Zichtbare vragen en antwoorden

Aanbevolen berichten

Tussen de vragen van Reuzen en Kneuzen – Normen en Waarden – Schoolmeesters en Bezemploegen door.

 

Zondag, mijn dag om even terug te kijken op de afgelopen we(e)ken, de vorderingen, nog eens over de Aahgr!-Yes! momenten na te denken, bills to pay en things still to do.

 

Korte mouwen en een tattoo op je onderarm, kan dat volgens jullie?

 

Ook hier valt pijnloos een mouw of twee aan te passen. En voor de dames die niet van behaarde benen houden is dit wellicht een uitkomst.

 

Jammer genoeg heb ik geen zesde zintuig anders had ik wel eerst mijn stoep schoongeveegd voordat Beau langs m’n voordeur zou lopen. Overigens zorgde hij deze week nog eens voor een Aahgr-moment toen een bekende van mij, met slechts een Deal van 500€, zijn show verliet, jammer want ik had hem die 2,5ton en wel meer gegund.

 

Yes! Gisteren 10€ Tango-tegoed gewonnen.

 

Tot mijn verbazing zag ik echter ook dat mijn kneuzen tegenwoordig uitmaken of iets relevant is of niet en ze daarnaast duidelijk de tendens weergeven waaraan zoveel mensen zich ergeren en sommigen zelfs het bijltje erbij neerleggen. De moeite om verder dan je kneus te kijken ontbreekt bij sommigen wel degelijk en spreken dit ook nog uit. Laat staan dat iemand moeite moet doen. Confrontatie met een andere cultuur of taal is voor sommigen nog steeds vreemd. Toch kreeg iemands Opa, zijn fiets terug.

 

Op Panoramio deed zich de afgelopen maand(en) een gelijkwaardige, reus en kneus discussie voor zoals die hier al jaren gevoerd wordt. Hierbij ging het niet zo zeer om karma maar om een aantal aardige prijzen verbonden aan een fotowedstrijd over 4 categorieën. Leden kunnen een stem uitbrengen op een foto, er een berichtje bij zetten, etc.

 

Velen, “selber auch”, konden en kunnen het natuurlijk niet laten uit te roepen dat ze al dan niet gestemd hadden met een linkje naar hun eigen inzendingen voor de wedstrijd in de hoop ook een wederstem voor hun eigen inzending te krijgen. Rond om enkele foto’s ontstond een spam-rel over wie-wat-waar en in welke talen weet ik ook niet meer.

 

Anoniem breng ik dan ook mijn stem uit voor de foto’s die ik echt geweldig vind en bestaan mijn reuzen, niet alleen uit een groot aantal leden van HL, maar ook uit de opmerkingen, waar ik wel de tijd voor neem om ze te vertalen, die sommigen bij onze foto’s zetten.

 

Ik ga nu maar eens proberen van de reus en kneus knopjes af te blijven en heb me voorgenomen bij gebrek aan een knuffel-knop m’n vriendin nog eens vaker een knuffel te geven.

 

Al zou ik niet alleen haar maar ook,, zoals Paul bij JP deed, enkelen een kus op de wang willen geven voor al die kleine en grote Aha momenten van de afgelopen maanden.

 

Ook zag ik deze week schoolmeesters, aangenomen worden, iemand die voor zijn beurt sprak naar de hoek van de klas wijzen, meerdere malen “leerlingen die hun huiswerk niet gemaakt hadden” de gang op sturen om vervolgens gezellig in de lerarenkamer te discussiëren over de volgende huiswerkopdracht voor de nieuwe stagiaire.

 

Ik kreeg een dubbel gevoel toen ik door de klas keek en vele vingers in de lucht zag en dacht aan al die “relevante” vragen die onbeantwoord bleven, terwijl velen op het schoolplein toch eenvoudig hun voetbalplaatjes hadden kunnen ruilen met elkaar.

 

Dacht aan twee van mijn Pioniers die veilig terugkwamen uit Afghanistan en hoe daar verder gebouwd kan worden in die enorme zandbak.

 

En nog eens aan de vraag waarom zoveel vragen onbeantwoord blijven denken, terwijl 5+1voudige vragen door iedereen beantwoord zouden kunnen moeten worden.

 

Waar is het einde van die estafette en waarom geen marathon (met z’n allen)? We hadden al een valse starter volgens sommigen.

 

HL is enorm gegroeid de afgelopen jaren maar mijn gevoel zegt dat er veel draadjes als heipalen (wortels zonder vertakkingen) de grond ingaan maar we niet echt bouwen op dit ondertussen toch stevige fundament.

