• 0

paardenboekhandel in testfase, graag jullie feedback

Na een paar jaartjes rust staat nu onze paardenboekhandel in een testomgeving. Ik heb gekozen om geen geld/tijd te besteden aan de technische kant van de webshop. Daarom (voorlopig) ondergebracht bij mijnwebwinkel. Eerst maar eens wat ervaring opdoen met een webshop waarbij wij zelf 100% van de afhandeling doen (bij onze andere webwinkel is de verzending namelijk uitbesteed).

 

Toch moet ik toegeven dat de teksten en indeling me nogal wat moeite heeft gekost. En dan vooral moeite met het loslaten. Perfectionisme is niet altijd goed, kost stress-punten.

 

Graag ontvang ik jullie commentaar, advies, feedback, noem maar op.

 

Bij voorbaat dank,

 

Gerard

 

www.mijnwebwinkel.nl/winkel/paardenboekhandel

 

@ mod: ik wil graag aan de forum-regels voldoen, als ik mijn post op een andere wijze moet/kan plaatsen verneem ik dat graag van je. Achter het concept van de paardenboekhandel zit nog wel een gedachte overigens. Maar mijn reden om hier om feedback te vragen is vooral inhoudelijk. Ik merk dat ik gewoon niet weet of het er goed genoeg uit ziet..

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

een aantal puntjes

 

- de vormgeving kan echt een heel stuk beter. De zijkanten (achtergrond) met de paarden trekken teveel aandacht, de header ziet er behoorlijk amateuristisch uit (gepixeled) en ik vermoed dat deze voor mensen met een gezichtsbeperking niet eens te lezen is. Het kleuren schema kan beter. Gebruik bijvoorbeeld een website als http://colorschemedesigner.com/ om een goed kleurenschema uit te kiezen en voer dit consequent door. Het geheel doet aan alsof er naast het niet aanwezig zijn van een budget voor technische zaken er ook geen ruimte was voor een vormgever.

- geen kvk gegevens op de website, geen algemene voorwaarden enz..

- ik denk dat je een leuke niche te pakken hebt maar een opening met "hallo paardenvrienden en vriendinnen"heeft een hoog Bassie en Adriaan gehalte. Doet af aan de professionaliteit.

- de manier waarop jullie je presenteren leent zich goed voor een "over ons" pagina. Dat maakt het minder anoniem en geeft een vertrouwder beeld.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Tommies.....

 

Ik ga ervan uit dat je, aangezien het hoge "Tina" en "Penny" gehalte, je je richt op de jonge meiden groep ?

 

Ik zou hem dan in ieder geval niet linken aan je eigen volwassen cq gerenomeerde winkel. En wat doet dan een volwassen roman als "de Paardenfluisteraar" er dan tussen ?

 

(trouwens de 1e keer dat ik reageer op een webshop-reactie-vraag...)

Link naar reactie
  • 0

@seb; je hebt gelijk, er was geen plaats voor vormgever. ik probeer het zelf te doen. Achtergrond en header ga ik aanpakken. Waar de KvK gegevens en AV zijn gebleven weet ik niet, heb ik wel ergens geplakt.. Bassie en Adriaan-gehalte was bewust, althans een overweging. Profilering in de richting van Jonge meiden zoals Down en Walter al aangeven. Penny, maar dan in combinatie met vakinformatie. Het "over ons" gehalte kan ik wel wat opvoeren, voor het vertrouwen.

 

@Down; dank je marcel voor je reactie. Met het starten van de rubriek "romans over paarden" had ik de illusie dat er wel meer titels zouden uitrollen maar tot nu toe is het bij één boek gebleven en dan kan ik dit beter weghalen. Even onder ons, onze andere webwinkel onderhouden we via Hoevelaken ;) en het verzenden gaat via CB. Daardoor heb ik dus geen vat op het proces "webwinkel", alles gaat vanzelf. Een "eigen" algemene webboekhandel starten gaat natuurlijk niet. Dus in de zoektocht naar een niche op de paarden gestuit. In de combi van ons assortiment kan ik een meerwaarde bieden, iets wat bol.com; paardenboek.nl; penny.nl enzovoort niet kunnen. Terwijl wij het assortiment gewoon uit voorraad kunnen leveren. Nu nog kijken of het aanslaat en of we er in slagen om bezoekers (en kopers) te trekken.

 

@Rene: het technische gedeelte kan ik dus (door het gebruik van mijnwebwinkel) ook niets mee. Behalve te proberen goed van de geboden mogelijkheden gebruik te maken.

 

@Walter: ja, bij het orginele ontwerp wel gebruik gemaakt van vormgever maar destijds kreeg ik bij www.mijnwinkel.nl de betalingen via ideal niet in orde.

 

dank jullie wel voor de reacties, ik ga aan het werk.

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

aanpassingen gedaan in vormgeving, profilering en content.

