Ongeduldige poster

Aanbevolen berichten

Hl'ers,

 

Sinds een week of twee kom ik steeds vaker het fenomeen "ongeduldige posters" tegen. Mensen die een lap verhaal op het forum zetten en naar mijn gevoel eisen dat hier binnen 24 uur op wordt gereageerd. Vandaag ben ik het voor de vierde keer tegen gekomen en het wekt mijn irritaties! Helemaal als de betreffende reactie-op-mijn-post-claimer minder dan 5 berichten op zijn/haar naam heeft staan.

 

Nieuwe regel binnen de HL regels?

 

Andere manier om dit in te perken?

 

Moet ik gewoon vaker tot 10 tellen en het draadje in die 10 tellen sluiten?

 

Meningen en andere suggesties zijn welkom!

 

Grt Ryan

Fiscalist in de maak

Link naar reactie

Nieuwe regels, liever niet.

 

Op geen enkel forum, dus hier ook niet, kan direct antwoord verwacht worden. Het is geen betaalsite met service level agreements, tenslotte ;D.

 

Wat mij betreft zo'n lid (bij voorkeur via PM) er op wijzen dat ongeduld niet zo snel beloond wordt hier. Op beleefde toon, uiteraard.

 

En voor de rest gauw naar een volgend topic overschakelen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Hl'ers,

 

..... en het wekt mijn irritaties! Helemaal als de betreffende reactie-op-mijn-post-claimer minder dan 5 berichten op zijn/haar naam heeft staan.

 

 

Ik snap je wel, en zeer zeker begrijpelijk ! Toch wil ik een kleine nuance toevoegen vanuit mijn eigen ervaring.....

 

Toen ik net op HL startte, was dat met zeer prangende vragen. Ik steldde ze en zat heel de dag voor mijn PC te wachten op antwoord. Als je dan zag hoeveel mensen er aanwezig waren, snapte ik niet dat er geen reactie kwam, terwijl ik zo op antwoord stond te springen.

 

Nu, enkele berichten later, snap ik wat beter hoe het werkt op HL.... ;)

Link naar reactie

Kan toch moeilijk stellen dat deze mensen onredelijk zijn. Forum word wel voor een deel door EZ betaald dus.... gemeensschaps geld.

 

De vragensteller mag dus best wat verwachten binnen 24 uur. Vandaag de dag heel normaal.

 

987654321 ;D

 

Ho Ho Jeff.

 

HL wordt gefaciliteerd door EZ. Verder heeft EZ geen enkele direct bemoeienis met of invloed op HL.

 

HL is afhankelijk van jou, van Ryan, van Up, van Jeroen en Ruben, van Bitaktus, Steven, Joost, Kees Nico en al die anderen die VRIJWILLIG tijd beschikbaar stellen , antwoorden geven en trachten als ondernemer een andere ondernemer een stapje verder te helpen.

 

Het is voor een vragensteller een kwestie van hopen dat hij antwoord krijgt. En meestal is dat ook zo, in ca. 99% van de gevallen. Dankzij die vrijwilligers. Niet omdat dat verwacht mag worden omdat ereen marginaal deel van de belastinginkomsten mee gemoeid is.

 

Verwachting zijn op zijn plaats als moderatoren en veelantwoorders betaald zouden worden. Niet nu, dus wek alsjeblieft met je post ook niet die suggestie.

 

@Ryan: Ik zie wellicht iets over het hoofd, maar ik heb de berichten gemist waar jij op doelt. Ik ervaar het iig niet zo, en anders idd... tien, negen, acht etc. en desnoods nog een keer, of meld het ons even als het echt te gortig is dan pm-en we betreffende persoon even

 

Frans

 

Link naar reactie

Ja, waarom worden ZIJ wel beantwoord en ik niet ? Zij zijn groot en ik is klein-gevoel.

Niet wetende, dat niet alle HL leden op ieder vlak ergens "verstand" van hebben, en soms moeten wachten tot er bijvoorbeeld een fiscalist 's avonds na 23.00 uur pas tijd heeft om vrijwillig onderbouwende adviezen te geven..... ;)

(en dit puur als voorbeeld, er zij hier meer goeroe's !)

 

Dus wel begrijpbaar....!

Link naar reactie

Kan ik makkelijk over zijn:

 

HL is gratis en de leden zijn niet 24/7 online. Dus nee, je hebt niet het recht om er verwachtingen aan te ontlenen als TS.

 

Vraagstellers kunnen bij wijze van spoed ook een pm sturen naar iemand die ze als kundig ervaren. Dus ik ben het met Ryan eens: spoed is voor betaalde opdrachten, niet voor gratis advies in eigen tijd door HL leden.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Ik weet dat dit gevaarlijk is, als nieuw lid op deze discussie reageren, maar ik doe ik het toch.

 

Ik denk dat veel nieuwe gebruikers te hoge verwachtingen hebben van een forum als HL. Het kan bijvoorbeeld zijn dat deze gebruikers voorheen lid waren van fora als Tweakers of Fok, dit brengt hoge verwachtingen met zich mee. Het is toch niet erg dat men bij de eerste paar posts ongeduldig is? Men weet namelijk niet wat te verwachten. Als deze personen er direct op geattendeerd worden, zullen ze in de toekomst wellicht meer geduld hebben.

Link naar reactie

@Bram,

 

Ik heb gemerkt dat het effectiever is als nieuw lid eerst even rond te kijken, zodat ik mijn verwachtingen kan bijstellen aan de realiteit. Het ene forum is nou eenmaal niet het andere. Daarnaast: een nieuw lid kan verwachtingen hebben, ik bepaal toch echt zelf of ik aan die verwachtingen wil voldoen.

 

Maar stel gerust vragen, dat maakt het alleen maar duidelijker.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Ik spreek ook niet helemaal voor mezelf. Ik probeer mijn inlevingsvermogen te gebruiken en te beredeneren hoe een bepaalde verwachting van een nieuw lid tot stand komt.

 

Ik zweef al maanden op dit forum rond, dus ik weet ongeveer wat ik kan verwachten, wil niet zeggen dat het natuurlijk fantastisch zou zijn als er op elke vraag binnen een half uur een gedegen antwoord komt. Volgens mij is HL nog lekker in de groei dus het kan alleen maar sneller gaan!

Link naar reactie

waarom is het gevaarlijk om als nieuw lid te reageren? als je vindt dat je moet reageren dan doe je dat toch gewoon?

Als ik ergens een vraag stel dan is dat omdat ik daar per direct antwoord op wil hebben. Ik weet dat het niet kan, maar ik wil het wel want op dat moment zit ik met de vraag..

Ik heb op forums voor pc problemen vragen gesteld waar ik na 3 dagen nog geen antwoord op had. Daar kan ik dus helemaal niets mee. Maar natuurlijk leer je door de tijd dat geduld (en zeker op dit forum) wel wordt beloond en je altijd wel een reactie ontvangt. Toch kan ik me wel indenken dat iemand na 24 uur zonder reactie ongeduldig is. Maar ik kan me niet indenken dat dit irriteert bij de lezers. Zonde van je energie:)

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Toch kan ik me wel indenken dat iemand na 24 uur zonder reactie ongeduldig is. Maar ik kan me niet indenken dat dit irriteert bij de lezers. Zonde van je energie:)

 

Het ongeduldig reageren in een thread komt op mij over alsof ze een antwoord eisen. Ze eisen in principe dat ik mijn kennis uitgebreid aan hun gaan mededelen en dit in hap klare informatie wordt voorgeschoteld. Daarnaast eisen ze ook dat ik mijn vrije tijd opgeef en hun zal dienen.

 

Hoe zouden ze de betreffende informatie kunnen vergaren indien HL er niet zou zijn? Zelf lezen en uren erin steken zoals ik die heb gemaakt om die kennis te beheersen (veelal meer tijd dan iemand zich wil permitteren) of een adviseur inschakelen om het voor hun te verwerken (uurtje factuurtje en op mijn uurtarief van €90 tikt dat aan). Dus mensen worden ongeduldig in de zin dat ze besparen op HUN geld (HL is gratis) en HUN tijd (ze hoeven alleen het antwoord te lezen) en toch HUN vraag beantwoord willen hebben op het niveau van een volwaardig fiscalist (in mijn geval). Indien ze niet de moeite willen nemen om bepaalde dingen binnen het antwoord uit te zoeken zullen ze wederom een vraag stellen zodat HUN vraag met minimale inspanning van HUN kant wordt beantwoord ten goede van HUN bedrijf.

 

Daar walg ik wel eens van.

 

Grt Ryan

 

PS ik heb de voorstellen en meningen in het draadje van harte genomen en ik zal op mijn eigen manier de personen aanspreken die mijn irritatie wekken per PM.

Fiscalist in de maak

Link naar reactie

Toch kan ik me wel indenken dat iemand na 24 uur zonder reactie ongeduldig is. Maar ik kan me niet indenken dat dit irriteert bij de lezers. Zonde van je energie:)

 

Het ongeduldig reageren in een thread komt op mij over alsof ze een antwoord eisen. Ze eisen in principe dat ik mijn kennis uitgebreid aan hun gaan mededelen en dit in hap klare informatie wordt voorgeschoteld. Daarnaast eisen ze ook dat ik mijn vrije tijd opgeef en hun zal dienen.

...

Daar walg ik wel eens van.

 

Grt Ryan

 

PS ik heb de voorstellen en meningen in het draadje van harte genomen en ik zal op mijn eigen manier de personen aanspreken die mijn irritatie wekken per PM.

 

Ryan,

 

Volgens mij schiet je een beetje door.

Dit is nou niet bepaald de houding die we nodig hebben. Je antwoorden vind ik doorgaans zeer goed, maar de toon waarmee je dit neerzet is bovenmatig arrogant.

 

Niet iedereen is even bedreven in het zoeken naar antwoorden. Je kunt mensen in de goede richting duwen en mensen met een rotschop terecht wijzen. Ik prefereer de eerste methode, jij neigt naar de tweede...

 

Verder even een goede vrienden hoor. ;)

 

Gr.

 

Johan

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie

Op de fora waar oa. Bram naar refereert is het "verboden" om je topic een kick te geven binnen 24 uur. Het kicken van een topic is niet inhoudelijk reageren binnen je eigen topic zodat deze weer in de lijst actieve topics staat, in de hoop op meer aandacht.

 

Daarnaast is het op die fora not done je te bemoeien met regeltjes aangaande het forum als je net nieuw bent.

 

Wellicht kan er wel een stukje in de handleiding komen waarin staat dat dit ongewenst is. Kunnen we daar naar toe linken bij een dergelijke post.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie

Deze hele discussie samenvattend kunnen we dus stellen dat er incidenteel sprake is van een nieuw lid dat om wat voor reden dan ook een beetje moeite heeft met het feit dat zijn vraag niet direct beantwoord wordt.

 

Verder blijken er relatief weinig langer meelopende leden te zijn die zich direct herkennen in hetgeen Ryan post, namelijk dat hij zich flink kan ergeren aan dit soort posters. Niet dat daarmee Ryans punt onterecht is overigens.

 

Om op basis daarvan direct aanpassingen door te voeren in HL gaat me wat te ver.

Wel zullen we de komende tijd wat meer in de gaten houden of dit gedrag vaker dan gedacht en gewenst voorkomt, en indien dit zo is, hoe we daarmee om zullen gaan.

 

Hoewel het eenieder natuurlijk vrij staat om via PM met andere leden hierover te communiceren, lijkt het mij verstandiger om dit via een melding aan de mod's te doen, temeer daar het voor ons dan eenvoudiger is om voorgaande in de gaten te houden.

 

Voor nu denk ik dat alles erover wel gezegd is en laten we overgaan tot de orde van de dag, en dat waar we goed in zijn. Constructief bijdragen met hier en daar een knipoog ;)

Link naar reactie

@ Johan: ik schoot inderdaad op een arrogante manier door maar dat deed ik om duidelijk te maken aan ironny waarom iemand zich wel eens kan ergeren aan een forumlid wat nadrukkelijk vraagt om een beantwoording op zijn vraag. Het is ook niet mijn bedoeling om iedereen die mij niet aanstaat een rotschop te verkopen hoor. Maar wanneer dat moment wel komt zal ik op de manier redeneren waar jij naar refereert.

 

Dus samenvattend is dat niet mijn algemene houding! Het is alleen mijn houding wanneer mijn bloed kookt!

 

@ Frans: fijn dat hier naar gekeken wordt. Voor een probleem wat zich sporadisch voordoet is inderdaad geen harde actie nodig maar ik ben dankbaar dat het ongeduldig posten in het achterhoofd zit van Mods.

 

Verder ben ik binnenkort weer in veel topics te vinden. Op het moment loop ik hard tegen mn scriptie aan te hikken wat veel tijd van me vergt.

 

Grt Ryan

Fiscalist in de maak

Link naar reactie

Het is een bekend fenomeen dat je op meer fora tegenkomt, net als in het echte leven trouwens.

Er is altijd een klein percentage mensen die op een beetje dwingende manier probeert iets voor elkaar te krijgen omdat ze vinden dat ze daar recht op hebben. Uiteraard kom je dat soort mensen af en toe ook hierv op Higherlevel tegen.

 

Er is ook een groep die, zoals UP! het omschrijft, met een prangende vraag zitten en niet begrijpen waarom er niemand op hun vraag reageert. Eerlijk gezegd snap ik dat ook niet altijd. Ik heb wel eens topics gezien die dagenlang zonder reactie bleven en ineens begonnen te lopen als een tierelier. Vreemd omdat die mensen die reagerden wel in andere topics reageerden maar niet in het bewuste topic. Soms lijken mensen gewoon over topics en over posts heen te lezen, een fenomeen waar ik nooit een goede verklaring voor heb kunnen ontdekken trouwens.

 

Wat ik dus wil zeggen is, het is niet iets dat ineens de kop op steekt, al lijken vakantieperiodes wel invloed op de frequentie te hebben.

 

Als mod reageerde ik vaak met iets in de trend van "Het forum wordt bezocht door mensen die een eigen bedrijf hebben en daar soms erg druk mee zijn. Ze komen dan niet op HL. Soms kan het even duren voordat deze mensen weer de tijd vinden om jou van een antwoord te voorzien. Gewoon een kwestie van begrip hebben voor die drukke ondernemer" Meestal was dat voldoende op de vragensteller gerust te stellen en meestal volgde niet snel daarna een hele reeks antwoorden.

Link naar reactie

Case 1:

 

Hai, ik ben Jan en ik zit zwaaaaar in de shit. (Vervolgens komt een verhaal waarvan er al tientallen op HL staan) 50k schuld, faillissement, wat moet ik doen ? Mn huis, belastingdienst, etc.

 

Help me!

 

Case 2:

 

Hai, ik ben Richard en ik wil fietsbellen uit China importeren. Hoe zit het met de BTW ? (Vervolgens komt een verhaal waarvan er al tientallen op HL staan) Dit is het verhaal: "punt".

 

Help me!

 

 

Vraag 1: wie "wil" er eerder antwoord

Antwoord: Beide (ik zal hier maar geen toelichting bij geven...)

 

Vraag 2: In onze perceptie, wie wil er eerder antwoord

Antwoord: Jan

 

Vraag 3: Wie gunnen we het antwoord eerder ?

Antwoord: Jan

 

Vraag 4: Bij wie zouden we het irritant vinden als er een topic omhoog geschopt wordt of er een beetje irri wordt gereageerd

Antwoord: Richard

 

Vraag 5: Wie zou het antwoord op kunnen zoeken?

Antwoord: Richard

 

Etc.

 

Moet ik hier nog wat aan toevoegen ? :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Soms lijken mensen gewoon over topics en over posts heen te lezen, een fenomeen waar ik nooit een goede verklaring voor heb kunnen ontdekken trouwens.

 

Het onderwerp! De meeste topics waar over heen gekeken wordt hebben onderwerpen waar totaal niet uit blijkt waar het topic over gaat. Ik denk dat dat in dit geval ook zo is, want ik kan het topic waar TS het over heeft niet eens terug vinden :).

Link naar reactie

Idd en dat niet alleen denk ik. In de meeste gevallen zijn de reacties hier zo snel dat een topic ook gewoon gemist kan worden. Ik kijk zelf namelijk alleen maar op Home en dan de laatste 20 topics. als je er even uit bent dan scan ik inderdaad even snel de titels en als niet interessant in mijn ogen, lees ik ze niet.

@yannik, ik denk dat er idd niet veel aan toe te voegen is maar als je nog wat interessants hebt, feel free ;)

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Soms lijken mensen gewoon over topics en over posts heen te lezen.

 

Het onderwerp! De meeste topics waar over heen gekeken wordt hebben onderwerpen waar totaal niet uit blijkt waar het topic over gaat. Ik denk dat dat in dit geval ook zo is, want ik kan het topic waar TS het over heeft niet eens terug vinden :).

 

Als je zegt dat een duidelijke vraagstelling in de titel eerder zal uitnodigen tot reageren dan een onduidelijke titel dan ben ik dat volledig met je eens.

 

Ik weet niet op welk onderwerp de TS doelt (ik lees niet meer forumbreed) dus ik weet niet in hoeverre de topic titel de lading van de vraagstelling dekt.

 

Met het 'over topics en berichten heenlezen'' bedoel ik dat er ondanks dat er niets verandert aan de inhoud of de titel er zonder aanwijsbare redenen op een zeker moment wel gereageerd word op een topic dat eerder leek te worden genegeerd. Mogelijk dat mensen sneller zijn geneigd te reageren als ze zien dat (bepaalde) deelnemers er op reageren. De manier waarop die ( de tot dan toe niet reagerende) deelnemers vervolgens lezen en reageren heeft natuurlijk ook weer invloed op de state of mind waaarmee deelnemers vervolgens gaan lezen waarbij een bepaalde toonzetting er waarschijnlijk voor zorgt dat bepaalde teksten meer 'contrasteren' ten opzichte van minder "opvallende" teksten.

Maar goed het gaat nu wel erg off topic.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.