• 0

Het is inderdaad mijn eerste post en als ik alles goed heb gelezen mag ik wel zo'n poll starten.

Eigenlijk is deze post tweeledig:

- de poll

- tweede vraag: Heeft een vervolg opleiding een toegevoegde waarde voor de arbeidsmarkt?

Mijn mening: Ik denk van wel, ik heb liever iemand van 23 in dienst met 2 opleidingen (HBO -> WO) dan iemand van 21 met HBO. Het voordeel is dat de persoon zowel praktijk gericht is als theoretisch onderlegd. En het geeft aan dat de persoon over doorzettingsvermogen beschikt.

Ik ben erg benieuwd naar de reacties!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20627-test-het-opleidingsniveau-van-hl/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Niet altijd zozeer de opleiding. (Vak)kennis is van toegevoegde waarde op de arbeidsmarkt. Het maakt mij helemaal niet uit of een programmeur een HBO-informatica heeft afgerond of dat hij het zichzelf heeft aangeleerd, zolang er maar een evenredige geprogrammeerd is. Daarnaast is degene zonder opleiding vaak ook goedkoper.

Ik heb zelf geen opleiding afgerond. Ik ben HBO - management economie en recht gaan doen omdat het in mijn ogen een goede basis zou leggen voor het ondernemerschap. Na een half jaar vond ik dat ik genoeg wist om de rest in de praktijk bij te leren.

Ik heb op 'geen' gestemd.

• 0

Ben het met Joost eens.

in algemene zin is een hoger niveau goed voor een zogenaamde kenniseconomie zoals wij zijn.

Kijk je echter op functieniveau dan is het nu eenmaal zo dat overgekwalificeerde mensen moeite hebben om een baan te vinden die volgens de W+S-bureau's HRM-ers etc. 'onder' hun niveau ligt.

(Weleens gezien dat een WO-er kwaliteitszorg jarenlang rioolherstelbewaker is geweest (functie bestaat, heb het zelf gedaan)?)

Een vervolgopleiding is naar mijn mening dan ook vooral een toegevoegde waarde voor de persoon zelf, niet specifiek voor de arbeidsmarkt anders dan in algemene zin.

Persoonlijk heb ik liever dan een 21-jarige of 23-jarige een 34-jarige met 10 jaar ervaring in een bepaald vakgebied omdat hij of zij beter in 'het team past'

Waarom je vraag? Je studeert nog HBO en overweegt WO te gaan doen maar weet niet of dat op termijn een goede keuze is?

• 0

Ik ben nieuw op dit forum en ik was erg beniewd naar het opleidingsniveau van de gebruikers.

De reden van de tweede vraag is: Ik studeer inderdaad nu HBO en wil in september beginnen met WO. Ik ben nu dus bezig met mijn afstuderen bij Van Dijk Ventilate in Lunteren. Mijn opdracht is een marketingplan schrijven voor het bedrijf dat een nieuwe tak van sport heeft opgestart. Het bedrijf opereert in de bouw en ik lees hier op het forum alleen maar dingen over IT-gebeuren. Ik wilde er dus ook achter komen of dit forum allen voor IT is.... Mijn eerste indruk zegt van niet.

Ik heb begrepen dat dit forum geen vraagbaak is voor studenten. Toch wil ik dit forum gebruiken want er staan vele interessante dingen en menigen op die ik nu al gebruikt heb voor het marketingplan.

ps dit bericht is snel getypt want ik zit toch onder werktijd!

• 0

Ik denk dat je de zoekfunctie van het forum wat beter moet gebruiken, want IT is maar een onderdeel van de 200.000 berichten op HL.

Daarnaast is een groot deel van de informatie eenvoudig toepasbaar op alle branches in Nederland zolang je maar een beetje creatief bent en de vertaalslag kunt maken met de aangeboden informatie.

Om ook door jou aangehaalde reden gaat dit topic op slot.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar