• 0

Waarom slaat dit niet aan?

Door de krediet crisis zag ik de kans om met iets "nieuws" te komen in de verhuurmarkt van huizen. Deze vooral, door het instorten van de huizenmarkt huizen heel lang te koop staan en aanbod van huurwoningen in de partucliere sector toenam.

 

Ik was voorheen actief in het verkoop van huizen in het buitenland en deze is ook al ingestort :(

 

Alleen loopt het niet echt naar wens en krijg weinig huuraanbod binnen en de vraag is wat mis ik!

 

- Geen goed idee?

- Niet het huidige verhuur systeem veranderen?

- Opzet is niet duidelijk?

 

Het gehele concept en opzet kan je hier lezen: mod edit: verwijzing niet langer actief

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Zoals hierboven al eerder gezegd, de doelgroep kan helderder aangesproken worden en het is niet duidelijk wat het voordeel voor de bezoeker is. Hieronder enkele gedachtengangen.

 

1) Je spreekt tegelijkertijd de huurder en verhuurder aan. Ik zou dit splitsen en de homepage op de huurder richten. Vervolgens een aparte landingspagina maken voor de verhuurder die vanaf de homepage helder gelinkt is. Als een potentiële verhuurder op een pagina komt voor huurders zal deze wel begrijpen dat het aanbod ergens vandaan moet komen en doorklikken naar de verhuurder sectie.

 

Je zult ook apart reclame moeten maken om de verhuurders te trekken. Deze stuur je direct naar de verhuurderspagina.

 

2) zorg voor aandachtstrekkers.

Er zijn enkele belangrijke punten waar veel verhuurders over dubben en waarvan enkelen hierboven ook aan de orde kwamen. Deze kun je gebruiken om je USP te bepalen.

 

--Hoe zorg je met tijdelijke huur dat je niet met je huurders blijft zitten. Bijvoorbeeld met jaarcontracten (expat achtig).

--Kun je iets doen aan het anti-verhuur beding

--Hoe zorg je dat je woning ondanks verhuren in goede staat blijft

--Gemeubileerd verhuren of juist niet

--Hoe bepaald je de prijs en wat is het wettelijk maximum

--Hoe zit het met vergunningen

 

3) Voordelen voor de huurder duidelijk maken. Ik zou meteen op de voorpagina de aandachtstrekkers voor de huurder neerzetten. Allereerst een duidelijkere en meer gerichte tagline.

 

Zet meer en vooral nieuw aanbod op de homepage. Verdeel de boel ook in segmenten zoals goedkoop huren of duur huren. Gebruik de rechterkant van je site om bijvoorbeeld heel groot de voordelen in bullets te zetten. In het midden enkele nieuwe huizen en links de navigatie.

 

Ik zie op de site een dienst waarbij je mensen helpt daadwerkelijk te verhuizen. http://samenverhuren.nl/index2.asp?language=nl&pagina_id=6 dit moet veel duidelijker genoemd worden, hier zit waarde.

 

4) Gooi niet te snel met juridische termen.

Zet de link naar je algemene voorwaarden en disclaimer in je footer. Jekan overwegen om ook je contract online te zetten zodat mensen dit rustig kunnen nalezen.

 

5) ontsla je tekstschrijver

Er staan veel te veel spelfouten. Ik zie rechts al staan "inschrijven" waarbij de i en de j omgedraaid zijn.

 

6) wek vertrouwen.

Zorg voor testimonials met foto. Zet ook een foto van jezelf neer plus adres, en vast telefoonnummer. Zet er ook meteen een twitter adres bij voor het laatste nieuws op het gebied van bemiddeling en verhuren. Misschien ook een weblogje met laatste nieuws.

 

7) Doe meer met Rotterdam

Ergens verstopt in je tekst noem je Rotterdam, net zoals in de title tag van je pagina. Veel te onduidelijk dat dit een geografisch beperkte site is.

 

Je kan bijvoorbeeld een beschrijving van de wijken maken en laten zien dat je je stad kent. Zorg ook voor een google map zodat mensen snel kunnen zien waar huizen te huur staan.

 

8) Maak het aantrekkelijk om bij jou te komen.

Ik zou in het begin de prijs voor verhuurders op nul zetten en aanbieden om gratis foto;s en beschrijving te komen maken. Je moet zorgen dat je kritische massa krijgt. Als je het aanbod goed in beeld brengt komen de verhuurders vanzelf.

 

9) zorg voor een duidelijke prijsstelling

Prijs is voor veel mensen belangrijk. Neem op de homepage een indicatie van de prijs op.

 

Volgens mij is het duidelijk en weet elke huurder dat de bemiddelingskosten standaard één maand huur is.

 

Dus als een huurder een huis huurt van € 1000 moet hij ook standaard € 1000 bem. kosten betalen.

 

Bij mij wordt dat dan € 500 voor de huurder en de overige € 500 wordt betaaldt door de verhuuder, vandaar samen (ver)huren:)

De mensen in dit draadje zijn ook de draad kwijt over de prijs. Het gaat er niet om of jij vind dat het duidelijk is, het gaat erom of je klant het duidelijk vind.

 

Onduidelijke betalingsverplichtingen jagen mensen weg.

 

10) Minder tekst. Meer bullets, plaatjes en foto's van mensen die blij staan te kijken in hun nieuwe appartement.

 

Samenvattend, er staan leuke dingen op de stie en wellicht is het idee ok. De site en de propositie die je maakt zijn echter volstrekt onduidelijk en dat is jammer.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Toevallig zitten wij nu in de situatie van een huis gekocht hebben zonder de huidige woning eerst verkocht te hebben. Maar verhuren roept bij mij toch grote weerstand op.

Ten eerste vanwege de huurbescherming, krijg ik mijn huurders wel op tijd het huis uit? Ten tweede, wat als de huurders weigeren te betalen? Vanwege die huurbescherming kunnen ze nog lekker blijven zitten ook. En ten derde moet de bank ook nog toestemming geven om te verhuren, het word je gewoon niet makkelijk gemaakt hier in Nederland.

 

Voorlopig betaal ik liever twee hypotheken dan dat ik me in zo'n avontuur ga storten.

 

Dan moet je werken met korte huur contracten van bijv. 6 maanden, maar vergeet niet dat je geen recht meer hebt op hypotheekrenteaftrek als je de woning verhuurd.

 

Kijk, daar hebben we weer een minpunt.

 

Morgen komen er gelukkig kijkers, hopelijk heb ik vandaag niet voor niets gepoetst.

Link naar reactie
  • 0

Hmm om te beginnen begrijp ik niet waarom je in je starttopic je website in een KURL url zet.

Het moet hier geen reclamezuil worden, maar zo was je topic ook niet gericht.

Naar mijn idee mag je dan best ook je eigen url erin zetten.

Word je al stukken beter gevonden in google.

 

Ik geloof wel in de markt waarin je wilt gaan opereren.

Maar het vertrouwen wekken via je site is idd nog steeds een punt van aandacht.

Welke huizen heb je al verhuurt? Laat mensen je succes zien !!

Wie ben jij of zijn jullie?

Welke mogelijkheden kan jij mensen bieden als ze toch ineens willen terug krabbelen?

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig.... het draadje is nog actueel.

 

Momenteel ben ik een klein marktonderzoekje voor een financieringsaanvraag aan het doen en daarbij stuitte ik op het volgende:

 

"Mocht het langer dan gepland duren om de woning te verkopen, dan overweegt 39% om de woning (tijdelijk) te verhuren. In de praktijk is tijdelijke verhuur van een koopwoning echter niet eenvoudig. Verhuur van een te koop staande woning wordt bijvoorbeeld belemmerd door de reguliere Verhuur en Huurbescherming en de voorwaarden die gelden voor toepassing van de Leegstandwet. Bovendien kan tijdelijke verhuur fiscaal ongunstige gevolgen hebben voor de huizenbezitter."

 

Deze passage komt van de website van ING.

 

Er is dus een behoefte en de genoemde drempels zijn ook aanwezig. Hoewel alle info reeds bekend is, wilde ik het niet voor mezelf houden.

Link naar reactie
  • 0

Een aantal dingen vallen mij op... ...Ik zie een boel typefouten.

 

Ik zie er ook één ;)

 

Succès en groet,

 

Hans

(CREANIZE!)

 

Haha :-[ *Schaam* Je hebt gelijk Hans, niet zo netjes, bedankt voor de tip...

 

En nu weer back on topic ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Nu op Zibb: "Veel koophuizen zonder toestemming in de verhuur"

 

Veel mensen die hun huis niet verkocht krijgen, gaan deze verhuren zonder daarvoor toestemming te hebben gekregen van de bank. Dat meldde Direct Wonen, marktleider op de particuliere markt voor woningverhuur, donderdag op basis van eigen onderzoek. Van alle koopwoningen die worden verhuurd, zou bij 56 procent geen toestemming zijn gevraagd. (...)

 

Direct Wonen stelt dat veel banken het verhuren stilzwijgend gedogen. 'Er ontstaat tenslotte pas een probleem zodra de hypothecaire lasten niet meer worden betaald en dit doet zich bij mensen met onbetaalbare dubbele lasten juist sneller voor. Verhuren kan dit voorkomen', aldus directeur Verhuur van Direct Wonen Bianca Arts in een verklaring.

Link naar reactie
  • 0

Dat banken het gedogen zal denk ik steeds minder worden, Ik heb al de eerste klant gehad die de huidige hypotheek moest inlossen van de bank, omdat hij het ook niet had gevraagd.

 

Zeker als het wordt verhuurd via direct wonen en funda is het voor de bank eenvoudig om na te gaan wie de woning verhuurd.

 

2 redenen waarom banken het niet willen:

- Verhuurde woning is veel minder waard en dan kan de hypotheek veel hoger zijn dan de waarde

- Een huurder heeft meer rechten dan je denk en als de huur te hoog is kan hij eventueel naar de huurcommissie stappen voor een aanpassing.

 

 

Link naar reactie
  • 0

de regelementen zoals huurdersbescherming en dergelijke die al verschillende malen aangetikt zijn beperken je mogelijkheden.

 

duik in de wettelijke teksten van deze onderwerpen en kijk of je een voor alle partijen (eigenaar, de hypotheekverstrekker, huurder, jezelf) acceptabele mogelijkheid kan vinden. Als je een manier kan vinden die voor de hypotheekverstrekker geen problemen met de huurder vormt als het huis alsnog de gedwongen verkoop in moet ben je al een heel eind. Dan is voor de hypotheekverstrekker de keuze tussen jou en executieverkoop al snel gemaakt.

 

Onderzoek bijvoorbeeld eens hoe anti-kraak precies werkt, want het principe is volgens mij heel erg vergelijkbaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.