• 0

Email marketing, -publishing en -data research > groeimarkt?

Email marketing, -publishing en -data research (dus geen SPAM!!) lijkt me een enorme groeimarkt.

 

Wij hebben afgelopen jaar een systeem hiervoor ontwikkeld en doen veel ervaring op met enkele gerenomeerde klanten. Daarnaast willen we dit systeem uitbreiden voor mobiele devices en misschien een spin-off-je van deze email/mobiele activiteiten maken.

 

Heeft iemand cijfers (de waarde van de Nederlandse- en Europese markt, groeiverwachtigingen, huidige verkoopprijzen etc.)? Of andere adviezen….

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zal proberen in het kort samen te vatten welke services ik met marketing-, publishing en data research via email en mobiel bedoel:

 

Een bedrijf of organisatie moet vaak snel klanten, werknemers en andere stakeholders van informatie kunnen voorzien. Dit gaat momenteel het snelst en het goedkoopst via bulk-email (al dan niet gepersonaliseerd). Een uitbreiding op dit informatievoorziening is het verzamelen van gegevens van de ontvanger. Enerzijds door bij te houden naar welke informatie de ontvanger geinteresseerd is en anderzijds door actief vragenlijsten toe te voegen die de gebruiker in kan vullen. De data (antwoorden) van de vragenlijsten worden vervolgens via Internet/databases verzameld en (statistisch) verwerkt.

 

Het bedrijf/organisatie kan de emails zelf versturen met behulp van onze software of wij verzorgen de gehele mailing inclusief design, copywriting, verzamelen en verwerken van gegevens.

 

Het systeem willen we uitbreiden naar mobiele devices. Een bedrijf/orginastie kan een profile van ontvangers bijhouden waarin staat of een ontvanger zijn bericht op zijn mobieltje (WAP, iMode etc) wil ontvangen of per email.

 

Ik hoop dat dit het een beetje duidelijker maakt…

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik snap niet hoe je zo stellig 'dus geen SPAM!' kunt roepen, en vervolgens een beschrijving geven van een stel tools die door al dan niet onwetende bedrijven prima als spam tools gebruikt kunnen worden... begrijp me niet verkeerd, met een hamer kun je ook iemands hersens inslaan (en daar is'ie niet voor bedoeld), maar het over 'email marketing' hebben en direct indekken tegen spam-beschuldigingen vind ik juist wat verdacht...

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt inderdaad enorm spammerig, maarja, ik ga er van uit dat jij niet iemand bent die het medium email verziekt ;)

 

Dat brengt me gelijk bij het volgende punt: Reis je veel? Zo ja, dan ben je vast bekend met de service smsjes die je krijgt van je carrier zodra je met je mobieltje in een ander land staat.

 

Deze dingen worden door legio "road warriors" als rete irritant beschouwt.

 

Als je een update service via wap of sms op wil zetten zou ik er voor zorgen dat je quality traffic verkoopt. Want als je gaat spelen op quantity... Dan wordt je snel een Bevelander2.

 

Dubbele of tripple opt-in lijkt me niks vreemds voor een quality mobile information service.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Aikon geeft verschillende keren aan dat hij het juist heeft over ontvangers die hebben aangegeven dat zij berichten willen ontvangen. En ik denk dat op het moment dat je een arbeidscontract tekent je meteen aangeeft dat je berichten van je werkgever in je zakelijke email adres en op je zakelijke mobiel mag ontvangen ;) Laten we uitgaan van de goede bedoelingen van een producent. Natuurlijk zullen er altijd weer mensen zijn die producten en diensten gebruiken op een manier waarvoor ze niet bedoeld zijn.

 

Zelf vind ik dit ook een groeimarkt en blijkbaar vinden vele mensen dat want de email systemen zijn de afgelopen jaren als paddestoelen uit de grond geschoten. Vele webdesignbureaus hebben zelf ook zo´n systeem ontworpen. Het lijkt er echter op dat het systeem van Aikon meer geschikt is voor het midden en groot bedrijf. En dan vooral de bedrijven die al beschikken over intranet of een interne nieuwsbrief (op papier, je kent ze wel).

 

Maar hoe groot is die markt en hoeveel spelers zijn er, want dat was de vraag nietwaar? Ik weet niet of er specifiek onderzoek is gedaan (dat vrij opvraagbaar is). Ik denk dat je ook veel kunt leren door goed rond te kijken in de markt. Misschien dat je nog wat hebt aan deze conferentie;http://www.denec.nl/

En misschien dat http://www.jupiterresearch.com/ nog wat cijfers voor je heeft. Ik heb er informatie gevonden over de groei van het gebruik van statistiekenprogramma´s en ze hebben veel info op het gebied van internet.

 

Succes verder!

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Eerst even reageren op alle quotes:

 

Ik snap niet hoe je zo stellig 'dus geen SPAM!' kunt roepen, en vervolgens een beschrijving geven van een stel tools die door al dan niet onwetende bedrijven prima als spam tools gebruikt kunnen worden... begrijp me niet verkeerd, met een hamer kun je ook iemands hersens inslaan (en daar is'ie niet voor bedoeld), maar het over 'email marketing' hebben en direct indekken tegen spam-beschuldigingen vind ik juist wat verdacht...

Sorry, het is inderdaad het verhaal van de hamer. Wellicht is de term emailmarketing ook niet een gelukkige. Ik krijg zelf dagelijks ongeveer 30 SPAMMETJES binnen. Mijn provider heeft geen spamfilters en het activeren spam-filter in de mail-client is zinloos omdat de mailtjes dan alsnog gedownload worden. Ik weet in ieder geval hoe irritant het is en wil hier nooit bij betrokken raken.

 

Deze dingen worden door legio "road warriors" als rete irritant beschouwt.

Ik reis regelmatig in Nederland, Duitsland, Belgie en Polen. Ik heb 2 mobieltjes (NL en PL) en weet hoe irritant is op elke hoek van de straat een SMS-je te krijgen met informatie over de ambasade en andere onzin. Dit is dus ook niet de bedoeling van het systeem.

 

Aikon geeft verschillende keren aan dat hij het juist heeft over ontvangers die hebben aangegeven dat zij berichten willen ontvangen. En ik denk dat op het moment dat je een arbeidscontract tekent je meteen aangeeft dat je berichten van je werkgever in je zakelijke email adres en op je zakelijke mobiel mag ontvangen Laten we uitgaan van de goede bedoelingen van een producent. Natuurlijk zullen er altijd weer mensen zijn die producten en diensten gebruiken op een manier waarvoor ze niet bedoeld zijn.

Dit komt meer to the point. Multinationals hebben werknemers over de hele wereld die graag geinformeerd willen worden over hun eigen bedrijf. Met klanten kan dit ook (hoeft niet natuurlijk). Opt-in en opt-out is niet aan de orde lijkt mij (immers als je je klanten ongewenste mail gaat sturen zal het zo afgelopen zijn).

 

Een simpel voorbeeld: Er is een pressrelease van de (slechte) kwartaalcijfers. Het is zaak voor een multinational om haar managers te informeren voordat zij het nieuws in de krant lezen (en dus een verdraaid verhaal kunnen krijgen). Aan de andere kant mag deze info niet verstuurd worden voordat de press-release de deur uitgaat (voorkennis!). Kortom timing. Nu reist de gemiddelde manager veel dus het kan wenselijk zijn dat de managers 'on tour' een SMS-je krijgen met een verwijzing naar de email of een WAP/iMode pagina want dan zijn ook zij snel geinformeerd (misschien is dit wel een aardige focus/niche!?, ik denk even hardop).

 

Maar hoe groot is die markt en hoeveel spelers zijn er, want dat was de vraag nietwaar? Ik weet niet of er specifiek onderzoek is gedaan (dat vrij opvraagbaar is). Ik denk dat je ook veel kunt leren door goed rond te kijken in de markt. Misschien dat je nog wat hebt aan deze conferentie;http://www.denec.nl/

En misschien dat http://www.jupiterresearch.com/ nog wat cijfers voor je heeft. Ik heb er informatie gevonden over de groei van het gebruik van statistiekenprogramma´s en ze hebben veel info op het gebied van internet.

Voor denec.nl heb ik een paswoord nodig. Bij jupiterresearch.com kom je ook niet zo ver zonder paswoord. Toch bedankt!

 

Wellicht is het behulpzaam om de discussie op gang te brengen waar ik de grens kan trekken. Oftewel te voorkomen dat SPAMMERS misbruik gaan maken van de tool.

