• 0

Relatiebeding, ik kom er niet uit....

Beste forumleden,

 

Graag zou ik jullie mening willen horen of dat er eventuele jurispredentie beschikbaar is over mijn relatiebeding, of Europese regelgeving en als ik voor mijzelf wil beginnen of het relatiebeding nog geldig is omdat ik er vanuit ga het dan een een positieverbetering is.

 

Ik wil nl voor mij zelf beginnen. Mijn functie is jobcoach (ik bemiddel mensen met een Wajong uitkering naar betaald werk en coach hen op de werkplek) en mijn opdrachten komen van o.a. het UWV, praktijkscholen, ROC, reclassering, jeugdinstellingen enz en meestal op eigen titel.

 

Nu staat er in mijn arbeidscontract het volgende:

Het is de werknemer tot een jaar na de beeindiging van het dienstverband niet toegestaan relaties van bedrijf X of aan bedrijf X gelieerde ondernemingen te benaderen en/of betaalde ofonbetaalde werkzaamheden te verrichten in loondienst, als zelfstandige of in welke vorm dan ook waarbij diensten aan of ten behoeve van relaties of cliënten worden verrricht.

Hieronder worden verstaan begeleiden, coachen, re-integreren, doorlenen, detacheren, uitzenden, scholen, trainen, matchen, bemiddelen en adviseren van de bestaande cliënten en relaties.

 

Ik begrijp dat ik mijn cliënten niet mag meenemen daar heb ik uiteraard begrip voor maar dat ik bovenstaande werkzaamheden en relaties niet mag benaderen heb ik problemen mee. Een jobcoach is afhankelijk van het UWV, wantzij betalen de trajecten.

Het zou jammer zijn als ik mijn beroep (waar ik voor opgeleid ben en de know how heb) niet mag uitoefenen.

Ik heb via rechtsbijstand een advocaat toegewezen gekregen om mijn contract te bestuderen en hij vertelde mij dat ik zwak stond en dat ik desnoods maar een jaar vakken moet gaan vullen....................

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Christine

 

Ik ben nog niet eens een rechtsbijstand jurist, maar ik voel wel ergens dat dit te ver gaat en leidt tot broodroof. Omdat in jouw vak het gros van de coachingstrajecten van het UWV komt, is het inderdaad erg vreemd als je daar geen enkel contact mee mag onderhouden.

 

Ik verplaats jouw vraag even naar contracten en aanverwante onderwerpen omdat het daar wat meer exposure krijgt m.n. bij de juristen op HL.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost,

 

Dank je wel voor het verplaatsen van mijn vraag naar de juiste rubriek.

Ik baal er ontzettend van, ik mag net ademhalen...............................................ik was vergeten te vermelden dat ik bij een re-integratiebureau werk.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Fred,

 

Gaat niet lukken om het bespreekbaar te maken.......................Van ons team, zonder arrogant over te komen ben ik de succesvolste, ik ben nu 3 weken ziek en de omzet keldert naar beneden en ik word regelmatig door de arboarts gebeld en door mijn werkgever wanneer ik denk mijn werkzaamheden op te pakken.

Jullie raden het al er is iets voorgevallen wat voor mij onverteerbaar is en mij heeft doen besluiten omdat ik een groot netwerk heb om voor mijzelf te beginnen, maar ik aarzel vanwege het relatiebeding. De boetes die opgelegd worden zijn niet mals..................€ 5.000,00 en daarna € 500,00 per dag.

Drie jaar geleden heeft deze organisatie onze tak overgenomen en zijn er op dat moment 40 jobcoaches en met hun klanten weg gegaan en een eigen bureau gestart en dat willen zij dus niet nog een keer meemaken vandaar het strakke relatiebeding.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een relatiebeding zal over het algemeen stand houden, tenzij het onredelijk bezwarend is. In dit geval lijkt het mij evident dat hoe redelijk de verdere beperkingen, uitsluiting van het contact met UWV wel erg zwaar is.

 

Wat doe je daartegen? In kort geding vorderen dat het beding ofwel geheel of althans ten aanzien van het UWV terzijde wordt gesteld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.