We verkopen leads welke schriftelijk en mondeling insteppen met de levering van hun gegevens aan een handvol derde. Nu ben ik benieuwd of onze klanten die de leads vervolgens gaan mailen last krijgen met de nieuwe spamregels van 1 juli as.
Onder spam verstaat men unsolicited bulk e-mail, oftewel e-mail die in grote hoeveelheden ongevraagd worden verzonden. Er wordt pas van spam gesproken als e-mail aan beide kenmerken voldoet. Immers, er worden regelmatig grote hoeveelheden e-mails verstuurd, denkt u bijvoorbeeld aan uw eigen nieuwsbrief, zonder dat dit als spam wordt beschouwd. En ook het ongevraagd versturen van een e-mail valt niet onder spam, dat zou namelijk het versturen van bijvoorbeeld een open sollicitatiebrief of het aanvragen van informatie via e-mail verbieden.
Er wordt enkel van spam gesproken als de mail zowel ongevraagd, als in groten getale wordt verstuurd. Maar ook die twee termen vragen om nadere uitleg, want wanneer is iets ongevraagd en hoeveel is veel?
Dit zou betekenen dat de enkele berichten die mijn klanten naar de leads sturen geen probleem vormen.
KennisPortal is echter natuurlijk gewoon een bron. Zijn echt al regels voor de doorverkoop van e-mails?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DennisvdHeijden
DennisvdHeijden
We verkopen leads welke schriftelijk en mondeling insteppen met de levering van hun gegevens aan een handvol derde. Nu ben ik benieuwd of onze klanten die de leads vervolgens gaan mailen last krijgen met de nieuwe spamregels van 1 juli as.
Ik lees op de volgende pagina: http://www.kennisportal.com/main.asp?ChapterID=6113
Dit zou betekenen dat de enkele berichten die mijn klanten naar de leads sturen geen probleem vormen.
KennisPortal is echter natuurlijk gewoon een bron. Zijn echt al regels voor de doorverkoop van e-mails?
Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20813-e-mails-doorverkopen-na-1-juli-2009-spam/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag