Zou het niet koel zijn als men een .......................... zou bedenken?

Aanbevolen berichten

oke bedankt

 

die zullen nu nog heel duur zijn denk ik.

misschien dat ze in de toekomst een optimaal scherm uitvinden dat voor alle nieuwe pcs en laptops word gebruikt.

 

ik hoop het wel iig 8).

 

maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

 

mvg Clemenza

Link naar reactie

ik had eigenlijk verwacht dat ze al zoiets hadden als een pc scherm dat tegen zonnestralen kan

De meeste PC schermen kunnen prima tegen zonnestralen, het zijn meer de gebruikers die er last van hebben ;D

 

ja oke maar als je een zonnebril op zet zie je nog niks. het ligt aan allebij ;)

Link naar reactie

Wat Merkava in het andere topic postte is toch een hele goede draagbare en functionele oplossing:

 

gadget-laptop-sun-cover.gif

 

Zo te zien is het ook nog eens draagbaar, en kun je het achter je laptop steken in je laptop tas en neemt het een extra dikte van 1 cm in beslag.

Link naar reactie

Nu we het toch over die mooie zon hebben (ookal zie ik hem vandaag dan ff niet), ik zou een dubbele zonneklep in mijn auto wel zo praktisch vinden.

1tje die zowel links van mij als recht voor mij de zon een beetje tegenhoudt.

 

Met zonnig weer moet ik nu namelijk de zonneklep nog wel eens veranderen van voor mij naar links van mij..

Ik maak nog wel eens een bochtje in mijn woon-werk verkeer en elke keer dat ding van houding veranderen is eigenlijk best irri..

 

Karen

Link naar reactie

Klotezon.... 8)

 

Kom op, nu schijnt-ie eens een keertje (hier niet zo hard vandaag) en de Nederlanders klagen weer !

En kan me niet warm genoeg zijn ! Dan maar een beetje aanpassen, maar altijd nog beter dan dat druilerige weer ! Toch ?

 

En nu weer verzinnen wat je graag bedacht zou willen hebben. Een koelkast op pootjes bijvoorbeeld... ;D

Link naar reactie

Nou...wellicht bestaat het al maar wat dacht je van een fauteuil met ingebouwde koelkast?

 

Er zijn al inklapsystemen en massage apparatuur met een stekker ingebouwd in faueuils dus waarom niet een deurtje aan de zijkant waar je je bier en fris koud kunt zetten? Eventueel zelfde idee maar dan met opbergruimte voor de krant, afstandbediening, zak chips etc.

 

 

[edit] Gevonden http://www.pointlessbutcool.com/gadgets/lazy_boy_chair[ /edit]

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een spaarlamp die WEL werkt met de 'standaard' lichtdimmers...

Of andersom, een betaalbare lichtdimmer die wel werkt met spaarlampen. Moet gewoon bij de Hema/AH/Praxis/Karwei/Gamma, enz in de vakken liggen.

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

ik wil gewoon een laptop waarmee ik lekker buiten mee kan werken ook al schijnt de zon. het zou kunnen dat dit er al is maar het zit niet op mijn laptop iig terwijl hij nog niet zo oud is.

Met OLED schermen kun je gewoon in de zon je scherm zien en gebruiken. Echter, deze techniek staat nog in de kinderschoenen. Samsung heeft al een mobieltje met een AMOLED scherm en heeft een 31" productierijp scherm laten zien. Echter, de schermen zijn nog een stuk duurder dan reguliere schermen. Maar veel langer dan een paar jaar kan het niet duren.

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Wat ik zoek en er nog niet is: een electrische deken die niet alleen verwarmt, maar ook kan koelen. Ik wil in een warme zomernacht gewoon onder de koele lakens kruipen zonder dat het direct bloedheet is/wordt/blijft in bed. Airco maakt (veel) lawaai en een goede split-unit kost ook nog eens veel geld om te laten installeren. Wellicht iets met ingebouwde peltier elementen?

Link naar reactie

Wat zou het niet cool zijn als men... Een bord bedenkt dat van kleur veranderd naar mate de temperatuur van het bord. Handig voor in de horeca.

Zou mischien inderdaad we wat zijn ik zou maar alvast ff patent zoeken. ;)

Alleen dan met een indicator stip(net zoals die stip bij die pan zodat je de temperatuur weet) die van kluer veranderd naarmate de temparatuur van het bord veranderd zo hou je de klueren van het bord maar weet je wel de temparatuur.

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie

wat bedoel je dan? een bord om van te eten? heb je je verbrand aan de salade ??? :)

 

Ja, een bord om van te eten. Ik klus nu bij in de horeca en verbrand zo nu en dan mijn handen omdat een bord te heet is. Ook voor bedienend personeel handig als rond de buitenste cirkel bijvoorbeeld een lijn word opgenomen die van kleur veranderd van blauw voor koud tot vuurrood voor heet.

Link naar reactie
Ja, een bord om van te eten. Ik klus nu bij in de horeca en verbrand zo nu en dan mijn handen omdat een bord te heet is. Ook voor bedienend personeel handig als rond de buitenste cirkel bijvoorbeeld een lijn word opgenomen die van kleur veranderd van blauw voor koud tot vuurrood voor heet.

 

Risicotechnisch gezien (in een notendop):

 

[*]wat zijn de kosten van deze technische / bouwkundige maatregel

[*]wat zijn de neveneffecten (gevoeliger voor beschadiging, ongewenste interactie van bep. stoffen met voeding, minder isolerende werking m.a.w. sneller afkoelen van voeding)[*]wat zijn de alternatieven (organisatorische maatregelen: vaste plek voor hete borden, borden niet te heet laten worden, specifiek model voor zeer hete borden, gebruik onderborden, waarschuwing (pas op is heet), common sense (alles wat van het vuur afkomt is heet!)

[*]wat is de te verwachten impact (kleine verbranding, op te lossen onder koude kraan, goede bio-feedback: slachtoffers leren het als het goed is snel zonder blijvende schade)

 

Vermoedelijke uitkomst: impact gering, organisatorische maatregelen zijn veel goedkoper.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Het bestaat al. Het wordt gebruikt in seviesgoed voor zuigelingen en baby's.

 

Het serviesgoed kon ik niet zo snel vinden, maar kwam wel de volgende toepassingen tegen:

 

Een badmat tegen met zo'n indicator.

 

Mooie toepassing is een sticker van 3M. Als een pakket dat gekoeld getransporteert moet worden boven een bepaalde temperatuur komt, verandert de sticker definitief van kleur.

 

Er is ook een soortgelijke sticker, maar dan om te zien of het pakket voorzichtig genoeg is behandeld. Boven een bepaalde G-waarde verschiet de sticker van kleur.

Link naar reactie
Het bestaat al. Het wordt gebruikt in seviesgoed voor zuigelingen en baby's.

@Ruben: grappig dat je dat voorbeeld noemt. Ik heb een jaar of 5-6 geleden een risicotechnische discussie gevoerd over uitgerekend dat product, was een casus van een studiedag. Of het toen al in productie was weet ik overigens niet: destijds was het m.i. vooral een gadget voor mokken die onder invloed van hitte van kleur veranderden, vandaar dat ik me ook niet iets kan herinneren over wat het precies voor goedje is en of dat nog voedselveiligheidsrisico's op kan leveren (kennelijk niet dus, anders zou het vermoedelijk niet in productie gegaan zijn)

 

Een van de discussiepunten destijds was toen of het serviesgoed mogelijk onvolledige informatie doorgaf, of dat het een vals gevoel van veiligheid op zou leveren (bijv: hapje is aan bovenzijde en onderzijde niet te heet, maar in het midden wel). meeste aanwezigen toen vonden het een leuke gadget, maar zeker geen vervanger voor een goede oppassende ouder ;). ...maar ja, de techniek gaat uiteraard nog steeds vooruit.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

 

Ja, een bord om van te eten. Ik klus nu bij in de horeca en verbrand zo nu en dan mijn handen omdat een bord te heet is. Ook voor bedienend personeel handig als rond de buitenste cirkel bijvoorbeeld een lijn word opgenomen die van kleur veranderd van blauw voor koud tot vuurrood voor heet.

 

Een bord pak je altijd op met een doek ! om te voorkomen dat je je jatten verbrand. dan heb je zo'n temperatuur sticker oid helemaal niet nodig.

Buiten dat, indien je een bord zou gebruiken dat van kleur verschiet bij verschillende tempraturen, dan gaat er een probleem ontstaan bij de presentatie van het gerecht. En een goede presentatie is een van de belangrijkste zaken in de horeca.

 

Je kunt beter een goede doek vragen en gebruiken, dan een bord te (laten) ontwikkelen dat waarschuwd dat je je handen kunt verbranden.

Link naar reactie

Heel simpel en zal waarschijnlijk niet lang meer duren.

 

Een navigatiesysteem, die behalve de route ook registreerd of een kilometer prive of zakelijk is. En dan moet hij ook op afstand uitleesbaar zijn. En als we dan toch bezig zijn ook met ingebouwde telefoon.

En dan voor een normale prijs (navigatie 100 euro, gps tracking 7 euro per maand en een abonnement bij provide voor weinig) DUS GEEN IPHONE!

Link naar reactie

Ja, een bord om van te eten. Ik klus nu bij in de horeca en verbrand zo nu en dan mijn handen omdat een bord te heet is. Ook voor bedienend personeel handig als rond de buitenste cirkel bijvoorbeeld een lijn word opgenomen die van kleur veranderd van blauw voor koud tot vuurrood voor heet.

 

Risicotechnisch gezien (in een notendop):

 

[*]wat zijn de kosten van deze technische / bouwkundige maatregel

[*]wat zijn de neveneffecten (gevoeliger voor beschadiging, ongewenste interactie van bep. stoffen met voeding, minder isolerende werking m.a.w. sneller afkoelen van voeding)[*]wat zijn de alternatieven (organisatorische maatregelen: vaste plek voor hete borden, borden niet te heet laten worden, specifiek model voor zeer hete borden, gebruik onderborden, waarschuwing (pas op is heet), common sense (alles wat van het vuur afkomt is heet!)

[*]wat is de te verwachten impact (kleine verbranding, op te lossen onder koude kraan, goede bio-feedback: slachtoffers leren het als het goed is snel zonder blijvende schade)

 

Vermoedelijke uitkomst: impact gering, organisatorische maatregelen zijn veel goedkoper.

 

Dat is waar. Al zou ik het al wel hip vinden een bord die van kleur veranderd... ;D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.