 

Het dilemma is:

Een lage instapdrempel (bijvoorbeeld via een ASP service) maakt de kans op misbruik door SPAMMERS groter. Een full-service model (dus copyrighting, eventueel design, beheer email lijsten en verzenden) is interessant maar veel moeilijker in de markt te zetten als relatieve nieuwkomer.

Link naar reactie
  • 0

Het duidelijk communiceren van een zeer zware anti-spam policy zou je al wat beter in het licht kunnen zetten bij bedrijven. Het nadeel is dat de unsubscribe link in spam mailtjes gebruikt wordt om je email address te verifieren en je nog meer spam te sturen.

 

Dus vertrouwen voor iets dat met spam te maken zou kunnen hebben is ver te zoeken.

 

Ik zou toch voor de full service variant gaan als je doelgroep de grote multinationals zijn. De service die je noemt zou best leuk kunnen zijn, maar hoeveel markt is hiervoor?

 

Ik zou ook eens kijken naar de bestaande intranet systemen die door deze partijen gebruikt worden, het zou me namelijk niks verbasen als dergelijke functies daar al in versleuteld zitten.

 

Het is zowieso geen makkelijke markt waar je je in begeeft volgens mij.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Misbruik valt niet helemaal te voorkomen, maar wel aan te pakken. Je kunt in de Algemene Voorwaarden bepalingen opnemen waarbij je aangeeft dat het systeem niet voor SPAM gebruikt mag worden. Hierbij moet je jouw definities van spam vermelden en de sancties die daarbij horen.

 

Emailmarketing is een heel goede manier om het contact met de organisatie te bevorderen. Het is alleen jammer dat bepaalde mensen emailmarketing onmiddelijk met spam associeren. Ik vind dat kortzichtig. Om daarom meteen ervoor te kiezen alles in eigen hand te houden (full service) lijkt me overdreven en zeker omdat je denkt dat het daardoor moeilijker in de markt te zetten is.

 

Als jij denkt dat het ASP model beter verkoopt dan moet je daarvoor kiezen. Als extra beveiliging kun je dan bijvoorbeeld een screening uitvoeren. Dus niet iedereen kan zomaar een account openen; eerst aanmelden dan neem je contact op en vraagt naar de wensen en dan pas het account openen.

 

Het zou toch belachelijk zijn dat bedrijven met goede bedoelingen niet de mogelijkheid hebben om aan emailmarketing te doen, doordat producenten een product dat aansluit niet leveren omdat ze bang zijn dat het misbruikt wordt en daarom alleen een duurdere variant leveren.

 

Zoals jullie merken vind ik het heel jammer dat emailmarketing in een slecht daglicht staat. Ik vind opt in ook een heel rottig principe... Actueel voorbeeldje. Ik wil graag klanten (wie niet), dus ik zou potentiële klanten kunnen mailen (tenslotte ben ik internetbedrijf) maar dat mag niet want dat is spam en dat veroorzaakt overlast aldus vele mensen. Dus wat doe ik nu, ik stuur een brief met folder (post open maken, post bekijken en beslissing nemen), vervolgens ga ik ze nabellen (gestoord tijdens werkzaamheden, verhaal aanhoren, beslissing nemen). Hoeveel denk je dat kost? Denk je niet dat een mailtje bekijken en weggooien minder tijd kost? En jaja ik weet dan beginnen de negatievelingen over kosten voor de verzender en de hoeveelheden, allemaal waar. Maar deze opt in regeling ontneemt mij wel alle mogelijkheden om op een andere manier klanten te werven. Een manier die heel dicht bij mijn product ligt. Echt waar, ik vind het heel frustrerend!!!

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind opt in ook een heel rottig principe... Actueel voorbeeldje. Ik wil graag klanten (wie niet), dus ik zou potentiële klanten kunnen mailen (tenslotte ben ik internetbedrijf) maar dat mag niet want dat is spam en dat veroorzaakt overlast aldus vele mensen.

 

Snugger. Jij vind opt-in rottig omdat je nu geen klanten meer kunt werven. Maar dat is percies de bedoeling. Of het nou voor een stat-service is of voor een penisverlenging: ik wens jouw werving niet in mijn mailbox. Ik wil ook niet dat je mij ongevraagd belt (cold calling). Ik wil zelfs niet dat je bij mij op bezoek komt (canvassing). Je zult dus op een andere manier moeten werven. Is goed voor je. Niet van dat gemakzuchtige mailen, maar op een slimme en interessante manier mijn aandacht vragen.

