• 0

op zoek naar een paymentprovider

Goedenavond,

 

Na het al lang volgen van topics op higherlevel, hier mijn eerste post/vraag.

 

Ik ben voor een nieuw concept/website op zoek naar een paymentprovider.

Het moet daarbij mogelijk zijn om betalingen via iDEAL,creditcard en paypal te ontvangen, maar daarnaast moet er ook

geld overgemaakt kunnen worden. Na een transactie/handeling vanaf de website moet er een bepaald bedrag over gemaakt worden naar een bankrekening.

Dit allemaal zonder dat ik zelf achter de computer hoef te kruipen om de transactie uit te voeren.

 

Is zoiets mogelijk bij bijv. Ogone of multipay?

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties/suggesties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Men kan gewoon met zijn creditcard betalen via PayPal. Je klanten hoeven daarvoor nog geen PayPal-account te hebben. Door dus een iDeal-aansluiting en een PayPal-aansluiting te regelen heb je alles wat nodig is.

 

Een iDeal-aansluiting is beschikbaar bij een van de banken die gebruik maakt van iDeal, de PayPal-aansluiting via - je raadt het al ;) - PayPal.

 

Je kunt de iDeal-transacties ook op een eenvoudigere, maar bij grote aantallen transacties duurdere, manier afnemen bij een dienst zoals Mollie.

Link naar reactie
  • 0

Toevallig ben ik ook op zoek naar een soortgelijke dienst. Ik zit alleen met het probleem dat mijn klanten eerste een overeenkomst moeten tekenen en daarna betalen. Een automatische incasso lijkt het meest handige hiervoor. Overigens ook een goedkope oplossing.

Wel ben ik het bedrijf docdata tegengekomen. Dit bedrijf kan allerlei betalingen verwerken in binnen en buitenland. Ik heb geen idee wat het kost bij deze jongens.

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik snap niet precies wat je bedoeld met die overeenkomst?

Is die overeenkomst nodig om een automatische incasso te doen?

 

Het is de bedoeling dat na een betaling aan mij, de helft van het bedrag naar een andere bankrekening geboekt wordt.

Ik wil dit proces graag ge-automatiseerd hebben, omdat het anders een dagtaak gaat worden om alles handmatig door te boeken, en ook omdat er haast bij geboden is dat het geld zo snel mogelijk doorgeboekt wordt.

 

Dit uiteraard zonder dat de klant 2x een boeking via iDEAL oid hoeft te maken.

Link naar reactie
  • 0

Nee. In de overeenkomst staan de voorwaarden de kosten en wat ze krijgen voor het geld. Om een automatsicge incasso te kunnen uitvoeren dient de overeenkomst wel aan bepaalde eisen te voldoen. Je bank kan hier meer over vertellen. Op mijn site kan je een voorbeeld maken: http://www.addtelecom.nl/bestel_direct.html

Er is vast wel een payment bedrijf te vinden die het bedrag wil splitsen. Ik heb hier geen ervaring mee.

Link naar reactie
  • 0

okej. Lastig verhaal dus.

 

Zou het dan mogelijk zijn om het bedrag van te voren te splitsen en vervolgens de gesplitste bedragen op verschillende bankrekeningen over te maken?

 

Het gaat om een affiliate concept vandaar.

Link naar reactie
  • 0

Als je bijvoorbeeld een site bouwt in joomla heb je voor ideal verschillende plugins en webshops

 

Je krijgt een stuk programmeer code van je bank en deze zet je dan in de joomla plugin

 

Molli is duur, huur een programmeur in en voor een paar tientjes is dit te maken. Een payment provider biedt je gewoon een online interface aan zodat je zelf niets hoeft te programmeren

 

Automatische incasso wordt niet zomaar uitgegeven door banken. Hierbij moet je toch al wat ondernemers vertrouwen hebben opgebouwd.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in mijn webshop oa

 

Ogone - Bancontact/MrCash

Buckaroo - Ideal, Giropay, automatische incasso

Multisafepay - Ideal

Moneybookers - Creditcards etc etc

Paypall - Creditcards, paypall

 

Ervaringen genoeg dus. Ze werken allemaal weer anders en ze hebben allemaal voor en nadelen. Er is er niet eentje die gewoon doet wat je wilt. Ook de tarieven zijn verschrikkelijk wazig en je kan ze niet voor elke willekeurige webshop gebruiken.

 

Wat TS vraagt is volgens mij niet mogelijk. Er blijft altijd wel ergens een stukje handwerk over.

 

Link naar reactie
  • 3

Als ik een reactie mag geven....ik heb nl een aantal jaar bij een creditkaartmaatschappij gewerkt en webwinkeliers geadviseerd over de betalingssystemen en implementatie ervan.

 

IDEAL kan je bijvoorbeeld niet zomaar koppelen - je hebt een overeenkomst nodig met een PSP of payment service provider, zoals ze heten. Dat zijn bedrijven die het technologisch mogelijk maken dat klanten op je website betalingen kunnen doen.

Zonder hen kan de klant niet in de beveiligde omgeving (SSL-gecodeerd) bestelling plaatsen.

 

De PSP aan zich verzorgt enkel de koppeling tussen de geldschieter (creditkaartmaatschappij of bank in geval van iDEAL) en de klant die bestelling plaatst. Het kan op 2 manieren:

1) PSP levert alleen de technische koppeling - dwz dat webwinkelier ZELF een overeenkomst moet gaan sluiten met de partijen waar het geld vandaan komt. Het geld wordt dan direct uitbetaald aan de webwinkelier (per transactie).

 

2) Een bedrijf fungeert behalve als de PSP ook als een financiële instelling - dwz dat ze ook de betalingstroom controleren, waarbij de uitbetaalperiode aan de webwinkelier langer is. In dit geval krijgt de PSP het geld en dan betaalt het uit in batches (eens per zoveel dagen alles in een).

 

Tevens moet je opletten dat een PSP de zogeheten DIRECTE LINK heeft gebouwd met de geldschieter, waardoor de transactie van de klant een-op-een wordt geregistreerd direct in je bestelsysteem. Daarmee voorkom je veel schade door direct te kunnen reageren op mogelijke frauduleuse transacties (anders krijg je het pas te horen als je allang uitgeleverd hebt) en ook weet je dat er geen bestelling verloren is gegaan (zie hieronder). Meeste PSPs hebben namelijk GEEN directe link (het is technisch ingewikkeld om te bouwen en ze hebben geen expertise in huis). Dat betekent dat ze via 2 a 3 andere partijen schakelen, je transactie kan via Duitsland of Londen worden behandeld voordat je ziet wat er aan de hand is.

 

Als je werkt in een fraude-gevoelige business zoals tickets, consumenten electronica - is het slim om na de denken over een PSP met een directe link zodat je eigen bestelsysteem zodanig kan inruimen en ook filters inbouwen voor de verdachte transacties (bijv. transacties weren op basis van een aantal betaalpogingen, postcodes, kaartnummers, enz.)

 

Trouwens automatische incasso is ook geen garantie van betaling! De klant heeft recht om binnen 1 maand te storneren. Je krijgt je geld weliswaar direct, maar kan het pas over een maand als omzet boeken.

 

Een PSP kan je verschillende betalingsmethodes aanbieden ter verwerking - allerlei creditkaarten, automatische incasso, iDEAL. In de grote wereld van PSPs groeien ze als paddenstoelen uit de grond! Echter de goedkopere is bijna altijd een minder goede. Als je tot dusver positieve ervaringen hebt gehad met je PSP - mooi, maar naar mate je volume van transacties stijgt en je wilt bijv. transacties kunnen accepteren vanuit het buitenland en/of in andere valuta dan EURO, dan kan het problemen opleveren.

