• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe vacaturebank?

Ook ik wilde eens aan de HL-leden vragen feedback te geven op mijn website: een vacaturebank.

 

Na bijna 1,5 jaar van ontwikkeling en de nodige tegenslagen en herzieningen, is het nu bijna zover! Afgezien van wat kleine dingetjes (vertalingen van alerts nog niet helemaal ok, kleine designzaken zoals regelafstand, toev. Van Alg.voorw, opslaan van zoekresultaten in RSS/notifier etc…) zijn we dan eindelijk klaar met de website. Voor een aantal pagina’s zullen we het design nog wat “ opfluffen” .

 

Kandidaten hebben volledige privacycontrole; zij bepalen wanneer en aan wie hun persoonlijke gegevens vrijgegeven worden; intermediairs zijn niet toegestaan. Ik hoop dat hiermee de handel in cv’s onmogelijk gemaakt wordt.

 

Ik wilde graag de mening van HL-leden m.b.t.

•   design en achtergrond van de website. Lettertype duidelijk genoeg?

•   navigatie. Overzichtelijk genoeg?

•   Functies, zoals bijv. het filteren van zoekresultaten vacatures

•    Wat vinden jullie van het prijsmodel (betaal alleen voor resultaat)

•   Wat vinden jullie van de site t.o.v. de concurrentie.

 

 

Prijsmodel: Bijna alles is gratis, zoals bijv. het plaatsen van vacatures. Plaatsing voor max. 14 dagen; daarna email met link tot verlenging. Geen omhoogplaatsingen, gesponsorde banen en banners etc. Er wordt op dit moment gewerkt aan nieuwe (betaalde) services zoals pre-screening, en extra-exposure-mogelijkheden en meer.

 

Bedrijven kunnen extra gebruikers toevoegen;

 

De naam van de website: www.nl

Wil je inloggen als WG: xxx/xxx

Inloggen als Kandidaat: hhh/hhh

 

Ik ben benieuwd naar de reakties,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een niet uitgebreide eerste reactie: Ik vind hem prachtig qua vromgeving en navigeren was zowel voor werkgever als werknemer een eitje. Had in ieder geval het idee dat ik intuitief meteen begreep wat ik moest doen om een bepaald resultaat te krijgen. klasse

 

Uitgebreide(re) reactie volgt nog, maar wilde je dit even laten weten

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit, duidelijk dat hier veel tijd in heeft gezeten. Nog een aantal verbeterpuntjes die me opvielen:

-Spelfouten: bijv. titel: Zoek uw dromen baan-->Zoek uw droombaan

-Ik zie een hoop vacatures overal ter wereld maar in het zoekvenster kan ik alleen kiezen uit NL provincies?

 

Verder een goed degin, werkt zeer intuïtief! Ik wens je heel veel succes met de laatste loodjes en hoop dat je website succesvol wordt!

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens aan: de eerste 2 reakties. FIjn om te horen dat de eerste indruk positief is!

 

@ Bram,

 

Ik weet dat er nog spelfouten inzitten; we wilden de site meertalig maken, en hier en daar is er wat fout gegaan met vertalingen. Daar wordt nu de laatste hand aan gelegd; dus hopelijk zien we niks over het hoofd.

De titel wordt aangepast zodra we de metags invoeren.

 

In de zoekformulieren zoek je op regio, maar de resultatenlijst geeft plaatsnamen. Ik heb hier ergens op het forum ook vragen gesteld over Geo/postcode software; daar zaten goede tips tussen die wij nog moeten bekijken. Maar voorlopig kun je dus alleen zoeken op regio en helaas niet op xx km vanaf postcode xxxx (want dat bedoelde jij waarschijnlijk?)

Link naar reactie
  • 0

@ seb:

De grootste concurrenten zijn natuurlijk Monsterboard en nationale vacaturebank; maar ik verschil wel qua opzet van hen:

Bij mij geen " post & pray" ;D, maar je betaalt pas als t echt wat oplevert. Bovendien worden alle aanmeldingen gescreened; W&S etc. krijgen geen toegang.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb grote vraagtekens bij je verdienmodel. Betaal alleen voor het resultaat? Hoe zie jij dit voor je? Hoe ga jij bijhouden wie waar terechtkomt? Werkzoekenden zijn misschien wel anoniem maar werkgevers niet. Wat let iemand om direct contact te zoeken met een werkgever?

 

Alle vacatures plaatsen van een bedrijf, wat nu als dat bedrijf tientallen of misschien wel honderden vacatures heeft? heeft jouw website koppelingen met recruitment applicaties waardoor bedrijven in een slag hun vacatures kunnen doorplaatsen?

 

"U treft daarom bij ons geen intensief jagende intermediairs en verzoeken van werkgevers die sollicitaties via de eigen website willen ontvangen." Heb je bedacht dat er een reden is dat bedrijven sollicitaties willen ontvangen via de eigen website? Desbetreffende bedrijven hebben vaak een recruitment systeem waar de website aan gekoppeld is. sollicitanten kunnen op deze manier beter gevolgd worden, door dit systeem niet te gebruiken gaat veel tijd (en geld) verloren.

 

Hoe ga jij jouw site onder de aandacht brengen?

 

Op dit moment is er sprake van een werkgeversmarkt, goedlopende bedrijven kunnen achterover leunen en zien de open sollicitaties letterlijk binnenstromen. Wat is het voordeel als ze bij jou gaan plaatsen? Hele goede kandidaten? hoe ga je daar aankomen? heel veel cv's? Hoe ga je daar aankomen?

 

verboden voor intermediairs? goede keuze maar je bent hier niet uniek in.

Je noemt als grote concurrenten onder meer monsterboard en nationale vacaturebank. Wat biedt jij dat zij niet bieden? Heb jij het marketing budget om een kans te maken tegen deze grote jongens? Er zijn tientallen vacature banken en vrijwel maandelijks komen er een aantal bij. Ben je niet bang dat bedrijven vacaturebank moe zijn? Ik zie op dit moment dat veel bedrijven gaan snijden in het aantal boards waar zij hun vacatures op willen plaatsen. Wat is jouw wow USP? Waarom gaan ze in eerste instantie op jouw site plaatsen? Denk je niet dat veel bedrijven eerst de kat uit de boom willen kijken alvorens tijd en energie te steken in weer een vacaurebank?

 

Verdien geld met uw netwerk? hoe? gaan anderen mij aanbrengen als kandidaat? Wil ik als onderdeel van "uw netwerk" dat die andere daarmee geld verdient?

 

Het komt misschien een beetje negatief over maar dat is niet de bedoeling. Ik denk dat een vacaturebank op basis van no cure no pay kan werken. Echter je zult je dan moeten richten op een niche markt. Welke? dat is een lastige. Hoog opgeleide personen met veel ervaring is een zeer interessante doelgroep. Veel vraag naar en lastig te krijgen. Recruitment bureaus verdienen hier goud mee. Als jij deze mensen kan leveren voor een fractie van het bedrag wat er normaal uitgegeven wordt aan de recruitment van dergelijke personen heb je wellicht een sterke troef in handen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

@seb

Bedankt voor je uitgebreide reaktie.

 

1) Ik zal kort op een aantal zaken toelichting geven:

Je hebt waarschijnlijk niet ingelogd in de website, anders had je wellicht gezien dat voor iedere sollicitatie een status zichtbaar is: de website registreert alle acties tussen WG<>KD, dus sollicitaties, uitnodigingen, interviews, afwijzingen en aannames etc. Daardoor is het mogelijk dat het “resultaat” ook afgerekend wordt.

 

2) De website wordt opgeleverd met basisfunctionaliteiten; wij werken op dit moment wel aan een import/scraping tool, pre-screening, en een hyves- en iphoneapplicatie en meer, maar wij hebben ervoor gekozen zonder deze extra’s live te gaan; het duurt anders te lang .

 

3) Wij hebben marktonderzoek gedaan, en zijn ons ervan bewust dat er bedrijven zijn die graag via de eigen website vacatures willen ontvangen; maar onderzoek heeft ook aangewezen dat kandidaten afhaken wanneer zij via de WG-website WEER gegevens in moeten vullen. Bovendien geeft onze website bedrijven al redelijke (tijdsbesparende) mogelijkheden om KD te volgen. Zodra sollicitaties via links naar websites van derden plaatsvinden, kunnen wij ons “performance-based-pricing” niet meer handhaven; bovendien verliest de kandidaat alle controle over zijn persoonsgegevens en heeft geen inzicht meer in het verloop van zijn sollicitatie.

 

4) Voor het onder de aandacht brengen van de website hebben wij o.a. 2 marketingburo’s ingeschakeld: 1 voor SEO/SMM e.d., en de ander voor overige marketing en communicatie.

 

5) Ik ben niet bang dat bedrijven “vacaturebank” moe zijn . Bedrijven zijn het wel zat om torenhoge tarieven te plaatsen zonder garantie op resultaat: ze weten pas achteraf of de plaatsing ’t geld waard was. Alle risico’s wentelen de traditionale jobboards af op bedrijven. Niet genoeg reakties? Maak de vacature “ sponsored”…Na 2 dagen op pagina 32? Plaats em dan omhoog…nog geen reakties? Koop dan een cv’abonnement ………(ik noem dit “negatieve klantenbinding  )..En helaas…nog geen geschikte kandidaten: intermediairs kapen kandidaten weg… Kunnen die de kandidaat niet plaatsen? Dan verkopen ze gewoon het cv of spammen bedrijven hiermee zonder toestemming. Wij doen hier niet aan mee. Dus waarom zou je niet plaatsen als t gratis is, je vacature vindbaar is via google, je gratis een werkgeversmerk kunt bouwen, en je extra’s krijgt die normaal door de concurrentie in rekening gebracht worden?

 

Bedankt voor je aandachtspunten; de site is nog lang niet klaar, maar wij zullen gedoseerd steeds nieuwe opties toevoegen. Wat je nu ziet, is slechts een begin; kijk af en toe nog eens en laat je verassen!

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Op zich een mooie website maar hoe zit het SEO technisch? Ik zie bijvoorbeeld wel wat plaatjes wat tekst voor Google had kunnen zijn, daarnaast kan de titel veel beter en wordt de Nederlandse taal hier en daar verkeerd gebruikt (misschien iemand voor inhuren?). Hoe wil je de naam gaan marketen?

 

Het kleurgebruik + de uitstraling vind ik er wel goed uitzien.

 

Gr,

 

Marc

Link naar reactie
  • 0

Ik kwam deze post ´per ongeluk´ tegen en ben eigenlijk zeer benieuwd welke vacaturebank dit betreft. De link naar www.nl is uiteraard niet de juist ;) ,Ik zelf ben mede eigenaar van mod-edit: link verwijderd en ben o.a. verantwoordelijk voor het netwerk van vacaturebanken en niche websites om personeel te werven. Wie kan mij vertellen welke vacaturebank dit betreft? Alvast wel mijn visie op nieuwe vacaturebanken en vacaturesites: alleen als er daadwerkelijk een unieke factor aanwezig is, niet bijv. het uitsluiten van werving en selectiebureaus en recruitmentbureaus, is er een kans van slagen anders is het kansloos!

 

Marco Prins

MBK Recruitment is slim werven en selecteren tegen minder kosten en meer resultaat http://www.reccen.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.