• 0

Fulltime of parttime werken?

Beste ondernemers,

 

Morgen ga ik mij inschrijven bij de Kamer van Koophandel, als 16-jarige. Op het inschrijfformulier voor een eenmanszaak wordt gevraagd naar het aantal mensen dat fulltime werkt, en het aantal mensen dat parttime werkt. Er werkt slechts één iemand voor de onderneming, en dat ben ik. Ik twijfel echter of ik mezelf invul als parttimer of fulltimer.

 

Het aantal uur dat ik in mijn onderneming steek ligt rondom de 15 uur. Soms ruim twee uur per dag, soms een kleine twee uur per dag. Oftewel, soms tegen de 14 uur, soms over de 16 uur. Het lijkt mij daarom verstandig om, aangezien ik het gemiddelde van 15 uur niet kan kiezen, eens te kijken naar de voor- en nadelen.

 

Als die er zijn tenminste. Daarom mijn vraag aan jullie: is het parttime dan wel fulltime werken voordeliger i.v.m. bepaalde regelingen bij de fiscus of waar dan ook? Of maakt het niets uit en prik ik met mijn ogen dicht gewoon "fulltime" of "parttime"?

 

Alvast bedankt!

 

Michiel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Full time 36 a 40 uur per week.

 

Dus part time invullen. Voor de fiscus maakt een dergelijke vraag niet uit.

36 à 40 uur is inderdaad wat normaal gezien wordt als fulltime. Op het formulier van de Kamer van Koophandel wordt echter 15 uur aangehouden als scheiding tussen parttime en fulltime. Omdat ik op de grens zit qua aantal uren, vraag ik mij af welke keuze het voordeligst is in welk opzicht dan ook.

Link naar reactie
  • 0

Klopt, voor het urencriterium zal het niet uitmaken. Je urenadministratie zul je toch wel op orde moeten hebben wil je het urencriterium willen halen en kunnen beargumenteren. Dat is niet afhankelijk van wat je op het formulier van de Kamer van Koophandel invult. Wat wél afhankelijk is van dat formulier vraag ik me heel erg af. Ik hoop dat er iemand is die dat weet, zodat ik mijn keuze beter kan bepalen :).

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

de KvK geeft veel info daarover, maar het antal op te geven uren is eigenlijk alleen maar vanwege de belasting, om te bepalen of je wel/niet als zelfst. ondernemer wordt gezien en daaraan verbonden of je een kwartaalaangifte krijgt of een jaaraangifte.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.