• 0

operational en financial lease bedrijfsmiddelen

Hallo allemaal,

Ik ben (nog steeds) bezig om Zazawokkie (fusion fastfoodconcept) van de grond af te krijgen, of liever gezegd van de luchtkastelen naar de aardkloot te krijgen.

Inmiddels bezig met goedkoper alternatief, namelijk een mobiele versie.

In hoeverre is zoiets uberhaupt mogelijk om via lease als starter je bedrijfsmiddelen te financieren, preferrable operational lease? Dan bedoel ik geen zakenauto maar puur een verkoopvoertuig.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of zitten er bepaalde verhoudingen aan, bijv. 30% zelf rest lease?

M.vr.gr.,

Sascha

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Operationeel lease is 100%. De leasemaatschappij blijft namelijk eigenaar van de auto. Dus een verdeelsleutel is hier niet van toepassing. Je kan niet voor 30% eigenaar van de auto worden. Wel is het mogelijk na de leasperiode de auto te kopen.

 

Wat ik niet weet is hoe leasemaatschappijen staan tegenover starters. Ze willen natuurlijk wel zekerheid dat je elke maand het leasebedrag betaald. De 1 zal op zijn hoofd krabben de ander zal er geen moeite mee hebben.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal!

Dankjewel voor jullie reacties; de meeste theorie over lease had ik al, maar hoe het in z'n werk gaat en of iemand ervaringen heeft (bv. een bepaald bedrijf oid) is toch weer een ander verhaal.

I keep you updated hoe het is uitgepakt!

Groetjes,

Sascha

Link naar reactie
  • 0

Na wat geploeter en vooral van die lekkere financiele termen om de oren gekregen te hebben kom ik weer met nix thuis:

1) je moet VOORAL cijfers laten zien

2) het gaat VOORAL om auto's-bedrijfsauto's

3) als het dan al om een bedrijfsmiddel gaat, dan kom VOORAL met cijfers

4) de banken willen wederom VOORAL niet meedoen

Hmmm, van mij uit krijg ik VOORAL de schijt aan dit soort startertje-we-halen-je-graag-binnen-met-advertenties-maar-het-slaat-als-een-tang-op-een-varken-praktijken.

Kortom, everywhere your track-record is needed as a starter.

En da's nu weer net niet wat ik heb.

Het doet me 'terug' denken aan kindertijd: mama, mag ik... NEEE! zit je in je neus te peuteren...NEE! op je nagels te bijten...NEE!

Dus, any tips to get out the vacuum?

Groetjes Sascha

 

Link naar reactie
  • 0

Kortom, everywhere your track-record is needed as a starter.

En da's nu weer net niet wat ik heb.

 

Sascha,

 

Zo'n starters track-record moet toch te regelen zijn? Eerst twaalf zaakjes failliet laten gaan, en dan bij de dertiende aankloppen bij een lease maatschappij.... ;D Nee, even zonder dollen... (zie onder)

 

1) je moet VOORAL cijfers laten zien

2) het gaat VOORAL om auto's-bedrijfsauto's

3) als het dan al om een bedrijfsmiddel gaat, dan kom VOORAL met cijfers

4) de banken willen wederom VOORAL niet meedoen

 

Vanuit de bank/lease maatschappij gezien is het heel logisch dat ze niet met luchtkastelen mee wensen te vliegen, want dan kunnen ze hard vallen (lees: HOOG risico).

 

Als je het voor elkaar weet te krijgen dit risico voor de bank/lease maatschappij te verlagen, vergroot je daarmee de kans dat de lease constructie cq financiering rond komt. Dit risico kun je verkleinen door het verstrekken van zekerheden in de vorm van garantstellingen (ouders, suikeroom, overheid?), onderpand (overwaarde van een huis oid?), of wellicht zou een onafhankelijk onderzoek van een gerenomeerd instituut naar de haalbaarheid van je plannen ze over de brug slepen?

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Celletje,\

Sorry voor de wat late reaktie, ben wat minder online lately.

Die zekerheden-kwestie is wat dat betreft ook de on- mogelijkheid. Daar blijft alles van de familie buiten-cq-doen niet mee, helaas liggen zo de verhoudingen al jaren.

Verder ben ik er zelf ook niet zo weg van om deze mensen hierin te betrekken, maar da's meer persoonlijk.

Ben nog niet over het lease verhaal uit. Hoe dan ook, die zekerheden wordt in dat geval niet wat. 1000 wegen naar Rome, ik vind er wel 1 die ik ook kan bewandelen.

Groetjes Sascha

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.