• 0

Oplossing voor toekomstige vennoot met loonsbeslag

Momenteel zijn ik en mijn zakenpartner bediende en zelfstandige in bijberoep.

We wilden graag voluit gaan voor ons project en een bv opstarten. Mijn partner heeft in het verleden door schulden loonbeslag gekregen. Stel dat we een bv opstarten, wat zal hier dan het gevolg van zijn?

 

Als dit toch gevolgen heeft voor een bv, hoe kan dit dan opgelost worden?

 

Het lijkt mij toch helemaal niet logisch dat ik met "mijn" deel van de zaak en inkomen moet opdraaien voor iets waar ik niets mee te maken heb.

Ik zou denken dat er enkel aanspraak kan gemaakt worden op zijn 50% van de zaak of zie ik dit verkeerd?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Momenteel zijn ik en mijn zakenpartner bediende en zelfstandige in bijberoep.

We wilden graag voluit gaan voor ons project en een bv opstarten. Mijn partner heeft in het verleden door schulden loonbeslag gekregen. Stel dat we een bv opstarten, wat zal hier dan het gevolg van zijn?

Loonbeslag bij de BV en mogelijk beslag op zijn deel van de aandelen in de BV. In dit soort situaties zijn er wel allerlei constructies, zoals het in loondienst nemen van de compagnon tegen een salaris dat nauwelijks of niet hoger is dan de beslagvrije voet en zijn rechten vastleggen in een sideletter.

Link naar reactie
  • 0

Je stelt alleen dat je partner in het verleden problemen heeft gehad. In hoeverre spelen deze nog?

 

Vrees je dat hij in de toekomst wederom schulden zal maken en dat deurwaarders bij jullie BV aankloppen of iets in die richting?

 

Grt

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Niet direct een antwoord op jouw vraag, maar als je een eerlijk advies wilt;

 

zorg dan eerst dat er openheid én duidelijkheid ontstaat omtrent dat beslag en zorg dat eerst dat probleem opgelost wordt alvorens met die partner een zakelijk deal te sluiten en voluit te gaan met jullie plannen.

 

Anders zit je straks met een aantal problemen, schuldeisers "jagen" op jouw partner en jouw partner besteedt teveel tijd en (negatieve) energie om die lastige schuldeisers van zich af te houden. Tijd en energie die hij niet kan besteden aan jullie activiteiten maar wellicht wel broodnodig zijn.

 

succes

Link naar reactie
  • 0

Zelf als er "maar" 50% beslag gelegd kan worden op je zaak, lijkt het me lastig werken. Het meest zuivere lijkt me de achter liggende schuld eerst af lossen. Aangezien je partner dat niet kan betalen zul jij dat moeten doen en het later terugvorderen van je partner.

Link naar reactie
  • 0

Je stelt alleen dat je partner in het verleden problemen heeft gehad. In hoeverre spelen deze nog?

 

Vrees je dat hij in de toekomst wederom schulden zal maken en dat deurwaarders bij jullie BV aankloppen of iets in die richting?

 

Grt

 

Deze spelen nog in de zin dat hij ze elke maand aan het afbetalen is.

Dit gaan geen jaren meer duren maar ik wil onze onderneming gewoon veilig stellen.

 

Ik ben er zeker van dat wanneer dit van de baan is hij zich volledig op onze projecten kan richten, zonder in dezelfde trend te hervallen.

 

Er is volledige duidelijkheid over zijn probleem en het is zeker geen onoverkomelijke schuld maar het speelt natuurlijk wel in het achterhoofd.

 

@superkees: dat zou natuurlijk ideaal zijn maar de zaak wordt snel groter en de tijd ontbreekt ons om dit eerst van de baan te helpen.

Geld lenen aan zakenpartners/vrienden is tegen mijn principes, dus dat is ook geen optie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.