Wanneer oude berichten HL weg uit google?

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn achternaam verwijderd uit mijn gegevens hier. Niet omdat ik niet bekend wil zijn maar omdat je bij google anders de eerste 10 pagina's door HL berichtjes moet worstelen ;D als je op mijn naam zoekt.

 

Nu zijn de HL berichtjes wel weg maar de EVD en Rabobank fora berichtjes staan er nog wel met mijn linked in profiel (Waar mijn achternaam instaat).

 

Zit er verschil tussen hoe snel berichtjes uit google verdwijnen omdat google HL vaker indexeert ofzo?

Link naar reactie

Ik heb daar ook over nagedacht en gisteren was er een stuk van op TV. Ik denk dat dat nog op Google blijft staan zolang er rankings en hits zijn. Daar kun je niks aan doen. Ik heb zelf echter besloten om het zo maar te laten. Ik heb niks te verbergen en al mijn zakelijke aktiviteeit zijn sneeuwwit. ;)

Link naar reactie

Google werk als volgt:

 

Als Higherlevel nooit nieuwe topics opent of bestaande bijwerkt "leert" Google om minder vaak langs te komen. De reden dat Google hier zo vaak langs komt is omdat er iedere 5 of 10 minuten wel een nieuw topic of nieuwe reply is. Google heeft dus geleerd dat hier heel vaak per dag nieuwe content komt.

 

Die oude berichtjes, waar niks meer op geposte wordt, verdwijnen niet, maar worden simpelweg minder vaak doorzocht. Simpelweg omdat die oude topics (helemaal) niet meer actief zijn. Google heeft dus geleerd om minder langs te komen bij die topics, omdat daar minder gebeurt. I.p.v. 100 keer per dag (zoals Google dat op de homepage doet) komt ie nu nog maar 1 keer per week of maand langs bij die hele oude topics.

 

Verdwijnen zullen ze nooit uit de index. Google's missie is namelijk om alle informatie op aarde te ontsluiten voor iedereen. En als er een topic mist, mis je dus ook een stuk van je missie ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Da's waar Yannick, maar dan is even de vraag hoe het bijwerken van profielen wordt doorgevoerd.

 

Als je je profiel voorziet van bijvoorbeeld een andere signature dan wordt dit met terugwerkende kracht doorgevoerd in alle oude topics.

 

Manon vraagt zich juist af waarom op HL wel, en bij de EVD niet, terwijl het in principe dezelfde bron heeft.

 

Frans

Link naar reactie

Google cache geheugen wordt voor ZIBB/EVD e.d. langzamer of schijnbaar niet bijgewerkt, zie ook het topic over hoe snel een nieuw topic geindexeerd wordt...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Dat kan weer een aantal redenen hebben:

 

1. Duplicate content: HL is waar de content eigenlijk als eerste wordt gespost (of toch het merendeel) daardoor komt Google vaker hier langs dan bij EVD en Rabo

2. Ik weet niet precies hoe EVD en Rabo gekoppeld zijn met HL maar het zou kunnen dat zij minder vaak hun site updaten met nieuwe berichten van HL. Minder vaak update betekent dat Google minder vaak langskomt.

3. Is het in de broncode op de EVD en Rabo wel aangepast ? Is het dus wel al verandert daar? Anders gaat dat natuurlijk ook niet op Google veranderen :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Thanks!

 

Het is verder ook helemaal geen ramp hoor, staat niks geheims en op zich staan er hele zinnige dingen op die voor klanten ook interessant kunnen zijn. Het werd alleen een beetje jammer dat sommige bedrijven waarmee ik samenwerk nogal naar beneden zakken :-). Dat is nu al een stuk beter nu HL er niet meer tussenstaat.

 

Er is bijvoorbeeld ook een topic waarin mijn achternaam wordt genoemd en dat topic blijft verschijnen. Dat is verder ook geen issue natuurlijk. Het ging me meer om de hoeveelheid dan om de inhoud.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.