• 0

BTW bij factureren

Hallo!!

 

Ik heb een aantal vragen over het volgende:

 

Mijn vriend heeft onlangs een dj-agency opgericht een eenmanszaak en hij heeft zich eveneens ingeschreven bij de kamer van koophandel. Aangezien ik de facturering zelf wil gaan doen heb ik een aantal vragen over het volgende:

 

In het bedrijf heeft hij dj's die hij kan inzetten voor een bepaalde opdracht. De dj die ingezet wordt staat tevens ingeschreven bij de KvK.

 

1) Indien wij factureren aan het bedrijf moeten we dan de volgende punten specificeren op de factuur?

- Prijs van de ingezette Dj

- boekingskosten van het bedrijf

- Prijs exclusief BTW

- Prijs inclusief BTW (19%)

 

 

2) Indien wij dan de dj moeten uitbetalen moeten wij dan ook weer de BTW specificeren (wij vragen de BTW eveneens aan de opdrachtgever)?

 

3) Tenslotte:

Hoe dragen we de BTW af aan de belastingdienst? Ik neem aan dat wij de totale BTW betalen zoals aangegeven is op de facturen dus alleen de boekingskosten? De ingezette DJ draagt zelf de BTW af op zijn verkregen bedrag?

 

Bij voorbaat dank!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste DJ

 

De plek waar je voor dit soort vragen het beste terecht kunt is de belastingdienst.

Kijk bijvoorbeeld eens bij BTW aangifte.

 

Mocht je naar aanleiding van alle info op die pagina nog specifieke vragen hebben dan kun je die hier stellen, hoewel hier op hl natuurlijk ook een zoekfunctie is waar al veel mee te vinden is.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de info! Echter ben ik over de wettelijke regels omtrent het factureren wel bekend. Alleen wil ik precies weten hoe we de BTW moeten betalen van iemand die in opdracht van ons een dienst ten uitvoer brengt. Ik neem aan dat we de BTW is die we van de opdrachtgever vragen aan de belastingdienst moeten afdragen.

 

Maar wat als de artiest die voor ons werkt NIET bij de KVK staat ingeschreven??

Link naar reactie
  • 0

Echt onwijs bedankt! Even voor de duidelijkheid: Geldt het voorgaande ook wanneer de dj NIET ingeschreven staat bij de KVK? Of geldt daar een andere procedure voor?

 

DJ,

 

Dan stuur je hem maar naar de KvK. Er zijn geen uitzonderingen meer op de inschrijvingsplicht voor ondernemers.

 

Daarnaast, factureert die DJ dan wel BTW aan jullie?

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ja alle dj's staan ingeschreven bij de KvK. Alleen hebben wij vandaag een aanmelding gehad en hij was nog niet ingeschreven.. vandaar mijn vraag! We hebben al tegen hem gezegd dat hij zich eerst moet inschrijven..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.