 

De uitklapbare reuzen en of kneuzen vind ik zelf dan ook iets geweldigs, de kelder waarin we verder kunnen tinkeren is al gebouwd.

 

Lang verhaal kort:

 

Is het niet mogelijk om naast de reus en kneus knoppen, ook antwoord-vraag knoppen (onder [?] [W] [.at] ) te hangen?

 

Zo vaak zie ik binnen antwoorden vragen (ofwel aan TS ofwel als reactie-vraag op een reactie) opduiken die niet of nauwelijks beantwoord worden.

 

Een uitklap - antwoord of vraag – die net zoals de reus-kneus binnen de geposte post blijven hangen.

 

Uiteindelijk is een “gesprek” ook niet rechtlijnig. Inzichten, gedachten, vragen en antwoorden die bij een reactie horen worden vooralsnog gequoteerd (inloggen-reageren-kopiëren)2 maar dit maakt een post soms veel te onoverzichtelijk (of hij gaat verloren).

 

Zie het als de originele 5 vragen draad, die met de recent beantwoorde vragen aangevuld wordt en waarbij de leuke opmerkingen, extra vragen en dergelijke als aanvulling binnen de posts hangen.

 

Ik vind het niet erg om te zoeken, maar eerlijk is eerlijk tussen zoeken en zoeken naar paaseieren (?) is een groot verschil.

 

Denk aan een droom, over de Gordon R (want het is hier en daar ook wel eens een Helse keuken) die in ieder van ons steekt, en een onderschrift dat zei "Dromen zijn de herinneringen van de toekomst" en droom verder.

 

Opgelucht dat ik het spreekwoordelijk kruis dat modereren heet niet de berg op hoef te slepen en vraag me af wanneer we dan bij “Vrolijk aan het strand!” een cocktail kunnen drinken terwijl we een hele Mik (Unkbubo Gong Gong?) op de BBQ gooien.

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een uitklap - antwoord of vraag – die net zoals de reus-kneus binnen de geposte post blijven hangen.

 

Wel een héle goede ter overweging. Die zetten we op de wensenlijst !

 

 

terwijl we een hele Mik op de BBQ gooien.

 

Die zetten we niet op de wensenlijst ! ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Dat kan als je in het bericht/reacties die je plaatst linkt op "aanvinken indien je reacties op je bericht per email wilt ontvangen".

Deze opties staat net boven de button "bericht plaatsen"

 

Ik stel voor om het voor een TS niet optioneel te maken maar juist verplicht om een extra binding te houden met het verloop van de draad. Daarmee hoop ik dat "eendag-TS'ers" nog eens op het mailtje klikken en de reacties lezen en hopelijk zelf ook nog eens reageren.

 

Grt

Fiscalist in de maak

Link naar reactie

 

 

Ik stel voor om het voor een TS niet optioneel te maken maar juist verplicht om een extra binding te houden met het verloop van de draad. Daarmee hoop ik dat "eendag-TS'ers" nog eens op het mailtje klikken en de reacties lezen en hopelijk zelf ook nog eens reageren.

 

Grt

 

De optie staat standaard al aan als je een nieuw topic opent. Een TS moet deze dus expliciet uitzetten als hij geen notificatie wil. Dan kunnen wij als reageerders er wel van uitgaan dat de interesse bij een niet-reagerende TS er niet meer is.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Aangezien ik niet TS ben, dit bericht is een afsplitsing van een andere draad, toch even een ander voorbeeld.

 

Ik hoef niet zo zeer emails te krijgen maar zou bijvoorbeeld wel willen weten of ik ergens ge

wordt, als Ryan bijvoorbeeld niet had hoeven quoten maar zijn [reactie] direct in de post van Mikky had kunnen zetten was er een [duidelijke] vertakking geweest.

 

Ook zou ik het bijvoorbeeld interessant vinden om [directer] op de veranderingen in karma te kunnen reageren, hoef je niet een bericht te [Edit]ten.

 

Want als ik begin met quoten gaat m'n geplande post in veel gevallen vroeg of laat toch, ergens tussen tabbladen, backspacen, copy en pasten, naar de kloten.

 

[Röyksopp]

Mag natuurlijk het gescroll niet vergeten.

[Happy Up Here]

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

 

Ehmmmmmm.... bedoel je hiermee....

 

naar de kloten.

 

.....0dat dan je bericht uit verband gehaald is.

 

Tenminsne, als ik je goed begrijp?

Bedoel je dat als ik er gequot wordt ergens..... (want dat gebeurd niet alleen in de topics zelf, maar quotes zweven ook in andere topics) dat dan het verhaal uit zijn verband ris?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.