• 0

Stickers plakken

Soms is het plakken van stickers een handige manier om je bekendheid te vergroten. Nu vroeg ik me af of je als bedrijf aansprakelijk kunt worden gesteld, als het een sticker van je bedrijf betreft. Of zijn alleen de plakkers aansprakelijk?

 

(er vanuit gaand dat er uitdrukkelijk wordt vermeld dat de stickers niet zonder toestemming ergens geplakt mogen worden)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben geen expert, maar ik denk dat je bijna niet aangepakt kunt worden als je bedrijf op de wildgeplakte (nieuw woord?)sticker vermeld wordt. Zeker als je (op de verwijderbare achterkant ;) ) vermeldt dat deze niet zonder toestemming ergens geplakt mag worden...

 

Als je vervolgens als directeur/eigenaar van de onderneming in kwestie op heterdaad betrapt wordt voor het plakken van de sticker, dan heeft die vermelding natuurlijk helemaal geen zin meer... ::)

 

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik meen dat Yorin ook zo'n soort gelijk iets gehad heeft. Probeer Yorin op zoveel mogelijk manieren onder de aandacht te brengen... gevolg was dat veel tv-programma's werden overspoeld door mensen in het publiek met yorin-spandoeken of luidkeels yorin riepen.

 

Uiteraard was Yorin hier niet verantwoordelijk voor, maar ze moesten wel stoppen met die actie. Anders zouden er wel kosten uit voortvloeien.

 

Ik kan me voostellen dat je in de eerste instantie niet verantwoordelijk kan worden gehouden, maar als het overlast gaat veroorzaken kan wel de eis worden gesteld dat je stopt met uidelen van de stickers.

 

Waar wil je ze gaan plakken? Ik zie ook regelmatig stickers op een verkeersbord, stoplicht, enz. Zoiets vind ik niet professioneel staan, ondanks dat je geen invloed op deze actie zou hebben!

 

p.s. lijkt ook veel op de geel/zwarte stickers bij de drukke kruispunten met de tekst: PROGRAMMEURS.IT (Vond ik altijd erg sterk!)

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk was het gewoon een vraag die in me opkwam. Ik had een idee waarbij promotie met stickers in mijn ogen een goed middel zou zijn. Voor professionele b2b bedrijven is het denk ik meestal ook geen middel. Maar als het bij je imago past, kan het een optie zijn. En dan is het toch handig om te weten wat de juridische consequenties zijn.

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans,

 

Je kunt altijd aansprakelijk gesteld worden door een gemeente of private eigenaar die meent dat zijn eigendommen zijn beschadigd of vervuild en daardoor schade is geleden. Je zal je in zo´n geval willen verdedigen en de tijd en kosten die dit met zich brengt is neem ik aan ongewenst.

 

Hoewel er een regel is die zegt dat "wie eist die bewijst" en dus bijv. de gemeente zal moeten bewijzen dat de stickers door jou zijn opgehangen, zal de schijn mogelijk hier gaan tegen werken. Wie zou er immers zonder jouw toestemming belang hebben om (reclame) stickers van jouw bedrijf te kopen en overal op te hangen?

 

Een mededeling dat stickers niet zonder jouw toestemming geplakt (of verspreid) mogen worden (omdat zo inbreuk op jouw auteursrecht wordt gemaakt) heeft slechts zin om eventuele schade te verhalen op degene die jou de schade (van de gemeente) heeft bezorgd. Of deze te vinden is is maar zeer de vraag.

 

Stickers zijn zo in veel gevallen "bad publicity".

 

Lawman

Legal Capital

Advocaten en ondernemingsrechtadviseurs

 

 

 

Lawman

Ondernemingsrechtadviseur

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.