• 0

overdracht aandelen van een vastgoed b.v.

Beste allen,

 

stel partij A (natuurlijk persoon) heeft 100% van de aandelen in een vastgoed B.V. met daarin 5 beleggingspanden die grotendeels met hypotheek zijn gefinancieerd.

 

Op een gegeven moment wil partij A (np) zijn aandelen verkopen aan een andere B.V.

 

Kan iemand mij vertellen waar men rekening mee moet houden, met name fiscaal, bij:

- verkoop van 50% van de aandelen

- verkoop van 100% van de aandelen

 

Alvast dank,

DENO

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Joost bedankt voor je snelle antwoord.

 

Hoe zit het eigenlijk met overdrachtsbelasting? Ik heb wel eens gehoord dat je ook rekening moet houden met overdrachtsbelasting bij verkoop van vastgoed.

 

Thanks,

DENO

Link naar reactie
  • 0

Joost, dat zijn onroerendgoedlichamen. Bij overdracht moet je ook overdrachtsbelasting betalen. Anders zou er een levende markt voor B.V.'s met een huisje zijn. ;)

 

Geldt trouwens ook voor constructies waarbij er een holding wordt tussengeschoven. Dan ga je consolideren etc etc (flinke uitleg).

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Da's waar ook (niet mijn sterkste punt). Daar is op HL ook al eens over geschreven:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=22479;start=msg196123#msg196123

 

Dat draadje had ik een tijdje geleden opgestart inderdaad en toevallig zit ik nu met de accountant naar de vrijstelling voor overdrachtsbelasting bij interne hestructurering te kijken.

 

Kan iemand mij verwijzen naar de regeltjes omtrent vrijstelling ovb bij interne hestructurering?

 

Excuus, beetje off topic voor de TS.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.