• 0

Tips voor verkoop houten speelgoed?

Hallo allemaal,

 

Ik schrijf voor het eerst op het forum, maar ik lees al geruime tijd mee. Ik heb al vele tips van Higherlevel afgehaald.

Ik heb een idee voor een eigen bedrijf, welke ik graag aan jullie voor wil leggen.

Ik ben van plan om thuispartys te organiseren voor de verkoop van houten speelgoed.

Voor zover ik heb kunnnen vinden, bestaat er nog geen organisatie voor verkoop van houten speelgoed in mijn regio.

 

Graag zou ik van jullie willen weten:

1. Wat vinden jullie van dit concept? (Ik heb natuurlijk ook al met kennissen gesproken, maar jullie bekijken het toch van een andere kant).

2. Hebben jullie tips etc.? Waar moet ik zeker aan denken?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Durf in het diepe te springen, anders val je nooit omhoog!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Sieptiel,

 

Welkom, en behalve veel leesplezier ook veel schrijfplezier toegewenst!

 

Het lijkt me een leuk concept. Er worden wel meer producten verkocht via thuisparties.

 

Wat ik me afvraag is hoe je gasten krijgt op zo'n party? Bij tupperware is het vooral vrienden en buren die komen, maar voor houten speelgoed is het een smallere doelgroep, nl mensen met kinderen in een bepaalde leeftijdsgroep. Misschien kun je ook speelmiddagen organiseren, kinderen komen een uurtje spelen, ouders erbij die je eea gaat uitleggen, en daarna verkopen maar.

 

Ga je ook zelf inkopen (risico bij jou) of ga je verkopen voor bijv Houten Speelgoed BV (geen eigen risico)?

 

Voor praktische tips en do's & dont's: leg contacten met mensen die thuisparties organiseren en vraag ze naar hun ervaringen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Bij een kind hoort een "kindernetwerk". Vriendjes, ouders die je van school kent, vrienden (van jouw leeftijd) met kinderen in dezelfde leeftijd als de jouwe... Alleen over een paar jaar Is dat hele netwerk uit dat soort sleepgoed gegroeid. Hoe houd je je netwerk in de goede leeftijdsklasse (ik denk 4-10 jaar) ?

 

groetjes, Maarten

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
  • 0

aansluitend op Maarten visser:

 

Ze zoeken op scholen vaak oppas moeders. Wellicht kun je een afspraak maken met de school waar je kind op zit of eventuele andere scholen. Zo kom je in contact met ouders en kun je de kinderen alvast kennis laten maken tijdens overblijf tijd met je product.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek zelf gastvrouwen, die een party willen organiseren. Zij nodigen de overige gasten uit. (Ik ben wel van plan om met een minimum aantal deelnemers per party te werken). Gastvrouwen zoeken kan idd uit mijn eigen netwerk (en idd; de scholen is ook een goed idee!). Ik hoop o.a. door mond-op-mond reclame steeds meer bekendheid te krijgen. Als iemand op een party is geweest, wil hij/ zij wellicht over een bepaalde tijd zelf ook wel gastvrouw voor een party zijn. Zij heeft waarschijnlijk weer een andere kennnisenkring dan de eerste gastvrouw. Zo krijg ik steeds meer naamsbekendheid.

 

De doelgroep is idd iets smaller, maar kinderen zullen er altijd blijven. Ik hoop dat de vaag naar houten speelgoed weer gaat stijgen.

 

Speelmiddagen is een erg leuk idee. Speelde zelf ook al met het idee. Ik was eerst van plan om iets met kinderfeestartikelen te gaan doen. Dan kun je ook partijtjes organiseren. Maar dit kan met speelgoed zeker ook heel goed! Met een beetje geluk worden de ouders blij van hun kinderen die enthousiast met het houten speelgoed spelen, en daardoor nog niet iets sneller de artikelen willen kopen.

 

Ik ben wel van plan om zelf speelgoed in te kopen. Op die mannier kan ik dichter bij mijn eigen idee blijven. Ik vind namelijk lang niet al het speelgoed geschikt voor kinderen. Er moet wat mij betreft een educatieve functie aan speelgoed zitten.

 

Contacten met andere bedrijven die thuisparties organiseren zal ik zeker leggen (waaronder janbibejan; zij hebben ook een erg leuk concept, laten het speelgoed zelf maken!)

 

Bedankt voor jullie reacties!

 

 

Durf in het diepe te springen, anders val je nooit omhoog!

Link naar reactie
  • 0

Beste Sieptiel,

 

welkom op HL! I.p.v. de term 'gastvrouw' zou ik je eens willen laten nadenken over speelgoedmoeders, speelgoedvaders, speelgoedoma's en speelgoedopa's. In een ver verleden is de verkoop van houten speelgoed hier ook al aan de orde geweest en als ik het goed onthouden heb, werd toen ook juist gesproken over opa's en oma's als kopers. Gebruik de zoekfunctie van dit forum even.

 

Zie je ook mogelijkheden voor de verkoop van houten muziek- of percussie-instrumenten naast het speelgoed?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het is idd een leuk concept.

 

Je zult het inderdaad van mond tot mond reclame moeten hebben. Wat ook wel werkt, vooral bij vrouwen die zijn daar gevoelig voor, is dat als je de party geeft je bijvoorbeeld een presentje of tegoedbon aan de gastvrouw geeft. Bijvoorbeeld voor 25 euro in jouw "winkel" besteden.

 

Ik weet niet hoe groot de winstmarge is, maar zoiets kun je natuurlijk ook overwegen om dit pas bij een bepaalde omzet van de avond in te zetten. Dit stimuleerd jouw gastvrouw om andere aan te sporen om iets te kopen. Of een combinatie van beide. Dus bij uitnodiging een bedrag te besteden van X en bij een omzet van Z nog een keer bedrag X.

 

Zoiets werkt zeker om jezelf in ieder geval uit te nodigen bij nieuwe mensen. En zo groeit jouw netwerk natuurlijk heel erg snel.

 

Succes met je prachtige idee!

 

Groeten,

 

Ronnie

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Vind het ook leuk, leuk om te doen ook.

 

Maar het concept lijkt mij een exacte copie van Myléne.....

 

Ook zij hebben een gastvrouw (mijn vrouw..... :P) die weer andere dames uitnodigt. En weer kijken of daar weer nieuwe gastvrouwen tussenzitten.

 

Ook wordt er na de party de complete besteding opgeteld, en de gastvrouw krijgt een bon om volgende keer (....) voor x% uit te zoeken, afhankelijk van de omzet die avond.

 

 

Link naar reactie
  • 0

wellicht interessant om het verhaal van kapla een keer te lezen.

 

Kapla is een uitvinding van Tom van der Bruggen, de

voormalige eigenaar van een parketvloeren bedrijf. Hij vroeg

zich af of er nietsmet de stukjes restmateriaal kon gebeuren

en ontwikkelde voor zijn eigen kinderen Kapla (kabouter

plankjes).

 

als ik het me goed herinner is hij begonnen met een kleedje bij een supermarkt, hij liet zien wat er mogelijk was met zijn houten vinding en vervolgens werd dit opgepakt door leraren voor op school, daarvandaan is het bij de mensen thuis gekomen.

 

er heeft ooit een vrij uitgebreid artikel gestaan in het volkskrant magazine

 

ouders zijn vaak gek op verantwoord speelgoed, misschien dat je dat mee kunt nemen in je verkoopverhaal; werkt het voor de ontwikkeling van het kind?

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Siebtiel,

 

Miss heb je er wat aan.

Momenteel ben ik in de ontwerpfase van een reeks aan houten kinderspeelgoed.

Over de verkoop ervan heb ik nog niet heel erg goed nagedacht, maar misschien is dat meer iets voor jou :)

Stuur maar even een PM als je meer wilt weten

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

ouders zijn vaak gek op verantwoord speelgoed,

 

Ja, die wel, maar de kinderen??? ???

Zelf vond (en vind) ik er geen 'hout' aan. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld. Maar als ik zo eens rondkijk bij mijn eigen kids en neefjes/nichtjes en anderszins merk ik dat er maar (heel) weinig gespeeld wordt met houten speelgoed.

Vaak is het zo vormeloos en 'nergens op lijkend'.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

ouders zijn vaak gek op verantwoord speelgoed,

 

Ja, die wel, maar de kinderen??? ???

