We verkopen leads welke schriftelijk en mondeling insteppen met de levering van hun gegevens aan een handvol derde. Nu ben ik benieuwd of onze klanten die de leads vervolgens gaan mailen last krijgen met de nieuwe spamregels van 1 juli as.

Ik lees op de volgende pagina: http://www.kennisportal.com/main.asp?ChapterID=6113

Onder spam verstaat men unsolicited bulk e-mail, oftewel e-mail die in grote hoeveelheden ongevraagd worden verzonden. Er wordt pas van spam gesproken als e-mail aan beide kenmerken voldoet. Immers, er worden regelmatig grote hoeveelheden e-mails verstuurd, denkt u bijvoorbeeld aan uw eigen nieuwsbrief, zonder dat dit als spam wordt beschouwd. En ook het ongevraagd versturen van een e-mail valt niet onder spam, dat zou namelijk het versturen van bijvoorbeeld een open sollicitatiebrief of het aanvragen van informatie via e-mail verbieden.

Er wordt enkel van spam gesproken als de mail zowel ongevraagd, als in groten getale wordt verstuurd. Maar ook die twee termen vragen om nadere uitleg, want wanneer is iets ongevraagd en hoeveel is veel?

Dit zou betekenen dat de enkele berichten die mijn klanten naar de leads sturen geen probleem vormen.

KennisPortal is echter natuurlijk gewoon een bron. Zijn echt al regels voor de doorverkoop van e-mails?

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Ligt echt aan de hoeveelheid leads.

Als een ontvanger een lead is, mag ik er van uit gaan dat dit aantal niet heel groot zal zijn.

Zijn leads bijvoorbeeld alle horeca bedrijven binnen een straal van 30 km dan kan er wel gesproken worden van Spam.

Je kunt ook bedrijven adviseren de mails gedoseerd door te sturen. 200 berichten in 1 keer kan spam zijn, maar elke week 30 moet kunnen.

Als de leads daadwerkelijk goede leads zijn zullen zij de berichten ook niet zien als spam. Immers het is doelgericht aan hun gericht en er is vooronderoek gedaan naar hun interesse.

Maar wat in jouw artikel wel staat: Bij het bepalen of een e-mailbericht onder spam valt wordt er puur gekeken naar de toestemming die verleend is, en niet de inhoud. Dit houdt in dat ook berichten voor goede doelen onder spam kunnen vallen.

De hoeveelheid zal dus bepalen of het spam is wettelijk.

• 0

Bedankt Edwin voor je feedback. Een lead gaat in de regel naar minder dan tien bedrijven. Deze reageren vaak door te bellen, soms door direct een persoonlijke e-mail te sturen. Dit zijn dus persoonlijke e-mails. Lijkt me geen spam.

De leads zijn idd voorgekwalificeerd en allemaal nagebeld door ons voordat ze geleverd worden.

Al met al lijkt me het geen probleem. Ben enkel benieuwd of ik ergens iets online kan vinden waar staat dat het geen probleem is. Dit zou mijn klanten gerust kunnen stellen en een richtinglijn kunnen geven. Bij Opta kon ik hier niets over vinden.

• 0

Bedankt voor de hulp en verwijzing. Ik heb op basis van de gevonden informatie nu een blogje geplaatst voor onze klanten om ze te wijzen hoe we omgaan met deze nieuwe regels en hoe hun dat ook kunnen doen. Krijg groei respons. Bdankt. Deze thread kan op slot.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar