• 0

factuur boekhouder te hoog

Gast Verwijderd account

Hallo iedereen,

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. In 2007 ben ik mijn onderneming begonnen. Ik heb ook meteen een boekhouder in de arm genomen. Binnen heel korte tijd merkte ik dat het niet helemaal klikte. DaT had te maken met het feit dat hij zijn afspraken niet na kwam en dat hij mij handelingen gefactureerd had waar ik hem geen opdracht toe had gegeven. Daarnaast waren de prijzen belachelijk hoog, dat ik het idee kreeg dat ik werd opgelicht. Ik heb 'm toen laten weten dat ik een andere boekhouder zou nemen en dat ik het niet eens was met de facturen en dat ik deze ook niet wilde betalen.

 

Nu, 2 jaar later belt deze man mij op, zegt dat ik de facturen alsnog moet voldoen en anders wordt het bij een deurwaarder gelegd. Ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe ik moet reageren. Hoe kan ik dit het beste oplossen. Wat zijn mijn rechten en plichten en wat zijn die van hem?

 

Met vriendelijke groet,

 

Oumnaas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Oumnaas,

 

Leuk je hier weer eens te zien, maar wel vervelend voor je dat dit je overkomt.

Klinkt alsof je ex-boekhouder geld nodig heeft.

 

Heb je destijds schriftelijk bezwaar gemaakt tegen de hoogte van de facturen?

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik maak op uit je verhaal dat je van boekhouder bent veranderd. Goedzo. Wegwezen als je je boekhouder niet vertrouwt. Ik heb er helaas ervaring mee, en ik wed dat er een minimale administratie was maar wel rekeningen van honderden euro's. Of vond je dat je 100 ongesorteerde bonnen in een schoenendoos voor 50 euro wel te doen waren?

 

Als je niks zwart op wit hebt met je vorige boekhouder, dan lijkt het me dat het toch lastig is. Het helpt om te weten om wat voor bedragen het gaat. Als je ex-boekhouder bij NOAB was/is aangesloten, kan bij hen je informatie inwinnen bij http://www.noab.nl/

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo,

 

Dank jullie wel voor de reacties. Aangezien ik nog steeds niet goed weet hoe ik moet citeren, antwoord ik maar zo.

 

@djluc

 

We hebben inderdaad een uurtarief afgesproken. Zijn uurtarief was gewoon standaard, week niet af van andere boekhouders. Maar de uren die hij zogenaamd nodig heeft gehad voor het soort handelingen is gewoon erg hoog. De boekhouder die ik nu heb, heeft meer te doen en een factuur zoals ik van deze eerste man heb gehad heb ik nog niet gekregen.

 

@Karen

 

Ik ben een HL-spook. ;D Ik hang hier dagelijks rond, zonder opgemerkt te worden.

 

Wat betreft schriftelijk bezwaar, ik heb eenmailtje gestuurd. Dus geen aangetekende brief ofzo.

 

@Pawelloti

 

Ik ben echt heel erg blij dat ik van boekhouder veranderd ben. Wat betreft de bonnetjes, 100 ongesorteerde bonnetjes in een schoenendoos is inderdaad wel heel erg en zou me ook niks verbazen als dat meer dan 50 euro kost. Maar zoveel bonnetjes heb ik nu, na 2 jaar nog niet eens. Het ging om een paar bonnetjes, hij heeft mijn aanvraag VAR geregeld en berekend wat het zou kosten om personeel aan te nemen wat betreft loonheffingen etc. Rekening van ruim 400 euro. Hij heeft daarnaast personeel aangemeld terwijl ik daar geen opdracht toe gegegeven heb, en heeft de eerste nulaangifte gedaan.

 

Met vriendelijke groet,

 

Oumnaas

 

 

Link naar reactie
  • 0

;D HL heeft een eigen spook ;D

 

E-mail is sinds een aantal jaar ook een rechtsgeldig communicatiemiddel.

 

Als in dat mailtje staat dat je niet akkoord gaat met de door hem gestuurde facturen zou ik hem een (aangetekende) brief sturen, met daarbij een print/kopie van je mailtje dat je op die-en-die datum reeds bezwaar hebt gemaakt tegen de factuur en dat je tot op heden geen reactie van hem hebt ontvangen. Dan ligt de bal weer lekker bij hem.

 

Als je hem nooit iets hebt betaald, zou ik hem zelf een betalingsvoorstel sturen voor een deel van het gefactureerde bedrag. Dan is duidelijk dat jij wel bereid bent hem te betalen voor de volgens jou terecht geleverde diensten. Het lijkt mij sowieso dat je hem wel iets moet betalen. Ook als hij twee jaar wacht met om geld komen vragen.

 

Karen (heel benieuwd of er nog meer HL-spoken zijn)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bedankt voor je reactie Karen. Ik denk dat ik dat ga doen. Aangezien ik wel gereageerd heb, ga ik ervan uit dat hij wel akkoord zal gaan met een betalingsvoorstel. Ik zal uitgaan van wat mijn huidige boekhouder voor dezelfde werkzaamheden vraagt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Oumnaas

Link naar reactie
  • 0

Ik wil je in elk geval aanraden niet bang te worden van dreigementen of van brieven die je uiteindelijk van een deurwaarder of invcassoburo krijgt...Onthoudt dat het uiteindelijk altijd pas de rechtbank is die beslist of je wel of niet moet betalen/of besluit tot beslaglegging.

 

.Als ik t niet met fakturatie eens ben omdat t niet afgesproken is of omdat opgeleverd werk niet conform offerte is, dan laat ik me niet afschrikken door dreigementen. Ik denk altijd maar zo: " maak t maar aannemelijk voor de rechtbank dat je gelijk hebt.....en dan pas betaal ik (er komen dan wel kosten bij maar dat is ondernemersrisico). En wellicht haakt je boekhouder af als er uiteindelijk een dagvaarding opgesteld moet worden

 

Ik ben overigens zelf financieel manager geweest (nu ondernemer); mocht je twijfels hebben over e.e.a., mail me gerust.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dank je wel voor je reactie. We hebben elkaar aan het eind van de middag telefonisch gesproken. Hij zou het één en ander uitzoeken en daar morgen op terug komen. Ik ben benieuwd. Ik hoop dat we er in alle redelijkheid uit kunnen komen, zonder gedoe.

 

Ook bedankt voor je aanbod betreft het mailen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Oumnaas

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.