• 0

Voip nummer ervaringen?

Hallo,

 

Ik zou graag het volgende willen als dat mogelijk is.

 

We hebben een vaste huistelefoon van Ziggo.

Voor zakelijk bellen en gebeld worden gebruik ik nu mijn 06-nummer om dat ik vaak onderweg ben.

Aangezien ik een 06-nummer niet echt professioneel vind staan zoek ik een andere oplossing.

 

Nu dacht ik dus aan een Voip nummer en doorschakelen naar mijn 06-nummer als ik onderweg ben,of eventueel doorschakelen naar een keurig ingesproken voicemail.

Is het dan ook mogelijk om met dit Voip nummer via internet op mijn mobiel te bellen?

En kan ik wanneer ik niet onderweg ben dit Voip nummer via mijn laptop laten overgaan of telefoon en ook weer mee bellen?

 

Graag hoor ik jullie ervaringen wat mogelijk is met een Voip nummer.

 

edit:type in titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is inderdaad niet helemaal duidelijk via hun website, maar het kan zeker. Dit kan je allemaal in je beheeromgeving regelen... Je kan ook je eigen netnummer kiezen en je krijgt dan binnen 1 uur je nummer. Wat ik ook heb is een extra nummer en dat is mijn faxnummer (fax to mail), dus als iemand op dat nummer faxt krijg ik netjes een pdf met de fax daarin.

 

Overdag kan je ze bellen voor meer info.. Aanvragen kan je online doen.

 

Veel succes,

 

Paul

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel dat je Belcentrale.nl kan bellen voor meer informatie, je weet toch wel hoe je kunt bellen ;)

 

 

Ik weet wel hoe ik moet bellen,ik kan tot 10 tellen,dus ik kan ook bellen ;)

 

Maar je begreep wel wat ik bedoelde,hoe werkt het bellen vanaf dit voip nummer.

 

Anders neem ik wel contact met hun op,kunnen zij het mij gelijk uitleggen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik doe het als volgt:

 

We hebben een vast net nummer gekocht via budgetphone.nl (deze wordt direct verbonden aan hun VOIP server). Vervolgens kun je elke SIP client hier direct aan verbinden. Wij werken voornamelijk vanuit Thailand en op deze manier kunnen onze klanten ons op een Nederlands nummer bereiken.

 

Wanneer ik in Nederland ben gebruik ik een 3G compatible mobiele telefoon met daarop een SIP client die ik wederom met Budgetphone.nl's VOIP server verbind. Sinds Nederland vrijwel overal 3G dekking heeft, kunnen klanten mij altijd op ons netnummer bereiken en gaat de verbinding netjes naar mijn mobiele telefoon.

 

 

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0

Bij mij gaat het zo;

 

Als ik binnen x aantal sec. de vaste (voip) telefoon op kantoor niet oppak word de beller automatisch doorgeschakeld naar mijn mobiele telefoon. Ondertussen kun je de beller ook iets laten horen bijv. wachtmuziek of een "Wist u datje".

 

Wanneer ik een beller krijg via mijn lokale nummer welke doorgeschakeld is naar mijn mobiele dan krijg ik eerst een computer aan de lijn welke vraagt als ik dit gesprek wil aannemen (toets 1) of als ik dit gesprek wil doorsturen naar een callcenter (toets 2). Hier geen voicemails, dat vind ik maar niks. Ik heb liever dat een callcenter opneemt met "Goedemorgen, bedrijfsnaam met Kim" bijvoorbeeld..

Link naar reactie
  • 0

Beste Dag,

 

In dit geval zou ik je kunnen aanraden om een Asterisk centrale te nemen.

Hiermee kun je meerdere telefoons op verschillende lokaties tegelijkertijd af laten gaan, dus ook

op je mobiel indien je dit wenst.

 

Je kunt bij BudgetPhone een vast nummer nemen voor 10 Euro per jaar.

Vervolgens koppel je dat nummer op de Asterisk centrale en de mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt.

Degene die jou belt kan een keuzemenu te horen krijgen en daarna een wachtmuziekje terwijl hij / zij wordt

doorverbonden met je telefoon of laptop.. Voicemail heeft Asterisk ook aan boord evenals doorverbindfunctie, doorschakelen

enz enz. Om uit te bellen kun je een andere provider nemen zoals Intervoip waarbij je spotgoedkoop kan uitbellen.

Tevens is het bij hun door een technisch truukje mogelijk je nummer van BudgetPhone te klonen en met dat nummer

via Intervoip uit te bellen. Dit gaat allemaal via Asterisk.

 

Asterisk zelf is volledig opensource (vrij te gebruiken en te verspreiden) maar er zijn ook commerciele versies zoals

Sipcat die niet gratis zijn. Voordeel is wel dat je kan terugvallen op een stuk support wat bij de gratis versies niet

het geval zal zijn. Bij de gratis versies kun je hooguit terugvallen op ervaringen in gebruikersforums.

 

Nadeel van Asterisk is dat je dit niet zo maar even op je computer zet en dat het dan gelijk werkt.

De meeste Asteriskversies werken veelal onder Linux. Voordeel van Linux is dat het veel stabieler

werkt dan Windows en de kans op virussen vele malen kleiner is dan onder Windows.

 

Er zijn verschillende Asteriskversies in omloop waarvan Trixbox en Elastix de meest populaire versies

hiervan zijn. Zelf geef ik de voorkeur aan Elastix omdat deze naar mijn menig het meest soepel loopt.

Ondanks dat je alles via menu's kan instellen is het configureren niet bepaald gemakkelijk.

Een beetje basiskennis van Asterisk en Linux is dus geen overbodige luxe.

Verder is het aan te raden om Asterisk op een server te laten draaien in een datacenter.

Mocht thuis je internet eruit liggen dan blijf je evengoed bereikbaar op de telefoons die in Asterisk

staan ingesteld.

 

Wat kosten betreft kun je het zo duur en goedkoop maken zoals je zelf wil.

Op zich hoeft een Asterisk centrale niet veel te kosten. Voor Trixbox en Elastix vervallen al de

licentiekosten waarmee je te maken krijgt omdat deze versies vrij te gebruiken zijn.

Voor enkele tientjes per maand heb je al een Trixbox of Elastix op een dedicated (gehuurde) server in een datacenter.

Hierbij komen wel nog de belkosten die je maakt en eventueel licentiekosten indien je een commerciele Asteriskversie gebruikt.

 

Bovenstaand verdien je dubbel en dik terug als je uitbelt via Intervoip. Dit kan je een besparing opleveren van

tussen de 50 en maar liefst 500 %.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Florentijn, één zoekopdracht via Google levert op dat je bij deze organisatie werkzaam bent. Vandaar dat ik de URL verwijderd hebt, want zo werkt dit forum niet. Laat je expertise zien en je mag absoluut je bedrijfsnaam erbij zetten in je signature, maar puur het neerplempen van je URL in je eerste bericht valt onder de spamregels van dit forum.

Link naar reactie
  • 0

Bij deze!

Ons bedrijf, The ADD Factory, is gespecialiseerd in het leveren van virtuele kantoordiensten. Een van deze diensten is het leveren van Nederlandse telefoonnummers en ook internationale telefoonnummers. De ervaring die ik heb is dat de dienst telecom met name door kleine bedrijven veel wordt gebruikt. Het is makkelijk, niks in te regelen en je kan alle nummers voor heel Nederland krijgen. Wil je er weer vanaf geen punt. Het allerbelangrijkste is dat het werkt en dat het stabiel is.

Link naar reactie
  • 0

Wij gebruiken ook Belcentrale.nl en hebben hem ook regelmatig doorgeschakeld naar een van de mobiele nummers. Werkt prima en kost niet veel. Als je dan een VoIP telefoon koopt kun je hem ook gewoon aannemen. Of je doet dit met een softphone als Xlite.

Chatteam, live chat contactcenter - www.chatteam.nl

4fence - internet & vormgeving - www.4fence.nl

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/jhekke

Link naar reactie
  • 0

Wij gebruiken zowel belcentrale als voipdiscount.com wij hebben gewoon telefoontoestellen van linksys aangeschaft waar de belcentrale nummers op geconfigureerd kunnen worden, uitbellen doen wij via voipdiscount.com omdat dit vaak gratis is en aangezien wij veel met buitenlandse klanten bellen scheelt dit aanzienlijk in de kosten!

Link naar reactie
  • 0

Er zijn al veel antwoorden gegeven op je vraag. Maar in het kort: ja wat je wilt is mogelijk.

Er zijn tal van zakelijke VoIP Providers die dergelijke diensten aanbieden.

 

Qua prijs en functionaliteiten ontlopen ze elkaar niet zo veel.

Mocht je nog vragen hebben of willen weten welke zakelijke providers er zijn, dan kan je mij een bericht sturen.

 

Succes verder.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.