• 0

BTW code in Snelstart

Goedenavond,

 

Ik heb een vraag over de BTW codes in Snelstart. Dus hopelijk is hier een expert? Ik wil in de verkoop een grootboekrekening hebben waar ik zowel BTW nul als BTW hoog op kan invullen. Maar het lukt me alleen maar om 1 BTW code in te voeren. Bijvoorbeeld grootboekrekening 8010 omzet bloemen. En dan met functie 12 (BTW hoog exclusief) maar ook de mogelijkheid om een factuur in te vullen met geen BTW. ??? Ik hoop dat iemand het begrijpt!!!

Alvast bedankt!

 

Groetjes Jen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Fred,

 

Bedankt voor je reactie. Je bedoelt bij de omschrijving twee regels? Dan moet ik dus wel twee verschillende groetboekrekeningen aanmaken? Een met de keuze geen BTW en de ander met de keuze hoog BTW. Ik zou graag alles op een grootboekrekening willen hebben, maar dat kan denk ik niet. Bij de inkoop kan het wel: functie 30: inkopen/kosten alle BTW tarieven.

 

Groetjes Jen

Link naar reactie
  • 0

Beste Fred,

 

En daar loop ik precies vast, want ik kan niet de juiste BTW code vinden bij het aanmaken van de grootboekrekening. Ik kan kiezen uit functie 11, 12, of 13. Allemaal met een vaste BTW code. Het is wel een lastig verhaal......

Link naar reactie
  • 0

Het beste kun je 2 verschillende grootboekrekeningen maken. Dit is handiger voor controle vanuit de kolommenbalans/grootboek. Bovendien kun je vanuit Snelstart een aangifte omzetbelasting maken, daarvoor is het van belang dat er verschillende grootboekrekeningen worden gemaakt. Wanneer je persé de omzet van de verkoop bloemen in één totaal wilt zien maak je gewoon een verdichtingscode in Snelstart aan, bijvoorbeeld omzet bloemen. Ik meen trouwens dat de verkoop van bloemen belast was met 6% omzetbelasting en geen 19%.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

ik ben het helemaal met rovened eens.

maak het jezelf niet moeilijk en gebruik twee grootboekrekeningen.

omzet bloemen hoog en laag. specificeer dit evt (desgewenst) nog nader uit in planten.

zo houd je het overzicht en bouw je duideijke historie op en goede vergelijkende cijfers voor volgende periodes.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.