• 0

Pokenwebshop in de laatste testfase

Beste leden,

 

In een tijdsbestek van 5 weken tijd heb van 0 af aan een hele webshop opgezet om Poken te gaan verkopen. Aangezien ik direct bij de fabrikant inkoop en dit alles contractueel is vastgelegd mag ik mij officieel poken reseller noemen.

 

Echter zit er 1 maar aan de afspraak : ik mag ze overal verkopen behalve in Nederland.

 

Dit laatste gegeven maakt het natuurlijk extra uitdagend want hier komt op een aantal punten heel wat meer bij kijken dan als je alleen in Nederland verkoopt. Zo is er de betalingen, de verzendingen, de talen..... en ik moet ook zelf mijn poken importeren.

 

Voor de betalingen heb ik gekozen voor 4 verschillende betallingsproviders die elk hun voordelen hebben.

 

Het hele logistieke proces heb ik uit handen gegeven aan een fulfilmentbedrijf. Om het verzenden voor de klant zo simpel en overzichtelijk mogelijk te houden hanteren we 1 verzendprijs voor heel de EU. Ook de afspraken met het fulfilmentbedrijf zijn doorzichtig : 1 tarief voor heel europa.

 

De site word deze week nog overgezet op een managed dedicated server om in iedergeval niet het gevaar te lopen door een andere site onbereikbaar te zijn. Hij is verder met een ssl-certificaat beveiligd. Aangezien de mogelijkheden groot zijn kom ik nog elke dag zaken tegen die ik aan moet passen (zoals mail-templates etc). Op het moment dat de site overgezet is dan word de logistieke kant getest, eerst droog en dan met een aantal testklanten die echte bestellingen zullen doen.

 

Als jullie eens een kijkje willen nemen op www.pokenonline.com dan hoor ik graag jullie opmerkingen, kritiek en lof

 

Je kunt het hele proces doorlopen, betalingen via Buckaroo (ideal of giropay) staan in testmodus dus je kunt gewoon een paar nummertjes intypen en dan word het als een echte betaling verwerkt.

 

Ik hoor het graag want ik wil toch wel met 3 weken er vol tegen aan gaan.

 

ps wat heb ik zelf gedaan, wat niet

- het hele concept bedacht en vormgegeven inclusief 27 domeinen

- kale installatie laten doen

- inrichting zelf

- extra modules zelf

- template eerst zelf en toen laten designen naar mijn idee

- alle plaatjes laten designen naar mijn idee

- indeling van de shop zelf

- betalingsproviders zelf uitgezocht

- vertalingen laten doen

- teksten laten schrijven

- affiliate module geimplementeerd

- ohja financiën geregeld voor het hele project + voorraad

- en poken moeten overtuigen om met mij in zee te gaan...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Na, bedankt Derek-Jan. You've made my day (NOT ;D ): Of ik ben een ontiegelijke muts of loop gewoon decennia achter: want ik heb geen idee wat poken zijn.

Dus ik ben duidelijk niet je doelgroep ;)

 

P.S. Voor de rest ziet het er allemaal erg flashy uit en zal je doelgroep wel gecharmeerd zijn. Ik zag wel dat Nederlands en Engels soms door elkaar lopen bij de productomschrijving.

 

Succes ermee! :)

Link naar reactie
  • 0

P.S. Voor de rest ziet het er allemaal erg flashy uit en zal je doelgroep wel gecharmeerd zijn. Ik zag wel dat Nederlands en Engels soms door elkaar lopen bij de productomschrijving.

 

Succes ermee! :)

 

Bedankt voor je reactie, ik was er nog vergeten bij te zetten dat ik nog wacht op nieuwe unieke produktomschrijvingen. Het klad ligt er maar dat moet nog vertaald worden. Als je bv kijkt bij Bee-Poken dan zie je dat de produktomschrijving mee verandert met de taal die je boven selecteert.

Link naar reactie
  • 0

Gaaf idee deze webshop, nu vraag ik me alleen af op welke doelgroep dit gericht is? Neem aan op de ouders van kids die een panda-poken willen hebben.

Kinderen zullen denk nog niet zo snel online bestellen, puur omdat ze hun spaarpot via het net niet kunnen omkeren.

 

Voor business-poken zou ik de webshop een zakelijkere uitstraling geven. Denk zelf dat je hier in de toekomst meer aan moet denken.

 

Of zit ik er zelf nu naast?

 

Edit: Klopt het dat als ik de Bee-poken wil bestellen, deze later op de pagina de naam Poken3 krijgt i.p.v. Bee-poken?

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Ik weet inmiddels wel wat poken zijn echter er zijn een hele boel kena's op de wereld die dit niet weten. Een korte wervelende uitleg op je frontpagina wat Poken nu eigenlijk zijn kan je sales opstuwen.

 

De rol van de (overigens goed|) getekende poken is mij niet helemaal duidelijk aangezien je mooie productfoto's hebt.

 

De template oogt vrij standaard maar op zich is deze wel goed. Hoe het ook anders kan kan je bijvoorbeeld hier zijn http://www.kukubee.com/ mochten er ooit zakelijke pokens komen dan zou ik deze persoonlijk verkopen op een andere site zonder de kinderlijke variant in een zeer strak design en hopelijk zonder dat stomme handje...

 

Heb je overwogen om ook poken merchandise te gaan verkopen; petjes, tshirts, enz. De doelgroep die poken gebruikt of gaat gebruiken zal dit ongetwijfeld graag aan de hele wereld willen weten. De marges op dit soort artikelen zijn ook nog eens goed en je kan mooie packagedeals maken. poken + tshirt (uiteraard subtiel voorzien van de naam van je website) voor €...

 

is er al zoiets als een online poken community waarbinnen je je kan profileren of waarbij je je kan aansluiten? Ik kan me zo voorstellen dat als een aantal aansprekende figuren aan het poken zijn geslagen dat jij hiermee je voordeel kunt doen door ze aandacht te geven op je site.

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel dit niet lullig maar wat ik altijd al heb willen vragen aan een eigenaar van een hype-ding: Wat doe je nu als het niet meer loopt? Als het niet meer 'in' is?

Moet je dan niet wat andere dingen ook verkopen of begin je dan gewoon iets anders?

Mijn gedachten liepen zo, daar ik een paar weken geleden las dat die Crock schoenenfabriek op sterven na dood lag...

Link naar reactie
  • 0
Ik bedoel dit niet lullig maar wat ik altijd al heb willen vragen aan een eigenaar van een hype-ding: Wat doe je nu als het niet meer loopt? Als het niet meer 'in' is
?

 

Ten eerste zorgen dat dit een succes word en met die ervaring start je zo weer wat anders. Het was nooit mijn plan om een webshop te starten maar ik liep hier tegen aan en ik dacht laten we het eens proberen.... het is echter een beetje uit de hand gelopen.. maar ik heb in de afgelopen 2 maand meer geleerd dan de laatste 2 jaar.

 

 

Edit: Klopt het dat als ik de Bee-poken wil bestellen, deze later op de pagina de naam Poken3 krijgt i.p.v. Bee-poken?

 

Dit klopt, maar als je linksboven 'poken' en dan op de poken-bee klikt kom je bij de juiste uit. Dit is zo om nog wat instellingen te testen. Uiteindelijk krijgen alle Poken hun juiste naam.

 

De rol van de (overigens goed|) getekende poken is mij niet helemaal duidelijk aangezien je mooie productfoto's hebt.

 

Er zijn van de meeste nog geen goede produktfoto's en ik hou niet zo van plakken/knippen van een andere site vandaar de officiële tekeningen.

 

Heb je overwogen om ook poken merchandise te gaan verkopen; petjes, tshirts, enz.

 

Zie accessoires, hier komt de merchandise. Echter zitten hier limitaties aan ivm merkrecht dus ik moet even afwachten wat er van de fabrikant komt en wat we zelf mogen.

 

Een korte wervelende uitleg op je frontpagina wat Poken nu eigenlijk zijn kan je sales opstuwen.

 

Klopt, echter zullen de bezoekers komen via de 'landen' paginas zoals www.pokenonline.co.uk of ........ vandaar die 27 domeinen.

 

En dan de zakelijke variant : zie mijn handtekening

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals al gezegd een uitleg wat het product precies is, ook weer handig voor je SEO.

Misschien kan je ook een instructie video maken en deze plaatsen op bv Youtube.

In dit filmpje kan je weer een link zetten naar je website.

 

Nog een klein dingetje, ik zou je links rechtsboven in een andere kleur maken.

Deze zijn nu geel op een vrij lichte achtergrond en voor sommige mensen zal dit lastig te lezen zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat je Magento gebruikt, hoe bevalt dat? Hoe vindt je de invoer van producten gaan en hoe bevalt de manier waarop extra modules kunnen worden toegevoegd (geprogrammeerd) werken?

 

Ik ben super tevreden over Magento :

 

Als je ziet wat je neer kan zetten met een standaard script. Maar je moet wel een pittig hostingaccount hebben wil je magento kunnen installeren. Ook als je extra modules installeert moet je opletten of je server dit wel aankan. In mijn geval heb ik er een dedicated server voor geplaatst met wat extra software.

 

Modules toevoegen is normaal met een paar muisklikken geregeld, maar ook zie hierboven.

 

De invoer van produkten heb ik handmatig gedaan en is heel veel werk, maar dit komt omdat je natuurlijk ontzettend veel mogelijkheden hebt. Ook speelt mee dat ik verschillende talen heb en dit kost wat meer tijd bij het invoeren. Ben er nog niet achter of er andere mogelijkheden zijn om de invoer te automatiseren, lees : importeren van een complete catalogus van leverancier oid.

 

En ondanks dat Magento gratis is, zijn er veel modules die toch wel prijzig zijn. Dus voor je een draaiend geheel hebt kan het zijn dat je wel een paar honderd tot duizenden euro's verder bent. Ook is er nog niet veel kennis op de markt waar je even op kan terug vallen. Het is bij mij voornamelijk te danken aan mijn ervaring dat ik er redelijk vlot doorheen loop. Het is zeker niet te doen als je geen kennis hebt van programmeren cq installeren van uitgebreide scripts.

 

og een klein dingetje, ik zou je links rechtsboven in een andere kleur maken.

Deze zijn nu geel op een vrij lichte achtergrond en voor sommige mensen zal dit lastig te lezen zijn.

Idd, heb er zelf ook moeite mee, dus dat gaan we aanpassen, bedankt.

 

Link naar reactie
  • 0

Als er een strakke zakelijke versie komt met een female look, sta ik vooraan in de rij ;)

 

Het ziet er al heel goed uit. Een paar dingen die mij opvallen:

 

Zorg dat je de modules per taalversie consequent doorvoert. In de NL versie ontbreekt bijvoorbeeld de ‘popular tags’.

 

Ga je de banners nog (laten) vertalen per taalversie? Raad ik je wel aan.

 

De alt-tag tekst ‘back to school’ op de shipping banner snap ik niet .

 

Bij de b2b versie zie ik links de ‘shop by’ en nieuwsbriefmodules? Lijkt me ook handig op de b2c!

 

De ‘about’ pagina komt een beetje vreemd over. Voor b2b beter begrijpbaar, maar voor b2c en zeker voor jongeren is dit niet zo relevant. Het gaat zelfs niet over PokenOline, terwijl ik dat daar wel verwacht.

 

Is het technisch mogelijk om bij recent bekeken items ook de thumbnail neer te zetten? De Pokennummers zeggen mij nog niet zo veel.

 

Ga je de tekeningen nog wel vervangen dan door foto’s? Dat wekt bij mij meer vertrouwen dan een getekende versie. Ik wil meteen goed zien wat ik ga ontvangen als ik er eentje koop.

 

In de NL versie kom ik in de winkelwagen een Engelse button ‘proceed to checkout’ tegen.

 

Je gaat niet in Nederland leveren toch? Maar da's wel een optie in je checkout. Of snap ik het totaal niet?

 

Wat ik goed aan de site vind is dat de call to action overal duidelijk is en de blokvorm van de modules maakt het overzichtelijk. Lekker clean. Ook handig dat je vooraf de verzendkosten kan berekenen.

 

Succes! Ik ga me aanmelden voor je (zakelijke) pokennieuwsbrief...

 

www.shizo.nl: Luxe natuurcosmetica. Eerlijk. Exclusief. Ecochic.

Link naar reactie
  • 0
Zorg dat je de modules per taalversie consequent doorvoert. In de NL versie ontbreekt bijvoorbeeld de ‘popular tags’.

Klopt, maar ik denk dat ik deze helemaal weglaat omdat er tags instaan die niet overeenkomen, hier ben ik dus nog mee aan het spelen.

 

Ga je de banners nog (laten) vertalen per taalversie? Raad ik je wel aan.

Waarschijnlijk niet omdat dit technisch nogal veel werk is, vergeet niet dat ik met alle EU-talen ga werken

 

De alt-tag tekst ‘back to school’ op de shipping banner snap ik niet .

Bij de b2b versie zie ik links de ‘shop by’ en nieuwsbriefmodules? Lijkt me ook handig op de b2c!

bedankt, dit ga ik aanpassen

 

De ‘about’ pagina komt een beetje vreemd over. Voor b2b beter begrijpbaar, maar voor b2c en zeker voor jongeren is dit niet zo relevant. Het gaat zelfs niet over PokenOline, terwijl ik dat daar wel verwacht

Klopt, hier moet ik nog iets voor bedenken, is de tekst van mijn bedrijfswebsite die ik voorlopig als vulling gebruik.

 

Is het technisch mogelijk om bij recent bekeken items ook de thumbnail neer te zetten? De Pokennummers zeggen mij nog niet zo veel.

Weet ik niet, ga ik uitzoeken. De nummers worden nog veranderd in namen (heb ze nog niet allemaal)

 

Ga je de tekeningen nog wel vervangen dan door foto’s? Dat wekt bij mij meer vertrouwen dan een getekende versie. Ik wil meteen goed zien wat ik ga ontvangen als ik er eentje koop.

Heb nog niet van alle foto's, zie eerder bericht

 

Je gaat niet in Nederland leveren toch? Maar da's wel een optie in je checkout. Of snap ik het totaal niet?

Je snapt het prima. Incidentele verkoop is geen probleem, maar de .NL versie zal niet gekoppeld worden.

 

Succes! Ik ga me aanmelden voor je (zakelijke) pokennieuwsbrief...

 

Dank voor je input, ook dit laatste hoop ik binnen 3 weken in orde te hebben.

 

 

@iedereen : ik ben verrast over de nuttige input, mijn dank !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.