Zelf vond (en vind) ik er geen 'hout' aan. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld. Maar als ik zo eens rondkijk bij mijn eigen kids en neefjes/nichtjes en anderszins merk ik dat er maar (heel) weinig gespeeld wordt met houten speelgoed.

Vaak is het zo vormeloos en 'nergens op lijkend'.

 

Ouders hebben wel de portemonnee in de zak, en houten speelgoed kan een prima middel zijn om het schuldgevoel over die "onverantwoorde" xbox af te kopen.

 

en ach.. vormeloos. Ik heb mezelf vroeger eindeloos vermaakt met blokjes lego, constructs, knex enz. Misschien dat daar nog wel een niche markt in zit; luxe speelgoed van hout voor volwassenen.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

ouders zijn vaak gek op verantwoord speelgoed,

 

Ja, die wel, maar de kinderen??? ???

Zelf vond (en vind) ik er geen 'hout' aan. Maar wellicht ben ik bevooroordeeld. Maar als ik zo eens rondkijk bij mijn eigen kids en neefjes/nichtjes en anderszins merk ik dat er maar (heel) weinig gespeeld wordt met houten speelgoed.

Vaak is het zo vormeloos en 'nergens op lijkend'.

 

Ligt ook aan de leeftijd. Probleem met "modern" speelgoed vind ik dat het geen "speel" goed meer is.

 

Kinderen kunnen er niet mee spelen, hun fantasie bij gebruiken. Het gaat vaker om iets wat beweegt, licht en geluid maakt maar waar ze passief bij kijken.

 

Als ik terugdenk aan mijn jeugd herinner ik me nog de houten trein rails die je in elkaar kon klikken en dan houten huisjes en boompjes omheen kon zetten.

 

Ook houten poppenkast poppen op een stok met stoffen kleertjes aan zorgen voor speelplezier.

 

Kinderen moeten weer gaan spelen en hun fantasie gebruiken en met name ook samen spelen. Het is teveel alleen en te passief.

 

Kinderen die echt dit soort speelgoed niet willen zijn vaak al "verwend" en hebben zich niet ontwikkeld om met fantasie te spelen. Ouders van deze kinderen vallen toch niet onder de doelgroep die houten speelgoed zou kopen denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Wat fantasie betreft ben ik het helemaal met je eens. Plastic speelgoed (al dan niet op batterijen) daar walg ik ook van.

 

Maar mijn ervaring is dat de houdbaarheidsdatum van houten speelgoed zo kort is, als een ventje 4 is dan is die super gedetailleerde vrachtwagen veel interessanter dan zo'n vormeloze houten blok met wielen.

Idem dito met Playmobil en Lego, dat is ineens veel interessanter en gaat veel langer mee met de kinder interesse.

Neem zo'n trein van Eichhorn. Die hebben wij thuis ook liggen, maar de oude Lego trein van papa is veul interessanter omdat zoonlief daar zelf vanalles en nogwat aan/bij kan bouwen. Lego is ook duur, maar mijn eigen lego heb ik dan ook al 35 jaar...

 

Duurzaam (houten speelgoed) 'mag' veel kosten, vanwege duurzaam, maar de interesse van het kind neemt zo gauw af. Vandaar dat ik niets heb met houten speelgoed.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Weet niet of dit ook onder houten speelgoed valt maar ben zelf gek op gezelschapsspellen van kinds af aan al.

 

Als je dergelijke spellen het speelbord op heel dik karton drukt zoals vaak het geval is met dit soort spellen en de pionnen, doobelstenen etc. van hout. Valt dit dan ook onder houten speelgoed?

 

Dit leert kinderen goed samen te spelen en kan ook van hout.

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard heb ik de afgelopen tijd gebruikt om mij verder te verdiepen in de wereld van het houten speelgoed. Zo heb ik o.a. een starterspakket van de vereniging Gebra opgevraagd (belangenorganisatie voor ondernemers inde speelgoedbranche).

In dit starterspakket worden ook de 6 P's besproken. Bij het Product beschrijven zij dat de ondernemer rekening houdt met de 80/20 regel (80% omzet uit 20% van het assortiment). Ik begrijp dit niet helemaal en hoop dat jullie duidelijkheid kunnen geven:

Ik zou denken dat mijn streven is om een assortiment samen te stellen, met enkel producten die goed verkopen? Zie ik dit zo verkeerd? Of proberen zij te vertellen dat ik met die gedachte te optimistisch ben?

Durf in het diepe te springen, anders val je nooit omhoog!

Link naar reactie
  • 0

Een assortiment samenstellen met uitsluitend 'hardlopers' lijkt inderdaad op het eerste zicht het meest efficiënt, vergeet echter niet dat dit ook een aantal risico's met zich meebrengt. Bijvoorbeeld:

Als een artikel op een bepaald moment niet meer 'in' is terwijl dit wel een belangrijk deel van jouw assortiment is komt de klap hard aan.

Sommige producten trekken initieel de aandacht en leiden daardoor tot de verkoop van andere artikelen, als je deze producten niet hebt loop je dus gewoon omzet mis.

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Dat is een ervaringscijfer. Gaat niet altijd op. Twintig procent van je klanten levert tachtig procent van je omzet op; twintig procent van je assortiment is goed voor tachtig procent van je winst. Het gaat niet om de precieze procenten, ze bedoelen dat je goed in de gaten moet houden waar je omzet/winst vandaan komt. Heb je nog steeds de rest nodig voor balans in je assortiment en klantenkring, al moet je daar sterker naar de kosten kijken.

 

Heb je al aan een blokkenbox gedacht - te verhuren voor kinderfeestjes en als zodanig een goeie binnenkomer? Ook kun je denken aan een abonnement, een speelspaarrekening voor grootouders, een wishlist voor de kleinkinderen.

 

In de marketing (en presentatie van je onderneming) zou je wellicht verwijzingen naar party selling kunnen vermijden, omdat daar een geurtje van multilevel marketing aan zit. Verzin een eigen naam en zet iets op waarbij ouders hun kinderen kunnen meenemen. Noem het de blokkenclub voor mijn part of de speelstam. Maak er een club/community van geheel gericht op Timber Toys en richt je op fun.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een heel goed idee, kinderen spelen idd te weinig meer met "echt" speelgoed.

er zijn genoeg mensen van rond mijn leeftijd (20 tot 30 jarig) die zich juist weer meer richten op het "oude speelgoed" zij zijn zelf grotendeels opgevoed met de computer en vinden dat hun kinderen dat niet moeten. Dit is een groep die gevoelig is voor dit soort speelgoed.

Link naar reactie
  • 0

Wat fantasie betreft ben ik het helemaal met je eens. Plastic speelgoed (al dan niet op batterijen) daar walg ik ook van.

 

Maar mijn ervaring is dat de houdbaarheidsdatum van houten speelgoed zo kort is, als een ventje 4 is dan is die super gedetailleerde vrachtwagen veel interessanter dan zo'n vormeloze houten blok met wielen.

Idem dito met Playmobil en Lego, dat is ineens veel interessanter en gaat veel langer mee met de kinder interesse.

Neem zo'n trein van Eichhorn. Die hebben wij thuis ook liggen, maar de oude Lego trein van papa is veul interessanter omdat zoonlief daar zelf vanalles en nogwat aan/bij kan bouwen. Lego is ook duur, maar mijn eigen lego heb ik dan ook al 35 jaar...

 

Duurzaam (houten speelgoed) 'mag' veel kosten, vanwege duurzaam, maar de interesse van het kind neemt zo gauw af. Vandaar dat ik niets heb met houten speelgoed.

 

Er is ook onwijs leuk houten speelgoed wat niet 'vormloos' en ongekleurd is. Keukentjes met alles erop en eraan, garages, treinen, van die hamerbankjes enzovoort. Het grote voordeel van houten speelgoed is dat het langer meegaat, je kunt het repareren, opnieuw verven etc. Plastic is vaak sneller kapot en ik wil niet eens beginnen over de nadelen die ik kan opnoemen over plastic want daar gaat t topic niet over.,

 

Leuk voorbeeld zie plaatje (voor de mods, ik verkoop dit niet)

 

Keukentje.thumb.jpg.92b2973a28fb055ac3a2699845b343c7.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ik heb duidelijk een ander beeld van houten speelgoed... ;D

 

Als ik uit eigen ervaring spreek, dan 'leek' het houten speelgoed nergens op. MIjn Matchbox auto's herkende ik op straat, hee, een Daf, Mercedes, Volkswagen... Met hout had ik dat niet.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.