stroker Geplaatst: 6 augustus 2003 stroker 10 0 Geplaatst: 6 augustus 2003 Beste mensen, Voor een klant ga ik een opdracht maken. Daarvoor zal ik een offerte gaan maken. Nou is mijn bedoeling dat ik begin op het moment dat 40% van de totale offerte bedrag binnen is. Hoe moet ik dit doen? Moet ik dat op de offerte zetten? En hoe moet ik dit dan factureren? 2 facturen 1 van 40% en 1 van de 60% of gewoon 1 factuur nadat er is betaald, of voordat er is betaald? Link naar reactie
0 Persoon Geplaatst: 6 augustus 2003 Persoon 1,4k 2 Geplaatst: 6 augustus 2003 Beste stroker, Ik zou gewoon op de offerte vermelden dat 40% vooruit betaald moet worden. Hiervoor ontvangt de klant uiteraard een factuur. Na het project stuur je een factuur met het resterende bedrag. Succes! Persoon Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is! Link naar reactie
0 sheyse Geplaatst: 19 augustus 2003 sheyse 25 0 Geplaatst: 19 augustus 2003 In dit geval zou ik een bestelbon maken waarop een voorschot van 40% staat (dit is wel veel als voorschot, maar als de klant hiermee akkoord gaat is het geen probleem, wettelijk gezien is de klant volgens mij zelfs niet verplicht een voorschot te betalen). Nadien maak je een factuur waarvan het reeds betaalde bedrag wordt afgetrokken. Op je factuur doe je dan het volgende : SUBTOTAAL : XXX EUR BTW (XX%) : XXX EUR -------- TOTAAL : XXX EUR VOORSCHOT (40%): - XXX EUR -------- TE BETALEN XXX EUR Veel succes ... Link naar reactie
stroker
stroker
Beste mensen,
Voor een klant ga ik een opdracht maken. Daarvoor zal ik een offerte gaan maken.
Nou is mijn bedoeling dat ik begin op het moment dat 40% van de totale offerte bedrag binnen is.
Hoe moet ik dit doen? Moet ik dat op de offerte zetten?
En hoe moet ik dit dan factureren? 2 facturen 1 van 40% en 1 van de 60% of gewoon 1 factuur nadat er is betaald, of voordat er is betaald?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag