• 0

Toekomst e-commerce MKB

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuwschierig naar jullie mening, ik ben er al een tijdje mee bezig. Maar hoe denken jullie dat e-commerce zal door slaan ook naar de kleinere ondernemers en retailers. En is er een groeimarkt voor concepten voor producten die eenvoudig een shop kunnen opzetten. En zo ja aan wat voor eisen zal zon product moeten voldoen?

Een voorbeeld van een dergelijk product is http://www.MijnWinkelOnline.nl hier kan je eenvoudig een webshop starten.

 

Laat jullie mening maar is horen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, het zou inderdaad "soft-plug spam" kunnen zijn ;)

 

Bart, wat is de reden van je vraagstelling? Ik denk dat ecommerce zeker zijn successen kan behalen mits goed geïmplementeerd.

 

Dat betekend dus gedegen nadenken over doelgroepen, wensen van hen, hoe ga je aan deze voldoen, voorzichtig starten, testen, bijsturen, vermarkten, uitrollen etc.

 

Ik persoonlijk geloof niet zo in het "zo hier hebbie een ecommerce site... nu ff wachten en kassa!". Gemakkelijke smooth development moet volgens mij goed begeleid worden m.b.t. bedrijfsprocessen etc.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

De reden van mijn vraagstelling is waar je nou aan moet denken als je iets dergelijks opzet wat is er bijvoorbeeld wel en niet goed aan de huidige aanbieders, te duur, te simpel etc.

Het heeft weinig met reclame te maken allemaal hoor, dan had ik er wel een andere tekst van gemaakt.

 

Dus kom maar op met jullie tips en mening.

Link naar reactie
  • 0

Zoals je uit mijn reactie kon opmaken vind ik MijnWinkel een prima oplossing voor startende internetwinkeliers. Ze bieden een basis-oplossing gratis aan, en doorgroeidiensten tegen betaling. Ze hebben partners ingeschakeld voor design en logistiek. En nu gaan ze die opzet internationaal promoten; net het domein MyShop gekocht.

 

MijnWinkelOnline vraagt 600 euro per jaar voor een dienst die op het eerste gezicht veel minder interessant is.

 

Wil je met beide diensten concurreren, dan is het misschien slim om op één aspect extreem goed te zijn. Maak bijvoorbeeld een gebruiksvriendelijke shop-blog voor winkeliers die hun dienstverlening baseren op dialoog over een special interest. Dan krijg je blogshops voor hondeneigenaars, fietsliefhebbers, chocoholica, shoe-fetisjists etc.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.