• 0

Directeur in het Engels

Ik wil mijn visitekaartjes in het Engels maken. En nu wil ik 'Directeur' naar het Engels vertalen. Maar wat zet ik dan op mijn visitekaartje? Ik vind Chief Executive Officer (CEO) bij een bedrijf met 5 man personeel wat te hoog gegrepen. Weet iemand een betere vertaling?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Anonty111,

 

welkom op Higherlevel.nl. Ben je tevens eigenaar? > owner, director, manager.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

General manager vind ik bescheiden klinken maar iedereen weet wel dat je een belangrijk persoon bent.

 

Verder vind ik het altijd leuk om wat humor in een dergelijk kaartje te verwerken. Je kan jezelf ook gewoon de titel "The boss" geven.

 

 

Ja! Of 'God', 'All mighty'... ;D

 

Nee, ik ben het wel met Ryan eens. Het blijft wel plakken! Geniaal dus? Al zou ik het niet aandurven. :-\

 

Overigens zou ik het niet teveel opblazen. Ik ken iemand die zichzelf CEO (van éénmans BV) noemt en daar maakt iedereen nu nog (slechte) grappen over. Ik zou het simpel houden en voor 'director' kiezen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind general manager eigenlijk wel netjes klinken. Ik zou niet van dat soort grappen uithalen aangezien je daar altijd mensen mee kan afschrikken en met een gewone titel (bijna) niet.

Ja, alleen is een 'manager' geen directeur toch? Dat klinkt meer als iemand van een afdeling?

Link naar reactie
  • 0

Klopt, maar omdat het bedrijf een kleine omvang heeft lijkt me een bescheiden benaming ook goed passen op een kaartje.

 

Hiërarchische organisatie, veel titelatuur. Vlakke organisatie, beperkte titelatuur.

 

Je kan jezelf ook "President of operations" noemen of CFO want technisch gezien vervul je die functies ook maar met 5 man in dienst vind ik general manager gepast klinken.

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is managing director gewoon de algemene Engelse term voor directeur en houdt het in dat jij de besturende directeur bent.

Je kan ook executive director doen. Dat is gewoon een ander woord voor CEO.

CEO en CFO kloppen sowieso niet omdat je ook geen bestuur en bestuursleden hebt.

Link naar reactie
  • 0

Je kan jezelf ook gewoon de titel "The boss" geven.

 

Ik heb het eerlijk gezegd een tijd geleden ook al gehoord / gelezen en het is mij continu bijgebleven !

God Almighty gaat te ver, maar "the Boss" geeft ook een stukje weer, dat er een gewoon persoon achter die

"General Operating Executive Director" zit, iemand waarmee je ook een algemeen gesprek kunt voeren !

 

Ik persoonlijk zou het toch stevig door mijn gedachten laten gaan, moet ik zeggen....

Link naar reactie
  • 0

Loop gewoon voor de lol ook dit draadje even door

 

Persoonlijk zou ik het gewoon bij "Owner" houden.

 

Waarom: Zie Linkedin, de visitekaartjes/CV site bij uitstek.

 

Als ik daar bij mijn connecties kijk wat daar zoal gebruikelijk is dan staat er bij de kleinere bedrijven in de meeste gevallen Owner en soms CEO.

 

Beetje zelfbewust mag ik wel. Ik ben de eigenaar. Geen manager van weet ik veel wat, maar gewoon de man/vrouw die bepaalt wat er gebeurt. Da's geen arrogantie maar gewoon zelfbewustheid

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Anonty,

 

Opties genoeg: owner, general director, CEO, partner, president, founder.

 

Elk heeft een eigen betekenis. CEO, partner en general director zijn niet echt van toepassing. Owner heeft als nadeel dat je meteen bekend maakt dat jij de go-to-guy bent als het misgaat.

 

President of founder zouden goede opties zijn.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Gezien het feit dat je de eigenaar bent lijkt 'managing director' het meest voor de hand te liggen.

 

Let er wel op dat 'managing director' Brits-Engels is.

Daarnaast is er 'Chief executive' (ook Brits-Engels) of het gelijksoortige 'Chief Executive Officer' (Amerikaans Engels)

 

'Chief executive' wordt in het VK voornamelijk gebruik voor directeuren van stichtingen en openbare instellingen.

 

Ik hoop dat dit je verder helpt.

 

 

Mono no aware desu.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.