 

Ik heb veel klanten horen klagen over DocData. Zelf ben ik tevens 3 keer een "slachtoffer"geweest van hen, wanneer de aan de DocData aangesloten webwinkel geen bestelling had gekregen terwijl het geld allang afgeschreven was. Probleem is dat de winkelier dan geen inzicht heeft in het betalingsproces omdat DocData het zelf niet heeft - ze werken via derde partijen om betalingen te ontvangen en weten niet waar de knik in het systeem kan zitten. (Daardoor kunnen ze bijv. geen American Express kaarten verwerken.) Je hebt dus te maken met een boze klant die 3 weken zit te wachten op de bestelling en vervolgens moet bewijzen dat die geplaatst was....en het geld is al weg...maar nog niet bij de winkelier, neeeeee!!! Want - en dat is de leukste van dat soort partijen - de uitbetaling vanuit DocData naar de webwinkelier gebeurt pas na 14 dagen of langer! Terwijl ze zelf het geld van de creditkaartmaatschappijen of iDEAL binnen 5 dagen ontvangen. Mooie manier om extra rente te vangen, toch?

 

Ik zou dus adviseren om te zoeken naar de PSP die :

- directe link heeft met de meest gangbare creditkaarten. dan weet je dat ze je te woord kunnen staan en advies kunnen geven in geval van problemen.

- PSP die geen betalingen verwerkt want dan krijg je je geld zo snel mogelijk binnen.

 

Als men mij vraagt naar de beste PSPer van nu, zou ik zeggen - praat met OGONE. (Ik heb daar geen aandelen hoor :-) !)

Ze hebben de hoogste percentage tevreden klanten en men stapt vaak over naar hun vanwege professionele behandeling. Nooit heb ik gehoord dat iemand weg is gegaan bij OGONE. Ze servicen niet alleen de allergrootste maar ook kleine webwinkeliers, die later groot dromen te worden :-)

Ze zijn alleen niet goedkoop, maar je kan bedenken dat betalingstroom en bestelsysteem wel de meest gevoelige plekken zijn van je webwinkel!! Of niet soms?? Je zet je kind toch ook niet in een auto zonder gordel?

 

Daarnaast moet je ook een overeenkomst sluiten voor acceptatie van creditkaarten - dit kan bijv. bij Equens (vroeger Interpay of Paysquare, de partij dat vrijwel alle pinbetalingen in Nederland regelt en heeft ook online betaalservices). Equens biedt aansluiting voor acceptatie Visa en Mastercard en ook iDEAL. Voor American Express kan je beter rechtstreeks met hen schakelen, want dan kan je soms profiteren van een lagere "discount rate" = het percentage wat je als winkelier moet afstaan aan de creditkaartmaatschappij, plus gratis marketing promotie krijgen. Overigens, voor alle creditkaarten moet je een bepaalde "discount rate" betalen over het totale verkoop.

 

PayPal staat apart - daarvoor moet je een overeenkomst sluiten met PAyPal zelf. PayPal kan bijv. ook geen American Express verwerken of ten minste was dat zo.

 

Nou, lang verhaal.

Hopelijk heeft iemand er wat aan....

Laat mij weten als jullie vragen hebben.

 

groet,

Aljona

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Octo, Directebanking is niet echt een PSP, zij maken gebruik van de online bank interfaces die de verschillende banken aanbieden. Ze hebben heel goed gekeken hoe je binnen zo'n bankomgeving een transactie doet en kunnen dat nabootsen. Enige gegevens die ze daarvoor nodig hebben zijn je authenticatie gegevens en voila een transactie is gedaan. In Duitsland erg populair bij gebrek aan een ideal variant (nou ja, giropay is misschien vergelijkbaar maar niet erg populair). In nederland zijn ze druk bezig, maar hebben een harde dobber met iDEAL. Ze zijn druk aan het uitbreiden in de landen om ons heen. Wanneer je met name ook zaken doet in duitsland lijkt mij directebanking (die in duitsland sofortueberweising heet) een must. In nederland, belgie een 'nice to have'.

