• 0

Scoren met offertes

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Onderscheid u van anderen met een gedegen en wervende offerte. Een offerte is niet alleen een prijsopgave. Het is een prima middel om de relatie met (potentiële) klanten te versterken.

Lees verder zibb.nl >>>

 

Het zijn goede tips. Ikzelf verbaas me namelijk wel eens over offertes die ik binnen krijg. Velen daarvan zeggen mij helemaal niets. Behalve dan de Eurotekens. In de omschrijving herken ik niets van mezelf. Ze hebben zich namelijk niet verdiept in mijn bedrijf en de reden waarvoor ik ze benaderd heb voor een opdracht.

Hoe doen jullie dat?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0
Het is altijd weer spannend als een offerte 'hangende' is!

 

'tis maar wat je leuk vindt. Persoonlijk scoor ik liever vis á vis. Ik ben er graag bij als mijn klant een keuze maakt. Dat wachten is niks voor mij.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Helaas heeft niet iedereen die luxe Nils

 

Ehh, wat heeft dit met luxe te maken ???

 

Het is verkooptechniek. Gebruik je bij voorkeur offertes of juist niet. Ik maak bij voorkeur geen offertes. Ik vind het niks. Veel werk en weinig effectief.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Helaas heeft niet iedereen die luxe Nils

 

Ehh, wat heeft dit met luxe te maken ???

 

Het is verkooptechniek. Gebruik je bij voorkeur offertes of juist niet. Ik maak bij voorkeur geen offertes. Ik vind het niks. Veel werk en weinig effectief.

 

Nils, I agree that offertes are not always effective and may not be the appropriate sales technique in all situations. However, depending what you are selling they are a necessity.

 

If you are being asked to bid on a large software project, you will normally be asked to outlines deliverables, dates, and associated costs. As software development is a voodoo science at best, customers want to see what they think they are going to get. Offertes do not have to be complex, they should be kept to a bare minimum and have a few cleverly worded caveats in your favour.

 

Agreed that offertes are normally not necessary when selling business consultancy services, this is normally based on in a gut feel or track record of the company. And quite often the are no cure no pay basis anyways (certainly in this business climate).

Link naar reactie
  • 0

Ik zat ook aan software ontwikkeling te denken. Er moet dan zeker een outline zijn op papier van wat er afgesproken is. Zonder de outline zullen veel partijen geen zaken met je willen doen.

 

Maar the end justifies the means (sort of), dus als je iemand zonder offerte beter kan overtuigen, dan zou je gek zijn om offertes te gaan schrijven

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

In aanbiedingsprocedures kan je natuurlijk niet zonder offertes. Maar als je gewoon bij een klant zit, en je zit daar alleen (wat je natuurlijk altijd probeert te bewerkstelligen) dan moet je echt proberen om het offerte stadium te vermeiden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

erg afhankelijk van hoe complex de opdracht is. Ik kan me slecht voorstellen dat ze op basis van jouw toezeggingen (uhm niet dat ik je niet vertrouw :D) overgaan tot de opdracht. En een offerte werkt ook heel goed voor jou, het is een contract (mits ondertekend) en dat geeft precies aan wat van elke partij verwacht wordt zodat verrassingen worden vermeden. Lijkt me wel zo handig.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ha Welleke,

 

Ik werk wel met brochures, sites, prijslijsten en algemene voorwaarden. Pas als mijn klant en ik het helemaal eens zijn, stuur ik een opdrachtbevestiging, die natuurlijk wel getekend moet worden. En inderdaad, complexiteit van de materie is natuurlijk van belang, of je kan wegkomen zonder offerte of niet.

 

Maar als het goed is en je ebt het verkoopproces een beetje onder de knie, hoef je meestal geen offerte te baken. Als mijn klant vraagt om een offerte, vraag ik waarom? is er nog onduidelijkheid? moet ik nog iets uitleggen? Ik ga niet weg tot ik weet wat mijn klant wil. Soms wil die gewoon niks. Prima, maar dan hoef ik dus ook geen offerte te maken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je in een offerte vooral moet laten zien dat je belangstelling hebt voor een potentiële klant. Gebruik niet een complete standaard offerte, maar leg een link tussen jou en de klant.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nooit echt standaard offertes, ik schrijf alles in een uitgebreide brief met wat ik voor de klant kan betekenen, wat er mogelijk is en hoe ik dat wil bereiken. Meteen vertel ik erbij wat dat dan gaat kosten. Zo vermijd ik de niets zeggende productnamen, snapt de klant het en zijn de prijzen duidelijk.

 

Jelmer.

p.s. Hé naamgenoot!

Link naar reactie
  • 0

Sommige klanten zoeken een bevestiging van het verhaal, zodat beide partijen zeker weten dat ze elkaar begrijpen. Een standaard verkoopgesprek bestaat volgens mij niet, evenals een standaard offerte!

 

Altijd inleven in de klant, want zonder te weten wat er bij de klant leeft is vroeg of laat onderuit gaan (lees: meestal vroeg).

 

Een offerte is een verlengstuk van je verkoopverhaal en ik ben het met Nils eens, als je het kan vermijden, zorg dan zo snel mogelijk voor de echte deal. Soms is het echter onvermijdelijk en dan is het een goede zaak om er echt werk van te maken!

 

In de meeste gevallen kan je (zover ik weet) niet bij de echte verkoopbeslissing aanwezig zijn. De klant heeft in dat geval voor jou komst al een beslissing gemaak en daar ben je in dat geval alleen maar een bevestiging op. Beslissen doen ze meestal grondig, tenzij het een pak melk of een liter benzine betreft...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

::) Met het bovenstaande eens. Mijn offertes bevatten over het algemeen alle afspraken erin uitgestippeld. Idd weten dat jij en de klant het over het zelfde hebben. En uitleggen waar al die eurotjes vandaan komen ;)

 

Op mijn eigen werk (ben partime ondernemer) werk ik vaak met projecten. Ook vaak vragen we diversen offertes aan van verschillende bedrijven.. Dan is de offerte vaak al een keuzepunt tussen wel of geen vervolggesprek....

Link naar reactie
  • 0

Ik kijk nu alleen even naar de software ontwikkeling kant van het offerte verhaal, maar de inleving en de persoonlijkheid van de offerte is voor mij erg belangrijk.

 

Bij software is communicatieruis absoluut dodelijk. De verkoper kan nog zo goed verbaal zijn, ik wil (gedetailleerd) op papier hebben wat hij begrepen heeft anders heeft hij geen schijn van kans.

 

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Op ma 01.12.03 organiseert de Vlaamse Ingenieurs Kamer een training "De winnende offerte ! Hoe een offerte maken die scoort" in Antwerpen. Meer informatie over de Vlaamse Ingenieurs Kamer en hun aanbod is te vinden op hun website : www.vik.be

 

Hmm, dit is op het randje van spam. Maar ja, we laten het maar even zo. Ik vind overigens een dagje DTP'en voor € 420,- wat aan de prijzige kant.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.