• 0

Websites promoveren in Google

Hallo HL-aars,

 

Binnen Google is het sinds kort mogelijk om websites te promoveren. Dit kun je doen door een pijltje naar boven te klikken of een kruisje voor een kruisje om onderaan de pagina te zetten. Echter had ik deze vraag ook al neergelegd bij Twitter en kreeg ik geen respons. Ook binnen Google krijg ik geen concreet antwoord op mijn vraag.

 

Als je namelijk op het pijltje, dat omhoog wijst, komen deze resultaten direct helemaal bovenaan op pagina 1 te staan. Bij Google bekend als promoveren. Echter vroeg ik me af of dit invloed heeft alleen op mijn zoekresultaten dat Google dit onthoud via mijn IP-adres o.i.d. en dat het meer voor mijzelf is, of heeft het invloed op het algeheel zoeken, dus dat doordat ik een website promoveer, dit resultaat ook bij anderen op pagina 1 of op een hogere ranking komt te staan? En welk doel heeft het promoveren binnen Google?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Had het nog niet gezien, maar bedankt voor de tip.

 

Google is primair gericht op het verzamelen van informatie en proberen te achterhalenwelke websites het beste zijn voor een bepaald zoekwoord.

 

Met deze actie krijgen ze natuurlijk een schat aan extra info: wat vind jij belangrijk, welke sites waardeer jij, en in het algemeen krijgen ze een beter beeld over de kwaliteit van een site.

 

Ze krijgen dus persoonlijke profielinformatie en ze kunnen site's beter ranken. Gouden zet denk ik, als het veel gebruikt gaat worden.

(zelfde geldt voor die tekstballon waar je je opmerkingen in kwijt kunt)

 

Dus wat denk je: Zouden ze het gaan gebruiken om hun resultaten beter te gaan optimaliseren? Lijkt me een open deur

 

Frans

(wel een reusje voor het bericht trouwens)

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht zelf van wel, maar als ik het vergelijk bij een ander, die ik hetzelfde zoekwoord heb laten invullen terwijl ik mijn website dan heb gepromoveerd naar boven, ziet deze persoon de betreffende website dan niet bovenaan staan. Vandaar dat ik mijn twijfels heb. Wellicht gebruikt Google het vooral om informatie nu te verzamelen en op langere termijn het in te voeren in de ranking van de zoekresultaten.

Link naar reactie
  • 0

Het zal inderdaad niet zo zijn omdat 1 iemand een site bovenaan zet, google direct denkt "hé dat gaan we mooi ff aanpassen"

 

Een dergelijke ontwikkeling zal plaatsvinden aan de hand van duizenden, zo niet 100duizenden beoordelingen.

 

En daarin is zelfs jouw beoordeling Romano, niet meer doorslaggevend ;)

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Zover ik weet is dit in eerste instantie alleen voor jezelf bedoeld en zal het dus niet meetellen in zoekresultaten van een ander. (dat heb ik van een ... tijd geleden toen ze dit hebben aangekondigd als beta) maar of dit nu is omgedraaid daar heb ik geen benul van?

 

Het lijkt me een logische keus als je denkt aan de waardevolle informatie. Google probeert natuurlijk de nr. 1 te blijven en ze zullen in de aankomende jaren toch echt iets moeten gaan veranderen voordat een andere zoekmachine met betere methodes op de proppen komt. (Zoals een stevige Vertical Search of nog beter een Semantic Search).

De vraag met deze nieuwe functie lijkt me hoe echt de verzamelde informatie zal zijn zodra het aanslaat bij het grote publiek en dus ook kwaadwillenden (lees marketeers ;)).

 

Btw. ik zie ze niet? wat doe ik verkeerd... ???

 

 

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0
Btw. ik zie ze niet? wat doe ik verkeerd... ??? Ik zie ze ook niet en ik heb toch Internet Explorer, Mozilla Firefox en Safari. Misschien in Google Chrome?

 

Wellicht krijg je de promoveer-buttons alleen te zien als je een Google-account hebt? Dat Google nu eerst test onder haar vaste gebruikers alvorens ze dit bij iedereen toepassen? Het is me namelijk pas de laatste week opgevallen dat deze buttons aanwezig zijn...

Link naar reactie
  • 0

Binnen Google is het sinds kort mogelijk om websites te promoveren. Dit kun je doen door een pijltje naar boven te klikken of een kruisje voor een kruisje om onderaan de pagina te zetten.

 

Searchwiki, gelanceerd in november 2008.

 

Echter vroeg ik me af of dit invloed heeft alleen op mijn zoekresultaten dat Google dit onthoud via mijn IP-adres o.i.d. en dat het meer voor mijzelf is, of heeft het invloed op het algeheel zoeken, dus dat doordat ik een website promoveer, dit resultaat ook bij anderen op pagina 1 of op een hogere ranking komt te staan?

 

Dat laatste zou natuurlijk niet werken, omdat iedereen zijn eigen site omhoog zou duwen. Dit is persoonlijk en is gekoppeld aan je Google-account.

 

In het videootje op bovengelinkte pagina: "Remember, your changes won't change the way other users see their own results, and you'll only see your own changes when you login to your Google account."

 

Ongetwijfeld gaat Google na verloop van tijd allerlei statistische analyses doen op de personalisaties, om te onderzoeken of er zinnige rankinginformatie aan te ontlenen is. Maar dat zal natuurlijk geen eenvoudig te manipuleren algoritme zijn.

Link naar reactie
  • 0

Toch gek, ik ben zeker een vaste gebruiker van Google. iGoogle, Webmaster (Sitemaps), Analytics, Maps, heb zelfs een G-mail account. Maar heb geen pijltjes langs mijn zoekresultaten.

 

Ach ja, denk trouwens ook niet dat ik het zal gebruiken, misschien iets naar beneden schuiven, maar omhoog vind ik voor mezelf redelijk nutteloos.

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Hierover is ongeveer een half jaar terug op internet al een bericht geweest dat het eraan kwam.

Het is (voorlopig) enkel en alleen voor jezelf. zou ook niet werken als het voor iedereen was he, nu druk jij erop, over 5 minuten je concurent enz...

 

 

Maar ik kan me zo voorstellen als meerdere mensen een bepaalde site goed vinden, ze dit ook omhoog klikken waardoor de websites gebruikersvriendelijk worden gerankt. Het zou raar zijn als Google daar niets mee zou doen namelijk denk ik dan...

Link naar reactie
  • 0

Toch gek, ik ben zeker een vaste gebruiker van Google. iGoogle, Webmaster (Sitemaps), Analytics, Maps, heb zelfs een G-mail account. Maar heb geen pijltjes langs mijn zoekresultaten.

 

Ach ja, denk trouwens ook niet dat ik het zal gebruiken, misschien iets naar beneden schuiven, maar omhoog vind ik voor mezelf redelijk nutteloos.

 

Ik zoek zelf eigenlijk alleen maar via de .com versie. Ik heb even een screenshot gemaakt van bijv. het zoekwoord Higherlevel.

 

googlepromoverenm.jpg

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek zelf eigenlijk alleen maar via de .com versie. Ik heb even een screenshot gemaakt van bijv. het zoekwoord Higherlevel.

 

Wat wél opvallend is: ik klikte HL zojuist ook omhoog, en zag vervolgens:

 

Picked by one other person.

 

Ik denk dat het dus nog niet aanstaat v.w.b. de zoekresultatenranking, maar de input (t.z.t.?) wel voor StumbleUpon-achtige features gebruikt kan worden.

Link naar reactie
  • 0

Niet dat sites promoveren geen mooie aanvulling is, maar een kwaliteitsoordeel van de bezoekers van de site blijkt ergens toch ook al uit de bounce rate / weigeringspercentage? Goede sites zijn kennelijk relevant en houden bezoekers langer vast. Voordeel van deze methodiek is dat er geen handeling van bezoekers vereist is. Anders krijg je inderdaad een muisvinger. Ik zou zelf niet snel de moeite nemen om sites te promoveren (ben lui) en je eigen site promoveren heeft niet veel zin denk ik. Er zal toch een kritieke massa nodig zijn om enig effect te hebben. Maar goed... ik moet eerlijk bekennen dat ik hier geen drol vanaf weet! ;D. Zijn zomaar wat hersenspinsels...

 

Edit: net even geprobeerd. Kom niet in G.com of in G.nl. Alleen in i-Google. En daar kan het volgens mij niet. Maakt niet uit wat ik intik.

Link naar reactie
  • 0

Niet dat sites promoveren geen mooie aanvulling is, maar een kwaliteitsoordeel van de bezoekers van de site blijkt ergens toch ook al uit de bounce rate / weigeringspercentage?

 

Da's waar maar die kan google alleen "weten" als GA geïnstalleerd is. en dat is vrij beperkt. Extra info in deze vorm is altijd waardevol voor ze

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Dit systeem zal Google natuurlijk nooit gebruiken om de pagerank/positie van sites te verhogen. Als dit zo was dan zie je binnen de kortste keren enkel nog spam sites bovenaan staan. Een botje die automatisch alle spam sites omhoog 'klikt' is relatief eenvoudig te maken. En een botje kan heel wat meer werk verrichten dan handmatig je siteje omhoog klikken..

Link naar reactie
  • 0

Niet dat sites promoveren geen mooie aanvulling is, maar een kwaliteitsoordeel van de bezoekers van de site blijkt ergens toch ook al uit de bounce rate / weigeringspercentage?

 

Een perfecte landingspagina die alle informatie geeft met betrekking tot jouw trefwoord heeft een bounce rate van bijna 100%. Paar voorbeelden: telefoonnummer + bedrijfsnaam, site:wikipedia.org trefwoord etc.

 

Gebruik een flink aantal handleidingen voor programmeertalen en tools. Deze functie is erg handig om daar resultaten voor te 'ranken'. Ik zoek namelijk vaker op dezelfde woorden. Maak feitelijk m'n eigen inhoudsopgave via google.

 

Beetje offtopic maar een andere wat minder bekende en handige functie is Google coop. Je maakt daarmee een zoekengine voor een een door jezelf te bepalen lijst websites. De promote functie werkt daar nog niet maar dat zou helemaal ideaal zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik kwam ook van de week wat tegen over de Google dienst 'What is popular', ik denk dat dit een beetje samenhangt met elkaar(?). Het is eigenlijk geen dienst maar een iGoogle-gadget. Lijkt op DiGG (StumbleUpon, Reddit) maar is (nog!) geen stand-alone service en heeft ook geen eigen site.

 

Deze gadget kun je hier vinden:

http://www.google.com/ig/directory?hl=en&url=www.google.com/ig/modules/pop/pop.xml

 

De gadget dient hetzelfde doel als een DiGG. Het is alleen simpeler. De gadget zelf heeft nog geen gigantische traffic dus zal ook geen gigantische hoeveelheden traffic richting jouw site trekken. Maar aangezien er al het een en ander over geschreven is en iGoogle al een flinke userbase heeft zal een topspot in 'Google - Pop' binnenkort vast wel wat doen met traffic.

 

Een goede plek op (de voorpagina van) een Digg/ Reddit/ Stumble is sowieso goed voor je Google ranking omdat het hele waardevolle backlinks zijn. Daar staat hier nog wat over geschreven:

 

http://www.seohandleiding.nl/social-media-optimalisatie.html

 

Wellicht dat er nog een aap uit de mouw gaat komen. Ik heb een beetje het idee dat het één ervoor is om een basis te leggen voor het ander. En in ene hebben ze een goede concurrent voor Digg/Reddit/Stumble etc. met in het achterhoofd dat Google al in gesprek geweest is met Digg voor een acquisitie.

 

Link naar reactie
  • 0

Uit de helptekst die verschijnt als je een site promoveert:

 

"Pas uw zoekresultaten aan met uw beoordelingen, weglatingen en notities en bekijk hoe andere gebruikers van Google hun zoekopdrachten hebben aangepast."

 

Je kan dus zien hoeveel anderen een site gepromoveerd hebben. Google zal dit waarschijnlijk wel gaan gebruiken.

 

Maar er zijn nog veel meer gegevens die Google gebruikt: hoe lang blijft een bezoeker op een website? Gaat een bezoeker dan weer terug naar de zoekresultaten om een andere site aan te klikken? En ga zo maar door.

 

Bottomline: Google zal alles gebruiken om te beoordelen of een site goed gewaardeerd wordt door de bezoekers. Maar het gaat daarbij om het gedrag van vele bezoekers, niet enkele.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je reactie niet helemaal en volgens mij spreek je jezelf tegen.

 

Je kan dus zien hoeveel anderen een site gepromoveerd hebben. Google zal dit waarschijnlijk wel gaan gebruiken.

 

tegenover:

 

Bottomline: Google zal alles gebruiken om te beoordelen of een site goed gewaardeerd wordt door de bezoekers. Maar het gaat daarbij om het gedrag van vele bezoekers, niet enkele.

 

1. Waar baseer jij de eerste stelling op? Hoe weet jij dat google het gaat gebruiken? Ik denk namelijk dat ze dat niet gaan doen. Dat baseer ik op jouw laatste stelling. Het heeft niks met zoekgedrag te maken.

2. Promoveren heeft niks met zoekgedrag te maken en dat is hetgeen google in geïnteresseerd is (als ik mij niet vergis)>

 

Ik kan vrij gemakkelijk iets bedenken waarmee mijn site een miljoen keer (uniek) naar boven gaat en dat zou dus gunstig moeten zijn voor de vindbaarheid in google?Dat geloof ik niet en dat is ook niet zo.

 

Groet, Edwin

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

promoveren heeft inderdaad niks met zoekgedrag te maken.

Maar heeft wel alles et maken met de waardering van een bepaalde site.

En nu is daar niks mee te doen als 1 of 10 of 100 mensen die site promoveren (kunnen allemaal nog vriendjes zijn) Maar als duizenden gebruikers een bepaalde site promoveren kan google daar wel degelijk aan afleiden dat dat dus een goed zoekresultaat is en op basis daarvan de website voortaan hoger ranken.

 

Dus als maar voldoende mensen die functie gaan gebruiken wordt het waardevol.

 

Zelf blijf ik er vanaf omdat ik anders niet meer kan zien wat de werkelijke zoekresultaten zijn

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.