 

 

@aljona, alle PSP's hebben directe links met creditcard acquirers, het is niet toegestaan om 'geagregeerd' (dat wil zeggen meerder klanten over een aansluitnummer) te acquiren. Om als webwinkel een aansluiting te krijgen met een willekeurige creditcard acquirer zal je altijd door een 'acceptatie' proces bij de card acquirer moeten gaan, in sommige gevallen regelt de PSP dit voor je en merk je er weinig van, in sommige gevallen zal je etra informatie, en wellicht een extra overeenkomst moeten tekenen. Ik kan me daarom niet voorstellen dat docdata dit wel doet, maar zal dit navragen.

 

Ook klopt het niet dat je alleen maar ideal kan aansluiten via een PSP, de meeste banken hebben voor hun zakelijke klanten een iDeal oplossing die redelijk eenvoudig te intgereren is. Wanneer je extra betaalmethoden toe wilt voegen kan het handiger zijn om met een psp te werken, anders zal je veel tijd (en geld ) moeten investeren om de technische koppelingen naar de verschillende betaalsystemen te koppelen.

 

Het is mooi dat je zo tevreden bent over Ogone, maar het is wel belangrijk om te melden dat Ogone een distribuerende PSP is, dat wil zeggen, ze collecteren de bedragen niet, en reconcilieren deze ook niet. Je zal zelf je financiele administratie op order moeten krijgen, en ook dit vereist de nodige uurtjes ploeteren. Ik kan me niet voorstellen dat er nog nooit een klant bij Ogone is weggegaan ;-)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Op de website www.spam.nu is het mogelijk om, de verschillende aanbieders van internetkassa's te vergelijken op zowel product als prijs.

Ook staat er een compete uitleg (inclusief gebruikers demo's) van de beschikbare betaalmiddelen en wetten, regels en fraude preventietips.

Wie dus op zoek is naar een Payment Service Provider kan daar alle informatie vinden om een juiste keuze te maken.

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Aljona

...

IDEAL kan je bijvoorbeeld niet zomaar koppelen - je hebt een overeenkomst nodig met een PSP of payment service provider, zoals ze heten.

...

 

Je hebt niet per se een PSP nodig om iDEAL te koppelen aan je webshop. Dit kan je gerust direct via je eigen bank aanvragen (Toch biedt niet elke bank dit aan).

Edit: Ik had de reactie van Joorit K over het hoofd gezien.

 

Voor wilcor zelf: Het komt bij mij over dat je op zoek bent naar een alles-in-een oplossing. Hiervoor heb je zelf al ogone genoemd. Een goed alternatief voor Ogone is het voormalige TripleDeal (Heet tegenwoordig Docdata Payments).

Hoewel ik niet zeker weet of Docdata Payments dezelfde interface aanbiedt als het voormalige TripleDeal, kon ik bij TripleDeal online aangeven (via een webinterface op hun systeem) welke betalingsmethode(n) weergegeven moesten worden per bezoeker en per land.

 

Je hoeft op die manier maar 1 omgeving te integreren in je eigen omgeving, waar je vervolgens alles kan aanpassen.

 

Let wel op: ik heb met het 'oude' TripleDeal gewerkt. Ik weet niet of Datadoc Payments exact hetzelfde aanbied.

 

Mocht je toch informatie aanvragen bij Datadoc Payments of het daadwerkelijk gaan gebruiken, zou je mij dan even op de hoogte kunnen brengen van hun handelen?

www.zeauw.nl - Bouwt websites die werken

www.xill.nl - Maatwerk hosting oplossingen

www.smsservicecenter.nl/maatwerk/ - Maatwerk op het gebied van sms diensten!

www.kevinflorijn.nl - De nieuwste website van zanger Kevin Florijn

Link naar reactie
  • 0

docdata is achter de schermen nog exact hetzelfde als tripeldeal enige wat veranderd is is het logo boven de pagina.

 

Bedankt voor de info. Ik was hiervan nog niet op de hoogte.

www.zeauw.nl - Bouwt websites die werken

www.xill.nl - Maatwerk hosting oplossingen

www.smsservicecenter.nl/maatwerk/ - Maatwerk op het gebied van sms diensten!

www.kevinflorijn.nl - De nieuwste website van zanger Kevin Florijn

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.