• 0

[Freelancen] en Uitkering

Mijn eerste post hier, na eerste een paar weken alleen gelezen te hebben. (Hallo allemaal)

 

Ik krijg de mogelijkheid om een opdracht freelance (eenmanszaak) uit te voeren. Na deze opdracht hoop ik uiteraard een andere gevonden te hebben. De eerste opdracht duurt 3 maanden. Is het mogelijk om na de tijd een uitkering aan te vragen mocht het niet werken, en mocht er geen werk meer voorhanden zijn ?

..:: Life without danger is a waste of oxygen ::..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Er zijn verschillende uitkeringen natuurlijk.

Maar voor de WW zul je ....

 

<>

Verzekeren voor werkloosheid

Was u in dienst van een werkgever? Dan bent u automatisch verzekerd voor werkloosheid.

Was u zelfstandige of freelancer, dan kunt u alleen een WW-uitkering krijgen als u zelf een vrijwillige verzekering voor werkloosheid heeft afgesloten.

Meer hierover >>>

<>

 

Een andere mogelijkheid is (door)starten met uitkering Besluit bijstandverlening zelfstandigen (BbZ).

Meer hierover kun je lezen op de site van Dreamstart >>>

 

Maar ik zal daar in eerste instantie niet vanuit gaan.

Ik zou ervoor zorgen dat je opeenvolgende opdrachtgevers hebt. Dat je dus op tijd begint met acquisitie. Dat klinkt makkelijker dan het is waarschijnlijk, maar als ondernemer (freelancer/eenmanszaak) zul je een stabiliteit moeten vinden in je omzet.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn idee krijg je ook te maken met minimaal drie opdrachtgevers. Lukt dat niet, dan ben je voor de belastingdienst in loondienst geweest. Uiteraard met alle gevolgen vandien...

 

3 opdrachtgevers is geen probleem. Is de verhouding dan ook nog van belang ? 1 opdracht is 25.000 Euro en die andere 2 zijn 500 euro elk.

..:: Life without danger is a waste of oxygen ::..

Link naar reactie
  • 0

De verhouding tussen de opdrachten van verschillende opdrachtgevers is zeker van belang, vooral als het er 'maar' drie zijn (dat is het minimum, en daar zou je dan net aan voldoen) en er zo'n groot verschil is. Ik ben bang dat de belastingdienst de twee kleine opdrachten zal zien als 'pogingen aan de eis te voldoen' en niet als serieuze opdrachten, en je er best wel eens problemen mee zou kunnen geven.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een VOF kun je alleen als rechtsvorm voor je bedrijf gebruiken als je meerdere partners hebt.

 

Freelancers worden qua rechtsvorm gezien als "eenmanszaak", dus daar voorkom je de voorwaarden die gesteld wordt aan meer dan 3 werkgevers niet mee.

 

Over hoe de belasting je beoordeelt, kun je hier meer info vinden >>>

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.