• 0

zakenrelaties inlichten over je veranderde status en bedrijf.

 

Hallo,

 

situatie :

 

je hebt een flinke periode samengewerkt met een bedrijf, je hebt mooie cijfers geboekt, toch voel je dat het tijd is om te gaan, en in de minne beslis je samen dat het beter is om de wegen te scheiden,

je verkoopt je aandelen en wil je zaken relaties op de hoogte houden dat je via het emailadres gekoppeld aan dat bedrijf niet meer te bereiken bent (adres werd onmiddellijk gestopt).

 

Hoe ga je op een positieve manier, waarbij iedereen in zijn waarde gelaten wordt, al je contacten inlichten dat :

 

a) de samenwerking bijzonder, geslaagd en gestopt is.

b) je niet meer op dat emailadres bereikbaar bent.

 

Bestaan er daar ergens templates voor.

 

Dank bij voorbaat

 

 

 

If you do what you always did, you'll get what you always got.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom een template en niet iets vanuit je hart?

 

Waarom het onpersoonlijke in plaats van het persoonlijke?

 

Zelf zou ik zoiets schrijven:

 

"Beste [voornaam relatie]

 

Om met de deur in huis te vallen: Ik heb enige tijd geleden voor mezelf besloten te stoppen bij [bedrijfsnaam] en dit is nu het geval.

 

Mijn motto is altijd geweest if you do what you always did, you get what you always got"

 

Zoals je weet ben ik altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen, nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden.

De ideëen, richtingen en branches die ik daarin op dit moment voor ogen heb zijn niet in te passen binnen [bedrijfsnaam] zonder dat dit ten koste zou kunnen gaan van de focus en kwaliteit die we bij [bedrijfsnaam] de afgelopen jaren gezamenlijk hebben opgebouwd.

 

Het lijkt mij duidelijk dat een dergelijk scenario niet in mijn belang is en niet in het belang van [bedrijfsnaam], aangezien [bedrijfsnaam] naar mijn mening ook zonder mij volop kansen heeft om de groei van de afgelopen jaren nog verder gestalte te geven.

 

Om die reden heb ik in overleg met [medevennoten /namen/directie] besloten mijn taken binnen [bedrijfsnaam] met onmiddelijke ingang neer te leggen, en mij te richten op de dingen die zich al enige tijd in mijn hoofd gevormd hebben.

 

Vanaf heden ben ik als volgt bereikbaar

 

 

Rest mij verder niets meer dan je te danken voor de prettige samenwerking in de afgelopen jaren, een verdere prettige band met [bedrijfsnaam] de komende jaren toe te wensen, en wellicht tot ziens.

 

Met vriendelijke groet

 

Wellicht zit er iets in voor je, wellicht niet,

 

Kijk maar of het een begin van je eigen template kan zijn.

 

Succes met het schrijven van je brief.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Helemaal met Frans en Jeroen eens, laat persoonlijk weten dat je een nieuwe uitdaging gevonden hebt en het leuk vond samen te werken. En hou de deur open voor nieuwe dingen. Het is eigenlijk een goeie mogelijkheid om mensen weer te spreken en levert mischien juist nieuwe kansen op...

 

Succes!

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.