 

Natuurlijk heel erg benieuwd naar reacties. Overigens is het veel meer werk dan ik me van tevoren had kunnen voorstellen. En dan hoef ik met eigenlijk alleen nog maar met content bezig te houden. De techniek heb ik immers ingekocht. Het lijkt inmiddels al of die laptop aan mijn schoot zit vastgeplakt. Mijn zoon van 9 jaar heeft commentaar als ik ook in bad met de website bezig ben (dan mag hij namelijk niet spetteren).

 

En toch denk ik dat dit de enige manier is om een succesvolle webwinkel te starten, veel aandacht.

 

Binnenkort verhuisd de site van de testomgeving naar de echte url (www.paardenboekhandel.nl) en dan moet ik aan de slag om bezoekers te trekken. Dus voor ideeen op dat vlak hou ik me van harte aanbevolen, zeker voor low-budget of zelfs gratis mogelijkheden om bezoekers te trekken.

 

groet gerard.

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

Als leek in het website-bouw-wereldje, dus reageerder als potentiele klant, vind ik het er al een stuk beter uitzien !

Ik ben ook blij dat het hoge "Penny" & "Tina" gehalte verdwenen is.

Misschien leuk, ik weet het niet, er een kinder gedeelte aan te hangen. Net als "Paard van de week" (schrok me kapot van dat gehinnik trouwens, leuk bedacht !) kleurplaten downloaden, verhaaltje laten vertellen over het paard, zoiets.

 

Heb de site niet tot in den treure onderzocht, maar in "Paardennieuws" staat in ieder geval een fout. Kopje "Eikels doden paarden, gaat over in de paarden van Maarum, terwijl dit persbericht pas daarna komt.

 

Het kopje "uitleg" vind ik erg goed.

 

Tot zover de bijdrage van iemand die als de dood is voor paarden, en liever drie straten om fietst, dan een knol tegen te komen ! ;D

 

Succes verder !

 

Down

Link naar reactie
  • 2

Hoi Tommies,

 

Nog nooit bij stilgestaan dat er ook een niche webshop zou bestaan puur over praardenboeken. Hierbij mijn mening en advies.

 

[*]Ik beoordeel altijd in eerste instantie met de 2 seconde regel. Wordt ik niet verleid dan ben ik weg. In dit geval zou ik weg zijn geklikt. Niet omdat ik geen voorliefde voor paarden heb, maar omdat ik niet verleid wordt door je ontwerp en de voorpagina mij nogal saai doet voorkomen als het gaat om informatie.

[*]De layout begreep ik door het lezen van de posts dat je hiermee nog bezig bent. Opzich op de kleur e.d. zou ik wel wat tips weten, maar laat ik je liever wat verder stoeien. Kleine tip, ik mis overal 'Mousover' kleuren en aanduidingen. Het is beter als je al je knoppen/linkjes e.d. een alternatieve kleur geeft zodra je er met je muis overheen gaat.

[*]Waar ik me vooral mee bezig zou houden is de manier van communiceren en de gebruikersvriendelijkheid van je infomatieindeling.

[*]In jouw geval, de kopmenu met daarin de 'winkelmand', 'uw gegevens' en 'bestellen'. Ten eerste kun je "Uw gegevens" en "Bestellen" gewoon weglaten, deze kunnen alleen gebruikt worden als "Winkelmand" gevuld en gebruikt wordt. Geeft nu geen duidelijk beeld. (duurde zelfs even voordat ik het door had...) De winkelmand staat op een prominente plaats, echter valt nog wat weg doordat het zo nihil aanwezig is. Je zou kunnen overwegen om de website in zijn totaliteit te verbreden (tegenwoordig mag je echt wel 1024x768 aanhouden) en de winkelmand in een rechtermenu verkort te tonen (met prijzen, totaalprijs, artikelen e.d.). Je zou ook kunnen overwegen om boven het kop sfeerbeeld een rijtje met menuknoppen te maken (rechts uitgelijnd) en hier de winkelmand te tonen.

[*]Waarom? Nou omdat je de ruimte voor je "Hoofdmenu" vrij maakt voor het meest belangrijke namelijk je productcategorieen! Je huidige categorieen zijn wat lang in omschrijving, dit geeft een gek beeld. Bijvoorbeeld "Algemene paardenboeken" kan ook zijn "Algemeen". En "Paard en ponyrassen" kan ook gewoon zijn "Rassen". Of "Contact en bedrijfsinformatie" kan ook gewoon "Contact" zijn, mensen die opzoek zijn naar je gegevens klikken al snel op "Contact", dat is een gewoonte. Ook "Leuke paardencadeaus" zou ik gewoon "Cadeaus" noemen. Zo kun je dit inkorten en verduidelijken en ze dus in het hoofdmenu plaatsen waar ze de aandacht krijgen die ze verdiennen.

[*]Waarom je menu opdelen? Nou vooral om de duidelijkheid aan te geven tussen je assortiment en informatieve pagina's. Nu staat alles door elkaar, zoals je "Home" knop (Hallo paardenvrienden en vriendinnen,) en "Paard en pony van de maand" staat tussen je assortiment. Dat geeft verwarring bij bezoekers. Je "Home" en "Contact" knop kun je toevoegen aan het lijstje bij je winkelwagen.

[*]De "Paard van de maand" is een leuk idee, echter past het niet in tussen je categorieen. Ik zou hier vanaf de voorpagina een leuke banner voor maken die verwijst naar dit onderdeel. Het is een leuk onderdeel om bezoeker zo nu en dan terug te laten komen naar je website.

[*]Gastenboek is een prima idee, je zult hier wel werk van moeten maken! Zodra er klachten in geplaatst worden moet je hier navolging aan geven, ten eerste verbeter je jezelf maar vooral geef je de bezoeker het gevoel serieus genomen te worden. Stukje klantenbinding dus. Hij staat ook op een prima locatie, niet te prominent maar wel aanwezig.

[*]Zoeken daar in tegen staat wel op een vreemde locatie. Je zou dit eigenlijk rechtsbovenin verwachten. Lukt dit niet (technisch) dan hoort het misschien nog wel boven je submenu (dus bovenin!). Vooral als je categorieen in het hoofdmenu staan dan kan de zoekmachine prima daaronder. Hij werkt overigens prima de zoekmachine. Geen gekke dingen in gezien.

[*]Ik mis (zoals andere al aangaven) een stukje over je voorwaarden en klantenservice. Hiervoor zou ik je linkermenu dus gebruiken (met het kopje "Klantenservice"). Hier vertel je de voorwaarden, hoe om te gaan met retrouren misschien een FAQ van veelgestelde vragen en zaken over je betaalwijzen. Eventueel ook een disclaimer/privacy policy opnemen.

[*]Nu vergeet ik "Vertel verder". Ik zou hiervan maken "Vertel aan vrienden" of iets dergelijks. Ik weet niet of de bezoeker ook een afzendrapport krijgt, maar het is tegenwoordig verplicht om de bezoeker te laten zien wat jij verstuurd aan het ingevulde e-mailadres. Ook mag je deze informatie niet zonder bekendmaking opslaan en gebruiken voor andere doeleinden.

[*]Dan je voorpagina zelf. Ik werd o.a. niet verleid door de hoeveelheid tekst. Ook vind ik de lettertyp niet fijn lezen, teveel verschil in grote en verkeerde manier van dikgedrukte letters e.d. Daarnaast is het "Welkom heten" niet nodig. Dit helpt niets en mensen lezen het nog maar amper, deze kop kun je wel gebruiken voor iets beters zou je zeggen?. De tekst bevat veel uitleg en ook nog wat leuke ideeen zoals je fotoverzameling. I.p.v. het vertellen kun je het beter afbeelden. Beeld spreekt meestal meer dan tekst en je schiet het doel van je site voorbij door eerst allerlei zaken uit te leggen i.p.v. het bestellen te bevorderen. Je zou kunnen overwegen om meteen producten te tonen op je voorpagina. Over het iDeal verhaal een logotje op te nemen in het blokje "Klantenservice" (dat zegt genoeg). En voor je fotoverzameling onderin ook een soort van Gallerie op te nemen waar mensen ook meteen de foto's te zien krijgen. Dit laatste moet je goed bedenken hoe je dat gaat doen, het moet namelijk niet teveel afleiden van je doel, namelijk boeken verkopen! Wat producten op je voorpagina plaatsen heeft als voordeel dat je bezoekers intresseert voor deze boeken. Zo kun je nieuwe, acties of boeken die het meest in trek zijn tonen. (neem aan dat dit technisch mogelijk is met het systeem...)

[*]Zodra ik in je assortiment ga kijken dan mis ik eigenlijk overal een korte introtekst over het boek, zodra ik op "lees meer" klik krijg ik pas een indruk van het boek. Ik ben dus ook niet geneigd de knop "in winkelmand leggen direct te gebruiken".

[*]De introtekstjes bij sommige categorieen zou ik niet te lang maken, maar kan me voorstellen dat sommige zaken wat meer uitleg behoeven. Zit je met 'subcategorieen' dan moet daar wel een blok (links) voor aanwezig blijven, toon alleen wat nodig is en niet de gehele navigatieboom.

[*]Je winkelmand werkt overigens prima, al het benodigde zit erop, ook je formulier is niet te lang al zou je 'contact gegevens' kunnen samenvoegen met 'factuuradres'. Het lijkt me niet echt nodig om 3x een adres in te vullen, eventueel een vinkje laten zetten dat "adres gelijk is aan afleveradres".

 

Wens je veel succes met de webshop!

 

Groeten, Roland Folkers

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.