• 0

Algemene voorwaarden op website voldoende?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De klanten moeten ook de mogelijkheid krijgen om de voorwaarden te downloaden.

 

Verwijzingen maken indien er een verandering is gemaakt is volgens mij niet verplicht. Dit ligt volgens mij wel anders als je ergens gebruik maakt van standaard branche gerelateerde algemene voorwaarden.

 

Een creatieve oplossing die ik ooit heb gezien is het laten printen van de achterkant van het nette briefpapier met de algemene voorwaarden. Zo kan je in ieder geval altijd beroepen op je algemene voorwaarden.

 

Indien je niet duidelijk verwijst naar je algemene voorwaarden en dat deze van toepassing zijn, kan de klant stellen dat ze niet van toepassing zijn en verwerpt de voorwaarden. Indien ze ook geen duidelijke downloadmogelijkheid hebben dan kan ook gesteld worden dat ze niet correct beschikbaar waren voor de klant dus dat ze ook worden verworpen.

 

Interessante materie overigens.

 

Grt Ryan

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Is het voldoende om in een overeenkomst te verwijzen naar de website waar de algemene voorwaarden te vinden zijn?

Ben je verplicht om klanten te informeren wanneer je deze algemene voorwaarden aanpast?

De hoofdregel is dat je de AV 'ter hand stelt' en mijn advies is daarom ze altijd mee te sturen met offertes / opdrachtbevestigingen; op die manier voorkom je elke verdere discussie over de vraag of de wederpartij de AV uiterlijk bij het totstandkomen van de overeenkomst had ontvangen. Daarnaast moet je uiteraard die AV in je overeenkomst van toepassing verklaren. Komt de overeenkomst elektronisch tot stand, dan kun je erbij nemen dat op enigerlei wijze de toepasselijkheid geaccepteerd moet worden.

 

Biedt je ze enkel op je site aan, dan moeten ze in ieder geval op eenvoudige wijze op te slaan zijn.

Link naar reactie
  • 0

....

Ben je verplicht om klanten te informeren wanneer je deze algemene voorwaarden aanpast?

 

 

Het is wel netjes om bestaande klanten op de hoogte te stellen van aanpassingen in de AV. Voor hun huidige aankopen maakt het niet uit, daarvoor gelden de AV zoals ze waren op het moment van aankoop.

 

Voor nieuwe aankopen gelden dus de nieuwe AV.

 

Verder moet je kijken in welke branche je actief bent. Als je veel klein spul verkoopt vooral aan eenmalige klanten hoef je die niet op de hoogte te stellen als je je AV gaat veranderen, alleen als ze toch weer bij je kopen.

 

Anders wordt het als je jarenlang dezelfde klanten hebt die veel (lees: grote omzet) inkopen; die zullen het zeker wel op prijs stellen als je hun informeert (nieuwsbrief bijv) over de veranderingen, en vooral: wat dat voor hun betekent.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.