• 0

Goed concept maar wat nu?

Hoi allemaal,

 

Ik heb een geweldig concept, maar ik weet nu niet wat het beste is om te gaan doen.

 

- ik kan een octrooi aanvragen en veel geld betalen.

 

- maar ik kan ook naar een groot bedrijf stappen en mijn concept aan hun voorleggen.

 

Wat denken jullie dat het beste is? Wanneer ik naar een groot bedrijf stap heb ik de kans dat ze me bedanken en vervolgens mijn concept gewoon afpakken.

 

Maar wanneer ik een octrooi aanvraag moet ik naar een fabriek zoeken enz enz....

 

Heeft iemand een tip...

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste BouG

 

Je hebt de afgelopen tijd al veel ideeën gehad, en nu dus weer een

 

Heb je de zoekfunctie hier al gebruikt, en zo ja, wat ben je te weten gekomen dat nog verdere verduidelijking behoeft, aangezien dit type vragen al 100 keer voorbij is gekomen.

Zo nee, zou je dat alsnog eerst willen doen?

 

Deze vraag is in deze hoedanigheid te algemeen om te kunnen beantwoorden

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Beste BouG

 

Je hebt de afgelopen tijd al veel ideeën gehad, en nu dus weer een

 

Heb je de zoekfunctie hier al gebruikt, en zo ja, wat ben je te weten gekomen dat nog verdere verduidelijking behoeft, aangezien dit type vragen al 100 keer voorbij is gekomen.

Zo nee, zou je dat alsnog eerst willen doen?

 

Deze vraag is in deze hoedanigheid te algemeen om te kunnen beantwoorden

 

Frans

 

Ja, dus samengevat kun je mij niet helpen?

Link naar reactie
  • 1

Samengevat komt het erop neer dat je in al je topics nog geen blijkt hebt gegeven van eigen initiatief.

 

Als je op dit forum zoekt (rechtsboven) op octrooi dan vind je een schat aan informatie.

 

Lees eerst die allemaal eens door (of klik op het betreffende board op dit forum) en je komt gelijksoortige vragen tegen.

 

Dan zul je ook zien dat je vraag al vaker voorbij is gekomen, dat een eerste bescherming niet duurt hoeft te zijn en dat er geen sprake hoeft te zijn van of/of maar ook en/en aan de orde kan zijn.

 

Doe dat svp voordat je hier weer post, anders gaat deze op slot

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Yep... zoals hierboven gezegd, al veel geschreven hierover.

 

In de dop: een concept is nog geen technische vinding dat octrooieerbaar is, hetgeen zeer kostbaar is. Wil je enige voorzorg betrachten voordat je met een 'goed idee' (concept) naar een fabrikant stapt, dan even voor een luttel bedrag je concept zo goed mogelijk omschrijven (event. met tekeningen) en deponeren bij de locale KvK of bij een notaris. Is zeker geen garantie, maar beter dan nix. Goed voorbeeld is dat Bolletje toch voor het beschuit met een keepje eruit moesten betalen aan de bedenker ervan (uitvinder vind ik een wat groot woord).

Link naar reactie
  • 0

Kijk anders eens op www.concept2market.nl. Een familielid van mij heeft er stage gelopen en is erg enthousiast over het bedrijf. Mocht je alsnog van plan zijn om een aantal dingen uit te besteden aan derden, is dit volgens mij precies het soort bedrijf dat jij zoekt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.