hoen, telefoonnr. 0180-425218...)

Ben benieuwd ;D

(is trouwens geen promotie ter meerdere glorie van mezelf, het lijkt me gewoon leuk dat forum een beetje tot leven te wekken én ondernemers op het spoor ervan te zetten, misschien scharrelen ze er wel nieuwe zaken op 8) )

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik vind het helemaal niks. Net iets te kort door de bocht allemaal. Netwerken als doel op zich vind ik zinloos. Te hoog First Tuesday gehalte. Te veel gericht op halers en niet op brengers. Dat bloed vanzelf dood.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Link naar reactie
  • 0

Pfff, dat is lastig. HL is een goed voorbeeld. Het is een forum voor ondernemers en expert members en tussen de bedrijven door worden er contacten gelegd. Wij (de NeBIB) vinden het heel belangrijk dat ondernemers onderling netwerken. DAt is nauwelijks te stimuleren. Als wij activiteiten ontplooien puur gericht op netwerken, komen er alleen maar halers met veel te hoog gespannen verwachtingen. Dat wordt dan ook niets. Een hele goede netwerk gelegenheid is bijvoorbeeld onze verkoopcursus voor ondernemers. Die gasten zitten 5 avonden bij elkaar in een hok moeilijke dingen te doen en daarmee leren ze elkaar een beetje kennen. Je ziet dan ook dat die ondernemers elkaar buiten de cursus opzoeken om samen nuttige dingen te doen.

Dus dingen organiseren met als exclusief doel het leggen van contacten is lastig. Er moet meer inhoud zijn. Het leggen van contacten moet bijzaak zijn. Dan verloopt het veel soepeler.

Greetz,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Link naar reactie
  • 0

Dit vind ik wel een interessante service:

http://www.friendster.com

Leer mensen kennen via mensen die jij kent is het idee. En volgens mij is het zo dat je de hele wereld kent met six of seven degrees of seperation.

Zou dit een goede manier zijn om met mensen in contact te komen? Je netwerk groeit in ieder geval snel.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of de waarde van deze relaties hoog ligt, dat denk ik namelijk niet. Het is toch meer grappig dan écht een netwerktool, plus dat het best wel een werk kost (als je het écht puur voor het netwerken doet) om iemand op deze manier goed te leren kennen.

Sommigen zullen het al weten, maar in msn6 kun je via 'Invite someone to this conversation'->'andere contactpersonen' alle (dus niet 'andere', vertaalfoutje?) op dat moment bij jou online zijnde contactpersonen in één gesprek uitnodigen. Kan ook een goede netwerkoptie zijn, eens in de zoveel tijd al je kennisen elkaar laten ontmoeten ;)

Link naar reactie
  • 0

Dat jij en/of je collegae die knop hebben gevonden is volgens mij bij 3/4 van de HL medewerkers bekend.. al dan niet by choice ;)

Naja, je moet wel een beetje oppassen met dingen naar IEDEREEN te sturen. Zelf heb ik er geen problemen mee om zoiets te krijgen, maar er zijn vast genoeg mensen die erover vallen.

Link naar reactie
  • 0

De waarde moet je zelf aan relaties geven, dat doet een site niet voor je-- daar ligt denk ik ook je kwaliteit als netwerker; kun je een op het eerste gezicht betekenisloze ontmoeting tot een kennismaking transformeren? Daar volstaat ieder medium voor; internet, real life.

Decorum, msn en meerdere mensen uitnodigen is echt lachen, ja ;D

Ik heb dankzij sites en netwerksites opdrachten, nieuwe vriendschappen, support, kennis, persoonlijke ontwikkeling en wat dat betreft schuilt een waardevolle relatie in een klein hoekje...

Have fun networking :o

Annedien

Link naar reactie
  • 0

Ik geef zelf een hoge waarde aan netwerken.

Ik heb eens gelezen dat elke contact zo een 60.000 contacten waard is. Een gemiddeld persoon heeft zo een 60 tot 100 contacten, al zijn contacten het zelfde.. dan kom je gauw op zo een aantal.

Volgens mij is de truck alleen om je "key-contacts" eruit te kunnen herkennen. Maar elk contact is eigelijk goed waard.

One of the keys to succes, is a full rolerdesk ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar