• 0

Facturatie en voorraad beheer

Ik wil graag mijn voorraad en facturatie gaan beheren met één programma.

Nu wordt alles in Excel bijgehouden, en facturen in Word geprint. Dit werkt, en het is simpel, maar wel erg veel werk. :-\

 

Persoonlijk ben ik meer van het commerciële gedeelte, en ik wil voor bovenstaande werkzaamheden op de duur ook personeel aantrekken. Als ik nu al kan zorgen dat ik er minder tijd mee kwijt ben, dan kan dit over een tijdje ook ;)

 

Hebben jullie ervaring met programma's met de kernwoorden simpel en goedkoop, voor de korte termijn.

Of zouden jullie misschien aanraden om hier nu al flink in te investeren om het in één keer goed op te zetten?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je je spreadsheets optimaliseerd, kun je gewoon de maand-/kwartaalbedragen voor de BTW-aangiften direkt aflezen en dus meteen gebruiken. Dat geld ook voor het Intracommunautaire gedeelte van inkoop en verkoop. En een kasoverzicht is ook gemakkelijk te realiseren, waarbij de dagomzetten en evt. inkopen per kas ook in de omzet en inkoop spreadsheets kunnen worden opgenomen. De jaarlijkse eindbedragen voer ik dan zelf in op een winstrekening en uiteraard maak ik ook mijn balans. Het hele spul gaat ter kontrole naar de boekhouder en die zoekt 1x per jaar naar fouten en of alles klopt. Door nummeringsysteem zijn fouten nagenoeg uitgesloten.

In feite gebeurt in een boekhoudingsprogramma precies hetzelfde, maar omdat ik dan geen zicht meer heb op de verwerking van de cijfers, gebruik ik het niet. Daarnaast hou ik een historisch overzicht van mijn banksaldo bij met tevens gepland de nog te betalen rekeningen en te ontvangen fakturen. Dan weet je hoe je erbij staat en welke uitgaven je kunt doen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

@ PJ Odems: ik weet dat alles kan in Excel, en dat dit eigenlijk hetzelfde is als een boekhoudsysteem. Het "probleem" is, dat ik er erg veel tijd mee kwijt ben op deze manier. Ook denk ik dat een spreadsheets opbouw erg persoonlijk is, en ik wil nu juist iets waar iedereen zo mee kan werken. (met oog op de toekomst)

 

@ werkplek OL: bedankt, zal hier eens naar kijken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.