• 0

Payroll

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb deze BV al een poosje naast een fulltime job. De BV is ontstaan uit een avontuur een jaar of 10 geleden (activiteiten op het gebied van energiebesparing). Dat avontuur is toen niet gelukt, maar omdat er wel intellectueel eigendom in de BV zit, bestaat deze nog steeds (maar er gebeurd verder nagenoeg niets). Dat er als ondernemingsvorm een BV werd gekozen was niet direct logisch, maar had iets te maken met betere mogelijkheden om uit de Europese subsidieruif een graantje mee te pikken (wat overigens niet heeft plaatsgevonden omdat de time-to-market nog niet daar was). Tot zover verhaal 1.

 

Verhaal 2 is dat de crisis er toe heeft geleid dat ik m'n job recentelijk ben kwijtgeraakt. Dat overkomt je en dat is altijd onverwacht en komt financieel nooit gelegen. Ik kan m'n WW-rechten vanuit persoonlijk perspectief de komende paar maanden niet in gevaar brengen.

 

Nu de situatie. Ik kan een een redelijk omvangrijke klus doen op freelancebasis. Voorwaarde is snel beginnen. Het UWV geeft daar echter geen toestemming voor (althans niet zonder WW-rechten te verspelen). Via een payroll-service mag het wel. Dat zou ik natuurlijk rechtstreeks tussen opdrachtgever en payroll bureau kunnen regelen, maar daar gaat eigenlijk m'n voorkeur niet naar uit. ik vroeg me gewoon af of het via de bestaande (slapende) BV zou kunnen. Vandaar.

Link naar reactie
  • 0

Goed dat je dit verhaal vertelt, want dat is eigenlijk een heel andere vraag dan je eerst stelde. Ik weet er het fijne niet van, maar als je als DGA in je eigen BV werkt val je niet onder de WW. Het zou me dus niet verbazen als je ook op die manier je ww-rechten zou kwijtraken.

 

Waarom doe je de klus niet gewoon via een payrollservice? Dat is toch een prima oplossing.

 

Of grijp deze gelegenheid aan om volledig freelancer/ondernemer te worden en vergeet de ww.

Link naar reactie
  • 0

In mijn opinie kan dit gewoon. In eerste instantie is het niet aan te raden, omdat verloning als DGA vanuit je eigen BV goedkoper is, omdat de ZVW premie lager is, en er geen WW / WIA premie betaalt hoeft te worden.

 

Maar er spelen in dit verhaal andere zaken mee. Er is juist behoefte aan een exteren werkgever (payrollorganisatie) die u als reguliere werknemer verloont, met afdracht van WW premie.

 

Geen probleem dus!

Wouter Veer

 

Pay for People

 

http://www.payforpeople.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.