loading
Ga naar inhoud
Nationaal
Verberg

Stakingsbalans

vraag

Ik ben 1 maart gestopt met mijn onderneming. Het betrof een eenmanszaak waar de laatste maanden weinig van over is gebleven. Moet ik nu een stakingsbalans laten opmaken? Er zit zowel aan activa als passiva niks meer in de onderneming. Tevens heb ik een verlies geleden van paar duizend euro. Mijn vraag is nu of ik dus een stakingsbalans moet opmaken en tevens ben ik ook benieuwd of jullie ook voorbeelden van een stakingsbalans hebben?

Alvast bedankt voor de info.

Mvg

Link naar bericht
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

Hoi Mehmet

Ja, je moet bij staking een stakingsbalans maken. Daarin neem je alles tegen werkelijke waarde op wat naar privé overgaat. Stel er stond een pand op de balans voor 100.000 en dat pand is bij staking in werkelijkheid (marktwaarde) 200.000 waard, dan neem je dat pand voor 200.000 op in de stakingsbalans. De stakingswinst bedraagt dan 100.000.

Je geeft echter aan dat er vrijwel niets is in de onderneming. Dan kun je ook een lege balans indienen bij de aangifte 2009.

groet

Joost

DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

jazeker Marcel, dat geldt ook voor een eenmanszaak. Uiteraard moet TS zijn verlies gewoon opvoeren. Maar als hij bij staking winst zou maken omdat een actief meer waard is dan waarvoor het in de boeken stond, dan moet dat gewoon tot de stakingswinst gerekend worden.

Ciao

J

DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis