• 0

Loon DGA uit 2 BVs

Graag jullie mening/optie inzake het volgende;

Doel is oprichting van 4 BVs, Beheer + Holding + Dochter A en B

A = NIET btw-plichtig, omdat ik geen fee wil rekenen van de holding aan A (immers btw kan ik niet terugvorderen)

wil ik zelf op de loonlijst van Beheer en in Dochter A.

 

Ik weet dat het verplicht is het fictief loon van de DGA te nemen a 40000 maar dit wil ik niet en is ook te hoog, in A werk ik 30%

Iemand andere oplossingen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Johan

 

Je zult ook wel wat zelfredzaamheid moeten betrachten om te voorkomen dat in elk nieuw draadje een herhaling van informatie komt 9zie sitevoorwaarden).

 

Zoek even op 'gebruikelijk loon parttime' en je leest meteen wat je kunt doen als je parttime voor een eigen BV werkt.

In dienst bij BV A is daarbij geen probleem.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Fiscale eenheid maken voor alle belastingen, op de loonlijst van de holding gaan staan en die directeur van de BV's maken :)

 

fiscale eenheid voor de vpb ok, maar fiscale eenheid voor de ob zou mijn oplossing zijn, echter kun je niet een fiscale eenheid aanvragen met een niet btw plichtige bv in je groep, toch?

Link naar reactie
  • 0

Fiscale eenheid maken voor alle belastingen, op de loonlijst van de holding gaan staan en die directeur van de BV's maken :)

 

hij geeft aan geen managementfee te willen betalen aan de holding, dus wat je voorstelt is geen optie. Immers moet de holding BTW rekenen en kan werkmij A dit niet aftrekken.

Fiscale eenheid voor de OB is dan ook niet mogelijk.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0
Als je een probleem signaleert geef dan ook de oplossing. HL is er niet om te "zeiken om het zeiken".

 

Sinds wanneer is het signaleren van een probleem zeiken?

Bovendien is het een antwoord op de gestelde vraag:

 

fiscale eenheid voor de vpb ok, maar fiscale eenheid voor de ob zou mijn oplossing zijn, echter kun je niet een fiscale eenheid aanvragen met een niet btw plichtige bv in je groep, toch?

 

Als dit het niveau is waar HL naartoe gaat...

 

(overige antwoorden zijn prima op HL te vinden over managementfee's e.d.)

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.