• 0

Webwinkel voor verkoop drukwerk

Beste HL'ers,

 

Inmiddels zijn we al enkele maanden bezig met de opzet van onze nieuwe website. Samen met onze programmeur uit Duitsland en de aandeelhouder daar zijn er al heel wat uren in gaan zitten. De planning is om 1 mei live te gaan met de nieuwe website en dat gaan we ook halen. Vandaag worden de laatste foutjes uit de site gehaald om daarna over te gaan in de officiële testfase. Nu hoor ik graag jullie reactie op deze website;

 

URL: www.drukwerk-centrum.com

Doelgroep:

Groot verbruikers (Reclame bureau's, uitgeverijen en bedrijven)

 

Doel van de website:

Een duidelijk en overzichtelijk overzicht geven van de beschikbare producten. Direct de prijs kunnen berekenen zonder tussenkomst van de klantenservice. Kort samen gevat; duidelijk en eenvoudig.

 

Graag reacties met de pluspunten en de minpunten (uiterlijk en gemak). Let op dat de webshop nog niet operationeel is en daarom prijzen dus ook nog niet kloppen, en sommige onderdelen nog niet 100% zijn uitgewerkt. Dit zal later vandaag gebeuren.

 

 

 

 

http://www.drukwerk-centrum.nl - De online drukspecialist
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

eerste indruk: heeeel netjes! Mijn complimenten. Hier zou ik prima durven bestellen.

 

Paar kanttekeningen:

-service hotline in Duitsland? Dat lijkt mij een no-go!

-hier en daar zie ik nog Duitse termen (aufkleber, umschlag etc)

 

groet,

 

Johan

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Je gebruikt op veel pagina's bruine tekeningen van de producten die je aanbiedt. Dat schept wel duidelijkheid, maar het spreekt niet aan.

 

Op de pagina over bierviltjes zie ik (een voorbeeld van) het uiteindelijke product ook echt. Dat spreekt veel beter aan. Voeg dat soort foto's ook toe aan de producten die nu alleen een bruine tekening hebben.

LinkedIn: www.linkedin.com/in/jakobbuis

Cubiso: Betere websites www.cubiso.nl

Link naar reactie
  • 0

Tweede reactie:

 

Allereerst nette shop qua lay-out

 

Heb er even kris-kras doorheen gebladerd dus even een paar kris-kras aandachtspuntjes

 

ik heb even gekeken naar deze pagina

 

Dan vallen me wel een paar dingen op:

[*] Optionen, Kalkulator en Datenübermittlung

[*] Plaatjes zou ik klikbaar maken dat ze vergroten, en op de pagina met productoverzichten zou ik ze klikbaar linken naar de detailpagina.

[*] Bij mij (Firefox) zijn de twee buttons (opnieuw berekenen en bestellen) niet gelijk uitgelijnd

[*] je gebruikt je H1-tag voor "Mega News" (andere term voor bedenken!). Kun je die niet ook voor je producten gebruiken?

 

verder algemeen:

 

[*] Mensen verwachten dat het logo klikbaar terugleidt naar je homepage, ondanks je homebutton zou ik dat dus doen

[*] Onder het kopje "Hoe bestellen" staat een paar keer !!!opgepast!!!, Dit zou ik veranderen in "belangrijk" zonder uitroeptekens.

[*] Tenslotte zie ik al bladerend dat er nog ontzettende veel duits of slecht vertaald duits in de site zit. Dat vergt nog wel de nodige aandacht

[*] Ik zie nergens het verplichte KvK nummer terugkomen

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

@ Frans:

Duits klopt, dat zijn de laatste dingen die de programmeur vandaag klaar maakt. Verdere opmerkingen pakken we op! Bedankt!

 

@ Jacob:

Klopt, gister een mooi setje gekocht bij de office centre deze heeft echter al weer begeven, foto's komen er zeker nog!

Teksten zijn niet vrij uit het duits vertaald, echter zijn er nog wel wat punten die aandacht nodig hebben.

 

@Mr.Bitaktus:

Duitse hotline moet nog worden veranderd, andere duitse termen worden vandaag aangepast.

 

@Allemaal:

Top bedankt voor de reactie's tot zover!

http://www.drukwerk-centrum.nl - De online drukspecialist
Link naar reactie
  • 0

Beste DWC,

 

de omschreven doelstelling wordt met deze website naar mijn mening behaald, alleen is de planning krap voor goede vertalingen en een uitgebreide testfase.

 

In de technische productinformatie zit nog heel veel vertaalwerk. Als jullie een gedegen testplan hebben dan zullen er de komende twee dagen nog veel fouten bovenkomen en verholpen moeten worden of anders blijft dat werk liggen voor na live gaan. Waarom willen jullie operationeel worden in de meivakantie?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste DWC,

 

de omschreven doelstelling wordt met deze website naar mijn mening behaald, alleen is de planning krap voor goede vertalingen en een uitgebreide testfase.

 

In de technische productinformatie zit nog heel veel vertaalwerk. Als jullie een gedegen testplan hebben dan zullen er de komende twee dagen nog veel fouten bovenkomen en verholpen moeten worden of anders blijft dat werk liggen voor na live gaan. Waarom willen jullie operationeel worden in de meivakantie?

 

Groet,

 

Highio

 

Beste Highio,

 

Met de technische productinformatie zijn inmiddels nog 2 man bezig alles te perfectioneren dit moet dus goed gaan komen. Verder qua technische mankementen kunnen we weinig verwachten. De site heeft inmiddels al een live versie draaien, deze is enkel gewijzigd voor nederlandse doeleinde.

 

Waarom in de meivakantie. Nu is het qua opdrachten rustig. Per 1 mei kunnen we alles op ons dooie gemak omzetten en kunnen we na het weekend nieuw en fris beginnen. Als we dat hadden gedaan midden in een andere week zit je met uitval van je shop en de mensen die er dan mee moeten werken hebben een te grote overgang. Vandaar dat is gekozen in een rustige tijd voor het weekend.

http://www.drukwerk-centrum.nl - De online drukspecialist
Link naar reactie
  • 0

Ein Wort: super! Ik begreep al dat er een Duitse versie draait. Onduidelijkheden over Duitse tekstfragmenten in de Nederlandse webwinkel zouden jullie alleen veel werk of omzetverlies kunnen opleveren. Goed gekozen moment verder op basis van de toelichting!

 

Misschien kunnen jullie nog eens iemand uit de Nederlandse drukkerijwereld naar de productomschrijvingen laten kijken en een taalpurist zoeken om slechte vertalingen als prijsgunstig, super service und mehr te vervangen. De schrijfstijl is niet overal even zakelijk, neem bijvoorbeeld onder de veelgestelde vragen.

 

Succes,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou nog eens kritisch door alle produktmenu's heenlopen, gaat hier en daarr nog fout.

 

Bijvoorbeeld bij enveloppen konfigurator (helemaal duits en menu optie is verdwenen) en folders Premium een leeg productoverzicht en daardoor een niet werkende prijsberekening wanneer je op Auflagen & Preise >> klikt. Bij de submenu's hier en daar enkele lege regels in het menu bij de papierdichtheid. Lijkt erop dat de product database niet altijd goed is gevuld of gedefinieerd.

 

Verder prima site hoor.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Drukwerk-centrum.nl,

 

Leuke website, geeft een moderne eerste indruk echter zie ik nog wel wat verbeterpunten.

 

[*]Ten eerste is je voorpagina overvol. Er gebeurd ontzettend veel en dit komt vooral door het kleurgebruik en de overbodige mogelijkheden in de kop van de website. Ook door de vlakken indeling van de opmaak maakt het er niet duidelijker op. Wel matchen de kleuren prima op elkaar en daardoor ziet het er toch weer gelikt uit.

[*]Waarom is bijvoorbeeld zo belangrijk om een volledige login te bieden in de kop? Dit zou ook een link kunnen zijn naar een login pagina? Deze link is trouwens al aanwezig. Je zou kunnen overwegen om dit niet midden in je rijtje met links maar bijvoorbeeld als laatste te tonen. Dan valt hij wat meer op. Je kunt ook overwegen je login naar de rechtermenu balk te verplaatsen.

[*]Je hoofdmenu is ook verwarrend, het lijkt nu net uit 3 delen te bestaan echter is dat niet zo want hij bestaat uit 2. Categorieen staat echt op de verkeerde plaats, de ontwerper van de website is hier iets teveel doorgeschoten om de kleuren op elkaar te laten aansluiten en is de gebruikersvriendelijkheid uit het oog verloren. Dit zou dus naar beneden moeten (waar toch al genoeg ruimte is tussen de Categorieen en de linkjes. Eigenlijk vraag ik mezelf af of dit helemaal wel nodig is? Ik zou het denk ik gewoon helemaal weg laten.

