• 0

Website aspecten

Beste lezers,

 

Aangezien ik bezig ben met mijn website te optimaliseren heb ik nog wat vragen omtrent

de 'belangrijke' aspecten die in een website voor moeten komen. :)

Uiteraard met als doel om de bezoeker zoveel mogelijk geinteresseerd te houden.

 

1. Is het verstandig om in de website branche prijzen te vermelden van produkten en/of diensten of zal de geinteresseerde bezoeker net zo gemakkelijk de telefoon pakken of het formulier invullen voor een prijsopgaaf? Hoe denken jullie hierover?

 

2. Is het interessant om met een 'mooie' (dat bepaalt ieder voor zich natuurlijk ;D) pasfoto op je website te staan met een omschrijving wie je bent en wat je doet? Of is dit juist niet verstandig en komt dit minder professioneel over?

 

3. Is het belangrijk om op de homepage direct te beginnen met de tekst zoals: Welkom op onze website. Wij houden ons bezig met...bla bla bla. Of kun je net zo goed direct je produkten en/of diensten aanbieden?

Zijn inleidende teksten over je bedrijf echt belangrijk voor je bezoeker of zal het toch uiteindelijk gaan om de produkten of diensten die je verkoopt?

 

4. Is het handig om een gedeelte in te richten wat klanten vinden van je produkt/dienst. Zoiets van: Ik gebruik al jaren dit systeem en ben nog nooit problemen tegengekomen blablabla..Of is dit werkelijk teveel Blablabla en eigenlijk overbodig?

 

5. In hoeverre moeten produkten/diensten worden uitgespecificeerd of is een opsomming van pluspunten en een kleine omschrijving voldoende om te kunnen overtuigen? Is een extra detailpagina van het produkt of dienst gewenst?

 

6. Is een demo die direct kan worden opgestart van een produkt/dienst gewenst om de bezoeker beter te kunnen informeren hoe iets eruit ziet of werkt? Of is dan eerder het probleem dat het gewenste resultaat misschien tegenvalt en dat de bezoeker alsnog bij zijn buurman gaat kijken? Wat vinden jullie van het principe Demo aanvragen zodat je via email een logincode en wachtwoord krijgt opgestuurd. Nemen bezoekers daarvoor de moeite?

 

Sommige vragen zijn wellicht wat retorisch of subjectief gesteld maar uiteraard kunnen dit belangrijke overwegingen zijn om juist net dat beetje extra aandacht te krijgen van de bezoeker.

 

Graag jullie mening hierover en alvast bedankt voor jullie moeite.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

1. Ik kies er doorgaans voor om zo transparant mogelijk te handelen en daarbij hoort ook het online plaatsen van prijzen. Uiteraard zijn er uitzonderingen maar indien er producten/diensten met vaste prijzen worden verkocht zou ik altijd de prijzen op de site vermelden.

 

2. Een pasfoto lijkt mij doorgaans niet nodig; waarom zou het jouw potentiele klanten interesseren hoe je eruit ziet? Wel is het belangrijk om wat over jezelf of je bedrijf te vertellen.

 

3. Belangrijk is dat bezoekers op je site in 1 oogopslag kunnen zien wat de bedoeling is van jouw site. Afhankelijk van wat je bedoeling is, kun je besluiten om de eerste indruk te richten op introuctie content danwel je product.

 

4. Goede referenties van tevreden klanten zijn ALTIJD een goede zaak.

 

5. Begin met beknopte informatie en geef men de mogelijk (via knoppen/links) om meer details over je product te vinden. Hoe dieper men zich in je site begeeft, hoe meer informatie je kunt geven.

 

6. Ervanuitgaande dat je een degelijk product/dienst aanbiedt, waarom zou je GEEN demo plaatsen? Korte bondige video demonstraties zijn uitermate geschikt om potentiele klanten snel een goede impressie van je product of dienst te geven: zeker doen! Als je demo je klanten naar je concurrentie toe stuurt, is of je demo niet goed of je product niet goed.

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0

Goedenmorgen,

 

1. Zijn ze vast en en niet te hoog? Altijd vermelden! Voor de hogere prijsklasse is meestal een offerte iets meer geschikt.

 

2. Als jij dat wilt dan zou ik dat doen, onder een aparte pagina bijvoorbeeld contact. Zorg wel dat het een professionele foto is, ondernemen gaat over vertrouwen en met een foto weten ze in ieder geval wie je bent.

 

3. Ik zal op een website eigenlijk nooit beginnen met wie je bent als je wat verkoopt maar met wat je verkoopt. Waarom wil men jou produkt? Zodra men het wil gaan ze kijken of ze het bij jou gaan kopen en waarom (vertrouwen etc.) Ik moet wel stellen dat dit anders is als je een markante persoonlijkheid bent. Zodra men fan van je is kopen ze alles wel van je (merchandise en dergelijke).

 

4. Dit is enorm verstandig, puur weer die vertrouwenskwestie. Echter moet je er enorm goed op letten dat het niet te tell sell achtig word. Doe dit door zo proffessioneel mogelijke klanten te benaderen voor een reactie op je product en vraag ze of je hun mag "quoten" liefst met foto. Ik weet alleen niet of jou produkt zich hier voor leent. Dit zou bij consultants heel goed werken maar weer niet bij toiletpapier.

 

5. Neem even een kijkje op bijvoorbeeld Alternate.nl daar zie je dat men een korte beschrijving plaatst met de optie meer te weten te komen. Dit werkt enorm goed omdat je zo simpel door produkten kan bladeren totdat iets je aanspreekt en de produkten spreken simpelweg sneller aan zonder al die tech praat. Maar op het moment dat de klant wil gaan aankopen dan is het goed dat ze meer informatie kunnen zien, vooral als ze twijfelen. Houd er ook rekening mee dat sommigen je produkt wel kennen en anderen weer niet. Verbreed je doelgroep door niet of of te doen maar de optie tot uitgebreid te geven.

 

6. Stel een demo gelijk beschikbaar, eventueel met opgaaf van email adres maar dat dan alleen voor toelichting vanuit jouw kant. (liefst niet, mensen zijn niet zo happig op email verstrekken). Maar zorg er voor dat je demo overtuigend is! zo niet, niet doen.

 

Succes! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

 

Gegroet,

 

Leon

www.LeonPals.com & www.Twitter.com/LeonPals

www.Zwirt.com & www.twitter.com/Zwirt

Link naar reactie
  • 0

 

1. Is het verstandig om in de website branche prijzen te vermelden van produkten en/of diensten of zal de geinteresseerde bezoeker net zo gemakkelijk de telefoon pakken of het formulier invullen voor een prijsopgaaf? Hoe denken jullie hierover?

 

Bezoeker pakt minder makkelijk telefoon of email. Gewoon erop zetten wat het kost. Wat zijn trouwens 'branche prijzen'?

 

2. Is het interessant om met een 'mooie' (dat bepaalt ieder voor zich natuurlijk ;D) pasfoto op je website te staan met een omschrijving wie je bent en wat je doet? Of is dit juist niet verstandig en komt dit minder professioneel over?

 

Het wekt vertrouwen als mensen kunnen zien wie je bent. Ik vind het echter wel erg afhankelijk van wat voor diensten/producten je aanbiedt.

 

3. Is het belangrijk om op de homepage direct te beginnen met de tekst zoals: Welkom op onze website. Wij houden ons bezig met...bla bla bla. Of kun je net zo goed direct je produkten en/of diensten aanbieden?

Zijn inleidende teksten over je bedrijf echt belangrijk voor je bezoeker of zal het toch uiteindelijk gaan om de produkten of diensten die je verkoopt?

 

Zeker geen 'welkom' . Google daar even op want daar is al veel over geschreven. Bijvoorbeeld hier: http://www.karelgeenen.nl/11/stoppen-met-%E2%80%98welkom-op-deze-website%E2%80%99/

 

Het gaat er eigenlijk niet eens om wat je verkoopt maar nog meer wat ik daar aan heb ;D . Als je producten gaat verkopen dan zou ik meteen beginnen met plaatjes van de producten en op die pagina ook meteen voor je zoekmachine optimalisatie wat tekst schrijven over de producten. Qua SEO liefst bovenaan, maar zorg wel dat er foto's in beeld blijven.

 

4. Is het handig om een gedeelte in te richten wat klanten vinden van je produkt/dienst. Zoiets van: Ik gebruik al jaren dit systeem en ben nog nooit problemen tegengekomen blablabla..Of is dit werkelijk teveel Blablabla en eigenlijk overbodig?

 

Referenties altijd top!

 

Voor de rest ben ik het eens met de anderen.

