• 0

Verzekeren import cosmetica uit Canada

Hallo,

 

Ik ben in ver gevorderd stadium om een bepaald cosmetisch product te importeren uit Canada. Alles is geregeld, behalve de verzekering. Ik ben nu met verzekeringsadviseurs aan het praten hoe dit te verzekeren, maar dat het duur gaat worden, als het al lukt, is duidelijk. Een van de verzekeraars had het over Vendor liability.

 

Heeft een van jullie hier ervaring mee, of hebben jullie andere tips waar ik rekening mee moet houden?

 

Als ik het niet goed verzekerd kan krijgen, wil ik het niet gaan importeren, het risico is me dan te hoog. Is wel jammer, want het is een uniek product en nog niet verkrijgbaar in Nederland. Of zou dan een mogelijkheid zijn om agent te worden? En wat houdt dat in, wat zijn de standaard commissie percentages e.d.?

 

Vast bedankt voor jullie tips.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Een van de verzekeraars had het over Vendor liability.

 

Heeft een van jullie hier ervaring mee, of hebben jullie andere tips waar ik rekening mee moet houden?

 

Meer dan genoeg ervaring, maar helaas geen al te positieve qua mogelijkheden van verzekeringsdekking, vooral niet binnen de Nederlandse markt. Uiteindelijk al een paar keer via speciale brokers in de Londense of Duitse markt terecht waar iets meer capaciteit is, maar nog steeds stevige premies en hoge eigen risico's.

 

Vendor liability is het meeverzekeren van de productaansprakelijkheid de verkoper/importeur op het aansprakelijkheidscontract van de oorspronkelijke fabrikant. M.i. een serieus te onderzoeken alternatief als de fabrikant een serieuze club is en gevestigd in een fatsoenlijk rechtsgebied.

 

Een heel belangrijke tip die ik je niet wil onthouden is de gebruiksaanwijzing en de verpakking c.q. opdruk op die verpakking. Het is raadzaam om de eventuele vertaling daarvan door de fabrikant te laten regelen omdat anders de aansprakelijkheid voor verkeerde gebruiksaanwijzing of verkeerde verpakking bij jou ligt. Die aansprakelijkheid is reeel maar nagenoeg onverzekerbaar.

 

Een ander advies is om - indien je de activiteiten toch doorzet - dit te doen vanuit een BV: daarmee wordt het privé vermogen in ieder geval van de gevolgen van een claim afgeschermd. Zeker voor starters een prijzig paardenmiddel (want geen recht op startersaftrek) maar voor deze werkzaamheden het minst slechte alternatief

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

hi heb je het over transport verzekering ? Dan kan ik www.cargocover.com aanraden. (zit ook in Canada)

of

wil je verzekering dat de spullen die je besteld ook daadwerkelijk de spullen zijn die je in holland gaat ontvangen

dan raadt ik een load survey aan. Een neutraal bedrijf checkt dan de producten en aantallen voor het verscheept wordt.

Kosten hangen af van de volume van de zending tijd en lokatie (waar het laden plaat vindt)

 

 

laat me weten over wat voor verzekering het hier gaat,

 

Yoli,

www.shopussa.com

Yoli Wheeler - Yoli@shopussa.com

www.shopussa.com

(Fort Lauderdale, Florida - USA)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.