[*]Dan deel je "Over ons, FAQ, Hoe bestellen? en Contact" op in twee delen. Dit gebeurd door kleur en uitlijning. Nu vraag ik mezelf af of dit menu nu zo belangrijk is dat het zoveel aandacht verdiend? Ik denk dat je liever je Categorieen meer onder de aandacht brengt dan "Over ons". Contact is natuurlijk wel heel belangrijk, maar dat kun je anders oplossen. (daar kom ik zo we op). Ik zou dit menu helemaal weglaten en

[*]Dan je lange lijst met categorieen. Ik vraag mezelf af of sorteren op alfabet wel de juiste manier is. Ik zou het groeperen zodat het 1. meer aandacht krijgt en 2. mensen niet de gehele lijst hoeven te scannen en eerst koppen kunnen snellen. Kijk hier maar eens hoe hun dat doen: http://www.drukwerkdeal.nl/.

[*]Grafisch gezien zou het beter zijn om je categorieen netter uit te lijnen, deze staan nu erg ver van de linkerkant en dat geeft een gek beeld. Ook vind ik het nu niet op een menu lijken, eerder een opsomming voor SEO. Door het op te delen zoals hierboven gezegd of door simpel wat pijltjes ervoor te zetten kom je al een heel eind.

[*]Dan staat je "Hot line" wat me nu juist belangrijk lijkt (denkt terug aan contact) helemaal onderaan. Een duidelijke interactie fout. Je moet natuurlijk altijd denken hoe je het beste conversie kunt krijgen van je bezoekers en dat wil je het liefst promoten in het eerste beeld wat de bezoekers zien. De "Hot line" staat zo laag dat het ver onder de breukstreep valt zodat je altijd moet scrollen. Dat is sonde. Aangezien het maar een beperkte hoogte heeft zou ik het boven je "nieuws" zetten.

[*]Dan je rechtermenubalk, het nieuws? Wat is hier het belang van? Vind je het belangrijk om mensen op de hoogte te houden van je ontwikkelingen? Of wil je dat mensen je drukwerk bestellen. Ik als bezoeker vind het niet echt intressant om te lezen. Je kunt dit denk ik beter van je voorpagin afhalen en vervangen door je USP's. Want dat mis ik wel op je website, waar onderscheid je jezelf nu in en hoe betrouwbaar ben je?

[*]Dan het midden. Wat ik hier echt mis zijn twee dingen. 1) beeld bij het product. En 2) een knop om te bestellen!! Dit laatste is echt jammer om niet toe te voegen, een gemiste kans dus! Beeld spreekt en maat je product meer tastbaar en levendiger.

[*]Bij de zes hoofdcategorieen staat een opsomming van de artikelen. Echter is de opsomming helemaal hetzelfde in stijl. Je zou er beter aan doen om de kern duidelijker te maken d.m.v. kleur en lettertype gebruik. De kern zou ik zeggen zijn je "stuks" aantallen en de "prijs". Nu valt dit beide helemaal weg tussen de tekst en geeft het geen duidelijk beeld van je prijsstelling.

[*]Trouwens ook de uitlijning van je zes hoofdblokken klopt niet. De linkerhelft is smaller dan de rechter. Optisch geeft dat een rommelige indruk.

[*]Wat me dan ineens verrast is "Gebruik ons contactformulier!". Ten eerste is de titel verkeerd gekozen, je wil hier eigenlijk een extra contactmoment aanzwengelen, maar door alleen al het woord "formulier" te gebruiken ga je mensen niet motiveren. Ik heb geen hoge taalknobbel, maar beter zou zijn om "Neem contact met ons op" of commercieler "Vraag een offerte aan" of iets dergelijks.

[*]Ik lees nu net in je nieuwsberichtje dat je gratis proefmonsters opstuurt. Waarom gebruik je dat niet als extra contactmoment? Het creeert vertrouwen en het is zeker conversie verhogend.

[*]Ik mis een footer. In de footer van de website kun je nog eens de voorwaarden, klantenservice en FAQ zaken herhalen. De footer kun je ook gebruiken voor zoekmachine optimalisatie. Maak de footer alleen niet zwart wat misschien een logische keus zou zijn grafisch gezien maar houdt het wat neutraler. Zwart zou je website nog meer inkaderen en trekt de oog van de gebruiker meer naar de onderkant dan naar je inhoud. Een website zonder footer heeft geen eind, dat geeft een gek beeld, net of erg nog iets mist of de website te vroeg wordt afgebroken.

 

Dit was in het kort je voorpagina. Kan nog wel even doorgaan denk ik, maar helaas ontbreekt het mij aan de tijd.

 

Succes met je website!

Groeten Roland

 

@Roland. Prachtige review weer. Heb je laatste regel verwijderd. Je post an sich is al positieve reclame genoeg. Dan is die laatste zin niet nodig, en ook tegen de regels van HL

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Is het mogelijk om mij als bedrijf op de mailinglijst te zetten. Je mogelijkheden en tarieven zijn interessant alleen niet voor nu. Als ik op een mailinglijst kan staan dan blijf ik automatisch op de hoogte van nieuwe aanbiedingen, als jullie die hebben?

 

Met groet en succes,

Rick

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Drukwerk-centrum... knap dat je de "concurrentie" aandurft in dit vlak, gezien er in dit vakgebied veel cowboys rondlopen die dit ook op dezelfde conceptuele manier aanpakken als jullie. (Dochterfiliaal van een buitenlandse drukker).

 

Wat is jullie achtergrond hiermee, komen jullie zelf uit de grafische industrie bijv. drukker, ontwerper e.d. ?

 

Site ziet er op het eerste gezicht goed uit, ik vind persoonlijk het productengamma te uitgebreid. Ik kom zelf uit de grafische industrie en zie eigenlijk geen wezelijk verschil tussen jullie site en die van de "concurrentie". Zou mooi zijn als je referenties van reeds gedrukte zaken kan laten zien en/of daadwerkelijk een kijkje in de drukkerij. Dit schept namelijk meer vertrouwen, het oogt nu veel te afstandelijk. (weinig onderscheidend vermogen).

 

Wat is jullie USP, enkel de prijs en kwaliteit, of ook nog meer?

 

Succes met zaken doen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Drukwerk-centrum.nl,

 

Leuke website, geeft een moderne eerste indruk echter zie ik nog wel wat verbeterpunten.

......[knip].....

 

Beste Roland,

 

Bedankt voor je Post. Helaas zitten we al zo ver live dat we dit soort dingen niet meer kunnen aanpakken nu dat wordt te veel van het goede. We gaan het zeker mee nemen in de toekomst, heb de post zorgvuldig opgeslagen, bedankt!

 

Martijn ten Pas

 

[edit quote ingekort, was niet noodzakelijk voor het begrijpen van de post en vermindert de leesbaarheid van HL]

http://www.drukwerk-centrum.nl - De online drukspecialist
Link naar reactie
  • 0

Hoi Drukwerk-centrum... knap dat je de "concurrentie" aandurft in dit vlak, gezien er in dit vakgebied veel cowboys rondlopen die dit ook op dezelfde conceptuele manier aanpakken als jullie. (Dochterfiliaal van een buitenlandse drukker).

 

Wat is jullie achtergrond hiermee, komen jullie zelf uit de grafische industrie bijv. drukker, ontwerper e.d. ?

 

Site ziet er op het eerste gezicht goed uit, ik vind persoonlijk het productengamma te uitgebreid. Ik kom zelf uit de grafische industrie en zie eigenlijk geen wezelijk verschil tussen jullie site en die van de "concurrentie". Zou mooi zijn als je referenties van reeds gedrukte zaken kan laten zien en/of daadwerkelijk een kijkje in de drukkerij. Dit schept namelijk meer vertrouwen, het oogt nu veel te afstandelijk. (weinig onderscheidend vermogen).

 

Wat is jullie USP, enkel de prijs en kwaliteit, of ook nog meer?

 

Succes met zaken doen.

 

Beste Tjeng,

 

Uiteraard durven wij de concurentie aan. We hebben verstand van ons vak en dat wil bij andere leveranciers nog wel eens ontbreken. Met referenties zijn we druk bezig om te kijken wat mogelijk is. Veel van onze klanten zijn wederverkopers en we kunnen dus niet hun producten ten toon stellen op onze website.

 

Ook op punten van de drukkerij zijn we flink bezig, inmiddels zijn we bezig om een livecam te plaatsen bij onze pers. In de herfst gaan we ons machinepark weer verder aanpakken dus zal dat ook goed onder hande worden genomen.

 

En waar wij ons op richten, prijs en kwaliteit. Qua prijzen zitten we vaak (niet altijd) lager als onze conqurenten met veel eenvoud en persoonlijke begeleiding proberen we ons meer in de markt te binden. Een lang proces, maar inmiddels zijn we al zeer positief ontvangen!

 

Bedankt voor je reactie!

 

Martijn

http://www.drukwerk-centrum.nl - De online drukspecialist
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.