 

Zelfs opt-in wordt overigens uitgehold. Er zijn al legio slimme dienstverleners die een minimaal dienstje aanbieden waarbij je ongemerkt de opt-in vergeet af te vinken. De aldus verzamelde adressen gaan het circuit in, en de spam continues... Zelfs ilse does it >:(

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Twalevel jij bent mensschuw? :P

Ik weet dat het gevoelig ligt maar

 

Je zult dus op een andere manier moeten werven. Is goed voor je. Niet van dat gemakzuchtige mailen (of bellen, schrijven of mensen bezoeken toevoeging zoals je hierboven schreef) maar op een slimme en interessante manier mijn aandacht vragen.

 

Vind ik wel heel ver gaan, wat zou dan die slimme manier zijn. Billboard voor je huis, sticker op jouw autoruit, parachute in je tuin landen. Zeg het maar hoor!

 

Maar ik geloof dat wij er met zijn tweeën de vorige keer ook al niet aan uit gekomen waren ;D Dus laten we elkaar niet te hard in de haren vliegen ok :-X

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Uit de reacties van Twalevel en WelleKe blijkt al wel dat iedereen zijn eigen grenzen heeft met betrekking tot SPAM. Het lijkt me in ieder geval het handigste om vanuit de ontvanger te denken en niet vanuit het bedrijf dat verstuurd.

 

Mijn grens als ontvanger is dat ik geen emails wens te ontvangen van bedrijven, instanties of wat dan ook waar ik zelf nog nooit contact mee heb gezocht. Het lijkt me namelijk dat ze mijn emailadres op een ongewenste manier verkregen hebben. Afmelden betekent een bevestiging van het bestaan van mijn mailadres met alle mogelijke gevolgen vandien.

 

Enfin ik wil ons systeem hier niet voor laten gebruiken (dat lijkt me duidelijk). De doelgroep van ontvangers zijn werknemers, klanten en andere stakeholders (die zelf al ooit contact hebben gezocht met het verzendende bedrijf/organisatie):

 

Het duidelijk communiceren van een zeer zware anti-spam policy zou je al wat beter in het licht kunnen zetten bij bedrijven.

Deze neem ik mee.

 

Ik zou toch voor de full service variant gaan als je doelgroep de grote multinationals zijn. De service die je noemt zou best leuk kunnen zijn, maar hoeveel markt is hiervoor?

Dat was inderdaad de oorspronkelijke vraag. Zelf hebben we dus ervaring met 1 multinational. Zij hebben nogal wat problemen met diverse mail-clients en netwerken. In eerste instantie dachten ze dit eenvoudig met hun bestaande infrastructuur te kunnen maar dat viel dus tegen. Vervolgens wilden ze onze tool gaan gebruiken (soort ASP-model) maar bij nader inzien zijn ze tocht voor de full-service gegaan.

 

Ik ben daarom eigenlijk benieuwd of iemand weet of andere bedrijven/multinationals problemen hebben met interne mailings.

 

Het is zowieso geen makkelijke markt waar je je in begeeft volgens mij.

Klopt maar volgens mij is het een groeimarkt (kan dit helaas niet bevestigd krijgen). Bovendien kunnen bedrijven direct kosten besparen en daar gaat om tegenwoordig.

 

Maar nogmaals ben benieuwd naar andere opinies over deze markt?

Link naar reactie
  • 0

woohoo, vuurwerk in de discussie :)

 

Helaas WelleKe, ik ben het roerend met TWA eens. Of het een penisverlenging is of een service waar ik wel in de doelgroep val ( ;) ), dat maakt mij niks uit. Ik wil geen rotzooi in mijn mailbox. Ik krijg genoeg serieuse mail per dag, en dan komt die rotzooi er ook nog eens bij.

 

Het Internet is een veel beter medium dan alleen gemakzuchtig spammen (of je dat nou via de mail doet of op fora/searchengines, dat maakt niet uit). De vormen van communicatie geven je de mogelijkheid om op legio verschillende manieren onder de aandacht te komen.

 

Een bedrijf dat gebruik maakt van spam denkt zich ergens gemakkelijk vanaf te maken... ff op een knoppie drukken en 16 miljoen potentieele klanten benaderen. Wil ik dat zo'n bedrijf ook maar iets voor mij zou doen met zo'n lakse instelling?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.