• 0

online pitchen, is het nu wel of niet iets?

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

leuk idee, echter, ik heb nu naar een paar pitches gekeken en het zijn in feite niets meer dan registraties van pitches; mensen die vertellen (op een soms onbeholpen manier) waarom ik (of beter gezegd iemand met geld) geld moeten stoppen in hun idee.

 

Er wordt niets gedaan met de mogelijkheden die internet bied, de meeste pitches zijn ongeveer 5 minuten lang. Na 2 minuten ben ik meestal al weggezakt. Waarom niet gebruiken maken van de mogelijkheden die internet biedt? interactiviteit en wellicht zelfs interactie. waarom de pitches niet doorspekken met visueel materiaal, animaties etc maar mog wel de tijdslimiet erin houden.

 

kortom leuk idee, maar niet heel veel nieuws onder de zon; jammer.

 

edit: er moet meer in de camera gepitched worden

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Hi Bernd,

 

Leuk idee. Ik zou er een RSS-feed aan toevoegen zodat je je kunt abonneren op de nieuwste pitches of op pitches uit een bepaalde categorie. Idem met een emailnieuwsbrief en een Twitter-account. Verder lijkt het mij handig om steeds een korte omschrijving te plaatsen bij elke video in de lijst 'Laatste nieuwe pitches'. Dan weet je wat je gaat bekijken voordat je op Play klikt. Dat scheelt de bezoeker tijd.

 

Amsterdam Webfactory - Webdesign, Online Marketing, Adwords advies.

www.AmsterdamWebfactory.nl

Link naar reactie
  • 0

Driewerf "JA" :P Maar ik versta er iets anders onder dan je smoelwerk + message online zetten...

 

Internet, websites, blogs, etc. bieden een ieder de gelegenheid hun visie en ideeen genetwerkt te krijgen: word of mouth, maar dan in geschrifte. Niet alleen kun je eindeloos doorgelinkt worden, o.a. door een belangrijke posting of thread te vermelden als je op een andere website bezig bent, maar ook krijg je vaak positieve feedback, kritisch commentaar, suggesties e.d.

 

Ik vind het leuk om te doen, je wordt er scherper van, verbreedt je blikveld en actieradius, maarrrr.... het kost heeeeel veel tijd en energie. Je kunt nl. niet stomweg steeds een standaard boodschap kwijt, je zult op de specifeke aangestipte materie steeds moeten ingaan. Nix vervelenders dan mensen die alleen maar zichzelf lopen te slijten...

 

Link naar reactie
  • 0

Top idee! Ik was al enthousiast van dat programma Dragon's Den, omdat je weer dichter bij de investeerders kan komen. Nu is dat nog makkelijker gemaakt. :) Plus, die interactie (via internet) is er al wel door reacties enzo, geloof ik

Las erover op Dutchcowgirls (http://www.dutchcowgirls.nl/online/2095) en volgens mij gaat dit wel werken

 

@eridarda: Bij dutchcowgirls staat ook een filmpje over dat je niet bang moet zijn om je idee te delen met anderen. En volgens mij zijn het ook al vaak ideeën die voor een groot deel staan, dus daar kan echt niet iedereen 'zomaar mee aan de haal gaan'.

 

Maar goed, dat is mijn mening...

Link naar reactie
  • 1

Catch22. Ga je niet met je idee de boer op, kun je niet of nauwelijks toetsen. Ga je er wel mee naar buiten, kunnen anderen op (je) ideeen worden gebracht. Bank slechts theoretisch een optie. Die doen -echt- niks. Zeker nu niet, en zeker niet zolang er geen reality check heeft plaatgevonden o.a. door een balletje op te gooien.... Ja, tenzij je de spreekwoordelijke 'broncode' alsnog hebt weten te traceren. Je weet wel: de code waarmee tig films op een schijfje passen, en waarvan Roel Pieper dacht deze even sneaky buiten Philips om voor zich zelf te kunnen scoren. Euhh... waar waren we? O ja, dus... proberen enige bescherming binnen te scharrelen... en vooral druk gaan netwerken waarom je ideeen zo geweldig zijn. Stilzitten en als een kloek op je ideeen zitten is geen optie,

 

 

Link naar reactie
  • 0

dank voor jullie reacties.

ik zal jullie een beetje op de hoogte houden van hoe het gaat.

het valt niet mee om pitches te krijgen, daar moet je dus wel wat voor doen.

op de website stond een pitch van een kapster. Zij is gefinancierd inmiddels. Ook de Medwaste jongens zijn rond. Ik weet nog niet of dat alleen dankzij videeo.nl is gekomen, maar toch zijn deze twee gefund.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.