 

Wat ga je doen?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Leon,

 

1. Ja vermelden. Rede1) het kan dienen als onderscheidend vermogen. Rede 2) Volgens mij zijn mensen nog wel geneigd om te bellen, maar je werpt wel een extra blokkade op die niet noodzakelijk is. Vind je het wel belangrijk geen prijzen te noemen dan moet je zorgen dat geintresseerde zo min mogelijk tegen blokkades aanlopen. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen denken aan live chat's of terugbel functies.

 

2. Afhankelijk van je (website) doelen. Ben je een dienstverlener of ben je heel erg gericht op klantenbinding en wil je een gezicht tonen naar je klanten dan zou ik daar wel een hoekje voor inrichten. Zelf op mijn weblog heb ik het ook, helpt ook mee voor je herkanbaarheid mocht je op evenementen e.d. aanwezig zijn. Uiteraard wel een mooie, verantwoorde foto gebruiken ;) Ik zou het niet altijd op je voorpagina plaatsen.

 

3. Opnieuw afhankelijk van je doelen. Heb je een e-commerce website dan zou ik niet aankomen met een welkomstwoord, dan is de ruimte te kostbaar voor een intro tekst, je voorpagina moet je zien als je etalage. Voor e-commerce zou ik wel weer een korte opsomming geven van je USP's. Ben je een dienstverlenend bedrijf dan kun je overwegen om een kort profiel omschrijving/opsomming op de voorpagina te plaatsen. Echter zou ik het nooit op de meest prominenten plaatsen tonen. Welkom heten zou ik helemaal niet doen, dat is overbodig.

 

4. Ja, een echte aanrader. User genarated content is goed voor o.a. vertrouwen. Je moet alleen wel over je inrichting hiervan nadenken en een klein stukje organisatie betreffende onderhoud e.d. Je kunt mogelijk ook kiezen om bedrijfs reviews te laten maken. Door bezoekers in het algemeen over hun vragen/opmerkingen/klanten te laten plaatsen. Echter als je dit doet dan zul je hier heel goed vervolg aan moeten geven.

 

5. Internet is bedoeld voor informatieverschaffing. Om snel tot conversie (verkoop) te komen zou ik eerst een beknopte versie aanbieden zodat je geen blokkade opwerpt voor snelbestellen, maar zeker ook de detail informatie verzorgen voor mensen die meer zoeken. Daarnaast is informatie goed voor zoekmachines dus altijd verstandig. Je kunt ook denken aan meer afbeeldingen, filmpjes, documenten etc etc.

 

6. Zie hierboven. Ik ben van mening dat als je iets doet dat je het goed moet doen. Een een beetje lef tonen en achter de kwaliteit van je product staan vind ik (persoonlijk) ook een pré. Opvragen van login is een grote blokkade. Je moet mensen dan weer gaan overtuigen van het feit om zomaar gegevens achter te laten. Niet doen dus en gewoon direct openbaar. Zorg voor een overtuigende promofilmpjes. Ik zou wel opletten dat je geen langdradig verhaal gaat vertellen, gewoon kort en gericht op de USP's van het product is goed. Sommige sites gaan zelfs nog verder en die laten consumenten demo's uploaden!

 

Succes,

Groeten Roland

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Ik lees al veel goede reacties, maar vaak gaat het om een afweging, en kunnen meningen verschillen. Dus hier ook maar even mijn mening over de verschillende vragen:

 

1) Hangt er vanaf. Uiteraard niet als je prijzen hoog zijn t.o.v. de rest van de branche, tenzij je daar een heel goede reden voor hebt. Ik stoei zelf ook nog met dit vraagstuk (ben relatief duur, maar bied ook veel meer)

 

2) Kan zeer goed werken als je een vertrouwensband met bezoekers op wil bouwen. Gemiddeld kopen bezoekers iets pas bij het zevende contact. Als je bij het eerste bezoek dus vertrouwen kan kweken met een persoonlijke touch, dan is de kans groter dat men terugkomt

 

3) Geef de informatie waar je bezoekers naar op zoek zijn. Komen ze binnen via bepaalde zoektermen in Google? Geef dan informatie over dat topic. Komen ze binnen via Adwords? Beschrijf dan je product, want daar zijn ze naar op zoek (als je tenminste een campagne over je product voert).

 

4) Ja, is altijd goed. Gebruik reacties van echte mensen, en laat de teksten gaan over de benefits van je product

 

5) Hoe meer info, hoe beter. Met name over die benefits

 

6) Ja, doen. Bezoekers nemen sneller actie als je ze gratis iets aanbiedt. Een uitgeklede versie van het product werkt heel goed, maar een demo waarschijnlijk ook.

 

 

Link naar reactie
  • 0

1. Is het verstandig om in de website branche prijzen te vermelden van produkten en/of diensten of zal de geinteresseerde bezoeker net zo gemakkelijk de telefoon pakken of het formulier invullen voor een prijsopgaaf? Hoe denken jullie hierover?

 

- afhankelijk van je produkt; hoe makkelijker je produkt uitwisselbaar is met dat van anderen, hoe belangrijker prijs is bij een beslissing. Ik zocht pasgeleden naamkaartjes voor deelnemers aan een seminar en ben direct weggeklikt bij de bedrijven die geen prijs voor dit produkt gaven, maar verwachtten dat ik een uitgebreid informatieformulier zou invullen - het was bijna een offerteaanvraag.

 

2. Is het interessant om met een 'mooie' (dat bepaalt ieder voor zich natuurlijk ;D) pasfoto op je website te staan met een omschrijving wie je bent en wat je doet? Of is dit juist niet verstandig en komt dit minder professioneel over?

 

Ik ben er van overtuigd dat mensen liever van een mens kopen dan van een anonieme website. Wat mij betreft zo'n foto's dus altijd doen. Voor de uitstraling zou ik je aanraden een goeie professionele foto te laten maken en geen gemiddelde paspoortfoto laten maken (althans, in mijn geval is een paspoortfoto gelijk aan zakelijke zelfmoord omdat ik er daarop uitzie als een misdadiger ;-) ).

 

3. Is het belangrijk om op de homepage direct te beginnen met de tekst zoals: Welkom op onze website. Wij houden ons bezig met...bla bla bla. Of kun je net zo goed direct je produkten en/of diensten aanbieden?

Zijn inleidende teksten over je bedrijf echt belangrijk voor je bezoeker of zal het toch uiteindelijk gaan om de produkten of diensten die je verkoopt?

 

Mensen willen een gevoel bij jou en je dienst/produkt krijgen. Daarvoor is het belangrijk dat zij zich herkennen en begrepen voelen als ze op jouw site komen. Inleidende tekst is daarvoor erg belangrijk.

 

4. Is het handig om een gedeelte in te richten wat klanten vinden van je produkt/dienst. Zoiets van: Ik gebruik al jaren dit systeem en ben nog nooit problemen tegengekomen blablabla..Of is dit werkelijk teveel Blablabla en eigenlijk overbodig?

 

Ik heb er laatst een mini-marktonderzoekje naar gedaan, omdat ik me afvroeg of het 'te amerikaans' was; en dan blijkt dat mensen ook in Nederland toch meer vertrouwen hebben als er testimonials op een site staan. Hoe meer info over degene die de testimonial geeft, des te betrouwbaarder en dus sterker. In oplopende volgorde van 'kracht': tekst & naam, + emailadres of websiteadres van degene die dienst gebruikte + foto + audio (gesproken testimonial) + video (gesproken testimonial)

 

5. In hoeverre moeten produkten/diensten worden uitgespecificeerd of is een opsomming van pluspunten en een kleine omschrijving voldoende om te kunnen overtuigen? Is een extra detailpagina van het produkt of dienst gewenst?

 

Hoe meer details, hoe meer zekerheid voor je klant; ook dat geeft vertrouwen. Wel op een aparte pagina zoals je aangeeft, omdat anders je site onleesbaar wordt.

 

6. Is een demo die direct kan worden opgestart van een produkt/dienst gewenst om de bezoeker beter te kunnen informeren hoe iets eruit ziet of werkt? Of is dan eerder het probleem dat het gewenste resultaat misschien tegenvalt en dat de bezoeker alsnog bij zijn buurman gaat kijken? Wat vinden jullie van het principe Demo aanvragen zodat je via email een logincode en wachtwoord krijgt opgestuurd. Nemen bezoekers daarvoor de moeite?

 

Wil je uberhaupt iets verkopen aan een klant als het risico bestaat dat het tegenvalt en hij dus een ontevreden klant zal zijn? Dat lijkt mij niet - een demo kan daarom denk ik nooit kwaad; het selecteert hooguit de passende van de niet passende klanten. Ik heb zelf wel demoprodukten aangevraagd waar ik dan eerste email & naam moest opgeven en dat vond ik geen probleem. Na bevestiging van emailadres kwam ik automatisch op de pagina waar de demo stond; ik hoefde dus geen wachtwoord te onthouden.

 

Veel succes ermee!

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.