• 0

Mijn jurk zakt er van af

Hallo allen,

 

Ik zou, als newbie, graag jullie mening eens horen. Ik ben eigenaresse van een softwarebedrijf en, inderdaad, ik schrijf voor de lol.

Nu krijg ik zó vaak aan de telefoon te horen: "Dag, mijnheer...", terwijl ik toch echt wel een vrouwenvoornaam heb. Dan zal ik het maar niet hebben over: "Mag ik de baas even", waarop men mijn mannelijke collega bedoelt. En dat komt vaker voor!

Verleden week kreeg ik een mailtje met:

"Mijne heren". Vandaag kreeg ik wel zo'n vreemde opmerking naar mijn hoofd dat mijn broek er van afzakte:"Ik ben natuurlijk goed in mijn vak als loodgieter, uw collega (de mannelijke dus) is heel goed met computers en u bent natuurlijk weer heel goed in koken en zo".

Echt! Ik dacht even: ik ben toch wel in 2009 aanbeland?

Het vreemde is nog wel dat 'Mag ik de baas even" ook een keer gevraagd werd door een eigenaresse van een bedrijfje.

Hebben jullie dat nu ook wel eens?

Of zit ik hier helemaal in mijn eentje met zo'n typisch probleempje?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb al jullie reacties nog eens doorgelezen. Ben toch blij dat het niet alleen bij mij voorkomt. Ik zou er nog wat van gaan denken.

Wat ik nog wel even kwijt moet: mijn mannelijke collega neemt ook vaak op, en aan hem wordt nooit gevraagd: Mag ik de baas even...

Dus ik twijfel nog enigszins of het een seksloze opmerking is.

Link naar reactie
  • 0

Je zou ze de kost moeten geven! :P

 

Vooral mailings worden blijkbaar gericht aan de heer.... Nouja, die gaan sowieso al direct de papierbak in!

 

Waar ik ook bultjes van krijg: Wat is uw meisjesnaam? Deze vraag dient per directe ingang vervangen te worden door: Voert u uw eigen naam of die van uw man? (Ik heet al 44 jaar hetzelfde, daar heeft een huwelijk niets aan veranderd)

 

Het omgekeerde is trouwens wel grappig, nl. als mijn echtgenoot aangesproken wordt als meneer Van Leeuwen. Vooral door de reactie van zijn kant. ;D

Link naar reactie
  • 0

Sancho kijkt om zich heen, nadat hij zijn middagdutje heeft gedaan en wat schetst zijn verbazing, een afgezakte jurk ;D Sancho geniet van het uitzicht en vraagt zich af waar hij dit aan heeft verdiend.

 

Het gaat over het verschil tussen mannen en vrouwen en hoe verschillende mensen daarover denken.

 

Grenzen zijn alleen daar waar je ze zelf denkt. Ook het verschil tusen mensen met en zonder borsten is marginaal, als je het vergeet. Maar, als je er een punt van maakt, zie je overal sexisten. Het zij zo. ;) Bovendien kan je er zelfs een voordeel van maken, door gebruik te maken van het verrassingseffect (u spreekt al met de baas), of het ontwijken van vervelende mensen (nee, de baas is net even lunchen en verder erg moeilijk bereikbaar...)

 

Sancho

 

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 1

Ja, Sancho, naar mijn idee is er ook geen verschil tussen mensen met of zonder borsten maar daar denken sommige exemplaren zonder borsten heel anders over. Die zien dan alleen weer die borsten en niet het mens erachter. En voor de meest welwillende geëmancipeerde exemplaren zonder, is het, denk ik, moeilijk inleefbaar hoe het is als je ze wél hebt en daar steeds mee geconfronteerd wordt, vaak heel subtiel.

 

Als ik het zo inschat liggen de vrouwen hier op HL écht niet huilend op hun bed door de irritaties die hier genoemd zijn en weten we daar wel mee om te gaan maar soms stoort het wel.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook een eenmanszaak en mijn man ook dus heb regelmatig call centers aan de lijn die iets willen slijten aan de directeur.....Ik zeg dan altijd dat ze het met mij kunnen doen en dat ik geen interesse heb. Ben ik snel klaar en heb ik het toch even gezegd ;D

 

In mijn overname- en waarderingswerk ben ik één van de weinige vrouwen en daar ben ik hartstikke blij mee. Mensen onthouden me makkelijker :) en ik heb altijd de eerste tien minuten een voorsprong want dan is men nog niet op 'zijn' hoede voor dat aardige meisje ;D.

 

Bij de autodealer nooit een issue gehad, het is altijd wel duidelijk of we voor mijn man komen of voor mij blijkbaar.

 

Ik heb het idee dat het ook wel meespeelt dat ik vrij dominant kan overkomen als ik dat wil en dat ik dat blijkbaar ook gebruik op van die momenten dat er twijfel zou kunnen zijn.

 

Het grote verschil is wel dat ik nog nooit klanten heb zien flirten met de mannen waarmee ik werk ;D

Link naar reactie
  • 0

Dat is ook een interessant onderwerp natuurlijk. "Flirten"..... loopt daar al een topic over? ;)

 

Dan moeten we denk ik verhuizen naar het off topic forum 8)

 

Valt mee GJ en PJ, kijk hier maar eens. En naar de datum ;D.

 

Toen hadden ze het nog over "netwerken", maar niet over specifiek flirten. Dat zou een hele discussie hebben aangewakkerd denk ik.....

Link naar reactie
  • 0

Ja, Sancho, naar mijn idee is er ook geen verschil tussen mensen met of zonder borsten maar daar denken sommige exemplaren zonder borsten heel anders over. Die zien dan alleen weer die borsten en niet het mens erachter. En voor de meest welwillende geëmancipeerde exemplaren zonder, is het, denk ik, moeilijk inleefbaar hoe het is als je ze wél hebt en daar steeds mee geconfronteerd wordt, vaak heel subtiel.

 

Als ik het zo inschat liggen de vrouwen hier op HL écht niet huilend op hun bed door de irritaties die hier genoemd zijn en weten we daar wel mee om te gaan maar soms stoort het wel.

 

Ondeugende Louise probeert alsnog het verschil te maken, maar da's knap lastig bij iemand die het niet ziet. ;)

 

Sancho denkt, dat als je het wel ziet, je er flink last van kan hebben. Alle mannen, die naar je knipogen, fluiten, in je decolleté kijken, je mee uit vragen, naar de baas vragen, of je een stofzuiger in de hand drukken, zijn dan fout. Dat is jammer, want misschien bedoelen ze het wel helemaal niet als vernedering, maar stiekum toch iets anders. Het is maar hoe je het beleeft, toch?

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Klanten verleiden is een hele mooie en werkzame toepassing van flirten :-K :-K :-K :-K

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0
Ik hoorde trouwens ook laatst dat men er ook in de autobranche achter was gekomen dat het vaak ook de vrouw was die toch wel de knoop doorhakte qua verkoop van auto's. Vreemd toch...

 

Verkoper in de autobranche die zich alleen op de mannen richt is een erg domme verkoper.

 

Mijn vader wilde een nieuwe auto kopen bij zijn garage en ze waren helemaal niet vriendelijk en eigenlijk zelfs onbeschoft (ik heb het nu over het gouden tijdperk een 7 jaar geleden). Uiteindelijk bij een andere dealer gekocht en twee weken na de aanschaf kreeg mijn vader een telefoontje, met de vraag waarom. Uiteindelijk heeft de baas excuses aangeboden voor zijn verkoper(is later ook ontslagen/contract niet verlengd naar horen zeggen) en aangegeven dat hij(mijn vader) altijd welkom is. Ook voor garantiereparaties... Dus in eerste instantie hielden we een goed gevoel bij deze garage, totdat 2 jaar later het volgende gebeurde ...

 

Vroeger(toen ik nog kleiner was). Ging ik met mijn moeder naar de garage, nadat mijn ouders daar eerder die dag waren geweest. En op een paar vragen na waren we van plan om de auto te kopen. Mijn vader had gezegd regel het maar als het je allemaal aanstaat. Aangekomen zei de verkoper op de tweede vraag: Staat allemaal in het boekje en die gaf ons een boekje en liep bij ons weg. Terwijl we dit boekje al hadden gekregen en het in het boekje voor ons niet duidelijk was

 

Hij herkende mijn moeder wel, dat was het probleem niet, maar dacht waarschijnlijk dat er toch niet werd doorgepakt, omdat mijn vader er niet bij was. Uiteindelijk hebben we bij een andere garage en uiteindelijk ook een ander merk gekocht.

 

Denken dat auto alleen van de man is, vind ik erg kortzichtig denken. In mijn eigen werk denk ik hier nog vaak aan terug en probeer iedereen correct en netjes te helpen. Al is de man de persoon die doorpakt, als de vrouw thuis komt en zegt dat je haar onbeschoft hebt behandeld ben je de man ook kwijt!!!

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat alleen broeken, rokken, sokken e.d. af kunnen zakken, maar weer wat geleerd. ;D

 

In m'n vrije tijd merk ik ook goed het verschil bij het winkelen met mijn vriendin hoe zeer de houding van verkopers kan verschillen wanneer ik (of we) underdressed, normal of overdressed verschijn(en). Verkopers moeten bij een eerste kennismaking ergens op inspelen en soms is dat mechanisme wat simpel.

 

In een gemiddelde winkel staat tegenwoordig ook geen goede verkoper. Jong of oud maakt niet uit, maar een eenvoudige verkooptraining en goede omgangsvormen ontbreken al te vaak naar mijn mening.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Helemaal mee eens. Maar moet in de gemiddelde winkel nog wel een goede verkoper staan? Of moet er een goede serviceverlener staan? Ik denk dat daar nogal veel mismatches in worden gemaakt door leidinggevend personeel.

 

Mbt de vraag van de TS denk ik zeker een sexloze opmerking.

Je merkt gewoon dat veel (beginnende) verkopers of verkoopsters een bepaald draaiboek meekrijgen en dat vooral de jongeren niet goed weten hoe zij hier van af moeten wijken om op situaties in te spelen.

Telefonische verkoop is een enorm effectieve manier van verkopen. Er zijn duizenden callcenters die allemaal denken gemakkelijk te kunnen scoren door het inhuren van massa’s studenten en een script voor de neus te duwen en dan is het rammelen. ( heb ik zelf ook aan meegedaan)

In de eerste les leer je hoeveel je moet verkopen om je target te halen, in je 2e les leer je hoe je zo snel mogelijk langs die vervelende poortwachters moet komen.

Wat zijn poortwachters? Secretaresses, receptionistes. (meestal vrouwen, ik ben een uitzondering ;) ). De callagent gaat aan de slag, de tijd dringt, het script ligt voor de neus, het gesprek wordt aangenomen en daar gaan we… ai… een vrouwenstem.. lees secretaresse, lees poortwachter… die moet ik dus niet hebben. Snel vragen naar de baas… Zeer slecht allemaal, maar zo gebeurt t… Zit in mijn ogen niets seksistisch aan vast. Overigens heb ik nog niet eerder gehoord in de callcenteromgevingen waar ik gewerkt heb, dat er naar een baas gevraagd wordt.. ik vind het een vervelend woord. Mijn tip zou zijn als iemand naar de baas vraagt, meteen als antwoord geven "jazeker, als ik eerst de jouwe mag spreken.. "

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0
Maar moet in de gemiddelde winkel nog wel een goede verkoper staan? Of moet er een goede serviceverlener staan?

Ik ben van mening dat veel formules centrale marketing&sales en management gescheiden van de verkoopvloer organiseren en dat daardoor als gevaar verkoopleiders en nog eerder verkopers te weinig mee delen en doen in de algehele bedrijfsvoering.

 

Hierbij heb ik het beeld voor ogen van een groep ongeinteresseerde verkoopmedewerkers die je zaterdags na vieren overal kletsend achterin een winkel of achter een kassablok kunt aantreffen zonder klanten te begroeten en zonder zich te verspreiden over de verkoopvloer waar doorgaans een bende resteert na de drukte.

 

ai… een vrouwenstem.. lees secretaresse, lees poortwachter

 

Een zakelijke verkoper of dienstverlener mag best op de hoogte zijn van een aantal rollen in het inkoopproces van gebruikers, kopers, beïnvloeders, beslissers en inderdaad gate keepers (vrij naar Van Weele).

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het heeft alles te maken met de vervlakking van de samenleving. Produktkennis en enige diepgang, laat staan psychologische voelsprieten, moeten worden uitgeschakeld. Uiteindelijk zal blijken dat die eigenschappen alles toch een stuk prettiger maken.

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn poortwachters? Secretaresses, receptionistes. (meestal vrouwen, ik ben een uitzondering ). De callagent gaat aan de slag, de tijd dringt, het script ligt voor de neus, het gesprek wordt aangenomen en daar gaan we… ai… een vrouwenstem.. lees secretaresse, lees poortwachter… die moet ik dus niet hebben.

 

Tja, eigenlijk is het natuurlijk ook gewoon statistiek. Als een vrouw de telefoon opneemt is de kans domweg kleiner dat het de baas van de zaak is. Voor die callcenters maakt het verder niet uit als het daar zo nu en dan op stukloopt, die werken natuurlijk puur op het aantal leads of sales dat in een uur te behalen is, ongeacht hoeveel mensen er in dat proces gschoffeerd raken.

 

Overigens heb ik nog niet eerder gehoord in de callcenteromgevingen waar ik gewerkt heb, dat er naar een baas gevraagd wordt.. ik vind het een vervelend woord.

 

Meestal vragen ze inderdaad niet naar de 'baas', maar naar 'degene verantwoordelijk voor (inkoop/marketing/whatever)'.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Over slechte verkopers gesproken: bij de plaatselijke supermarkt Jumbo (ik neem aan dat het landelijk gevoerd wordt) zegt iedere werknemer je gedag. Als je wat langer staat te kijken in een schap, komt een jongeman/jongedame naar je toe die vraagt of hij/zij kan helpen. Het komt wel heel goed over, en het is maar een kleine moeite.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.