• 0

Branche/markt informatie voor internet provider

Ondernemingsplan zo goed als af behalve het markt gedeelte, ik kan gewoon geen branche-informatie vinden.

 

Het betreft een internet bedrijf wat als diensten bandbreedte (capaciteit over internet verbindingen) en cabinets (het verhuren van kasten waarin netwerkapparatuur geplaatsd kan worden). Statline van CBS kan me bijzonder weinig vertellen, behalve de toename van het internet verkeer (in De digitale economie 2003) wat niet veel meer was dan een grafiekje van de AMS-ix (internet knooppunt van NL). Concurrenten geven natuurlijk geen informatie en de MarktMonitor 2003 van FENIT helpt mij ook niet verder. NLIP de branche-organisatie voor internet providers kon me niet meer dan 2 links geven welke me echt helemaal niet verder hielpen??? www.internetten.nl en www.intercai.nl.

 

Ik weet zelf niet meer waar ik nog informatie vandaan zou kunnen halen welke relevant is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je voor kapitaal gaat, dan is een custom onderzoek van een gerenomeerde onderzoeksclub een redelijk nuttig wapen. Stel zo'n onderzoek kost je 5000 euro. De bank ziet dat je zelf al wat risico neemt en ziet de naam van de gerenomeerde club die jouw ideeën bevestigen.

 

Het nadeel van onderzoeken is dat het maar onderzoeken zijn, als het in een onderzoek bewezen is zegt dat eigenlijk nog weinig over de praktijk.

 

Er moeten toch wel wat overzichten te vinden zijn. Heb ja alle gerelateerd pagina.nl's al eens goed doorgespit?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al gepost had in me eerste post:

 

behalve de toename van het internet verkeer (in De digitale economie 2003) wat niet veel meer was dan een grafiekje van de AMS-ix (internet knooppunt van NL). :)

 

Veel informatie van bedrijven is gewoon niet te krijgen aangezien ze alles geheim willen houden.

Link naar reactie
  • 0

het gaat natuurlijk over de nederlandse markt.

de gegevens in die uitgave van CBS over het internet verkeer in NL vind ik niet echt diepgaand want ze behandelen alleen het verkeer van de AMS-ix en laten de NL-ix, GN-ix en R-IX buiten beschouwing. Ook hebben we nog te maken met grote hoeveelheden transit (internationaal) verkeer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.