• 0

Startende webshop in cosmetica artikelen

Ik lees dit forum al een tijdje mee en heb al ideeën opgedaan over het verbeteren van mijn webshop. Toch kan het volgens mij nuttig zijn mijn website specifiek te laten bekijken.

 

De webshop kan gevonden worden op www.beautybyelke.be/shop

 

Minpunten die ik zie:

- Momenteel werken de verzendkosten niet, ik heb een vraag om hulp ingediend bij de makers van het programma en wacht op antwoord

- Het is een standaard webshop. Ik ben maar 20 jaar oud en heb geen enorm budget voor webdesign. De doelgroep waar ik me op richt let minder op uiterlijk van de webshop. Gebruiksvriendelijkheid is belangrijker.

- Wanneer iets in het winkelwagentje geplaatst wordt kan je niet terug naar de vorige pagina, dat moet met een omweg. Ik weer dat ik dat kan oplossen maar ik zoek nog uit hoe.

- Het assortiment is niet zo uitgebreid door het kleinere budget. Er zijn wel meer producten onderweg. Probleem is wel dat tussen bestelling en het ontvangen van de producten gemiddeld 4 weken zit. Dit moet ik proberen op te vangen.

 

Wat ik doe aan promotie:

- Advertenties op marktplaats met een betaalde advertentie erbij die naar mijn website verwijst. Dit is voor mij redelijk duur en heeft nog geen resultaat gehad.

- Advertenties op kapaza met betaalde advertenties om op te vallen. Dit heeft wel al effect gehad.

- Google adwords, ik heb dit ingesteld op 90 euro per maand, tot nu toe nog maar 12 kliks op 3 dagen waarvan 3 mensen zich ingeschreven hebben op de nieuwsbrief

- Ik heb een persbericht gestuurd naar enkele vrouwentijdschriften en naar websites gericht op cosmetica en vrouwen. Twee van deze websites hebben al een artikel geplaatst. Eén van deze artikelen heeft al voor een klant gezorgd.

- Ik wacht nog op samples van de geursticks. Deze ga ik dan naar enkele reviewsites versturen in ruil voor een review op hun website.

- Ik ben vorige zondag geopend, sinds toen heb ik 350 bezoekers gehad. Daarvan hebben er 7 een bestelling geplaatst. Dit vind ik zeer goed.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er staan behoorlijk veel (spel)fouten op je website. Zie de bijlage voor enkele voorbeelden.

Je komt veel professioneler over als de teksten geen fouten bevatten! De tekstopmaak kan hier en daar ook zeker verbeterd worden.

Beautybyelke.doc

Dubbele Punt tekstcorrectie: voor foutloze teksten!

www.dp-tekstcorrectie.nl | http://nl.linkedin.com/in/annemarievanderaa

| http://twitter.com/dubbelepunt | http://dp-tekstcorrectie.blogspot.com/

Link naar reactie
  • 0

Er staan behoorlijk veel (spel)fouten op je website. Zie de bijlage voor enkele voorbeelden.

Je komt veel professioneler over als de teksten geen fouten bevatten! De tekstopmaak kan hier en daar ook zeker verbeterd worden.

 

 

Ik werd al bang toen ik dit las want ik let er normaal erg op. Maar ik merkte dat de meeste fouten verkeerde splitsingen waren dus dat "valt nog mee" ik ga ze natuurlijk wel veranderen. Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Ik was aangenaam verrast toen ik je site bezocht! Ziet er strak en aantrekkelijk uit!

 

Enkele puntjes:

- Wat ik misschien toch nog mis, is de naam van je shop in je logo bovenaan je site.

- Je kan misschien opteren om in plaats van je G-Mail adres te zetten, bijvoorbeeld info@beautybyelke.be te plaatsen. Dat lijkt me iets professioneler ogen.

- In het menu "Speciaal", kan ik onder de link "Konad Informatie" op nog een balk klikken, maar dan verschijnt er niets op de main pagina.

 

Voor de rest niets dan lof!

 

Ik zal je site zeker doorlinken naar mijn vriendin! ;)

Winkel.Straks Bij Winkel.Nu

Link naar reactie
  • 0

Hoi hoi

 

Was beetje aan het rondneuzen en kwam ik je topic tegen.

 

Op 1e plaats vind ik de site er goed uitzien.

 

Wat me gelijk opvalt is het volgende:

 

Ik ben afwezig vanaf 12 april tot en met 18 april. Mijn mama doet haar best om de shop zo vlot mogelijk over te nemen maar het zou kunnen dat je een beetje langer moet wachten op antwoord of je bestelling.

 

Ik snap dat je de mensen erop wil wijzen dat je er een paar dagen tussenuit bent maar denk dat je op deze manier mensen afschrikt,vooral als je bijvoorbaat al zegt dat het langer gaat duren.

 

 

En ik krijg altijd de kriebels ervan als er je staat ipv u (maar goed dat is me eigen mening natuurlijk)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi hoi

 

Was beetje aan het rondneuzen en kwam ik je topic tegen.

 

Op 1e plaats vind ik de site er goed uitzien.

 

Wat me gelijk opvalt is het volgende:

 

Ik ben afwezig vanaf 12 april tot en met 18 april. Mijn mama doet haar best om de shop zo vlot mogelijk over te nemen maar het zou kunnen dat je een beetje langer moet wachten op antwoord of je bestelling.

 

Ik snap dat je de mensen erop wil wijzen dat je er een paar dagen tussenuit bent maar denk dat je op deze manier mensen afschrikt,vooral als je bijvoorbaat al zegt dat het langer gaat duren.

 

 

En ik krijg altijd de kriebels ervan als er je staat ipv u (maar goed dat is me eigen mening natuurlijk)

 

 

 

Toevallig nog net achter de computer voor ik vertrek :) Ik kan toch niet nalaten te zeggen dat ik weg ben waardoor het iets langer kan duren? Persoonlijk heb ik liever dat ik het op voorhand weet dan excuses achteraf. Hoe zou jij dat liever zien?

 

De je en u kwestie is inderdaad eigen smaak, ik denk dat het "u" in België minder leeft en "je" ook niet als onbeleefd gezien wordt maar persoonlijker.

 

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
  • 2

Misschien vinden jullie het wel leuk om te lezen hoe het gaat, ondertussen meer dan 2 jaar na het openen van mijn webshop.

 

Mijn gemiddelde omzet is ondertussen zowat x10 gegaan waar ik heel blij mee ben. Ik heb een veel uitgebreider assortiment ondertussen met goede relaties bij vaste leveranciers waar ik regelmatig afneem. Mijn administratie is zo veel mogelijk geautomatiseerd omdat ik daar een hekel aan heb, enkel inkoopfacturen boek ik nog handmatig (valutaverschillen, uit BE, Nl, EU, non-EU,...)

Een tijdje geleden ben ik begonnen met alles naar het Frans te vertalen. Ik heb zelf een middelbare school niveau dus perfect is het zeker niet maar als ik af ga op de blogartikelen die er geschreven worden vind men dat blijkbaar niet zo'n probleem. Uiteraard probeer ik me te verbeteren, zo heb ik deze week anderhalf uur in het Frans gebeld, iets wat ik vroeger nooit zou hebben gedurfd of gekund.

Mijn conversie heb ik tot ongeveer 3% gekregen de afgelopen 2 maanden terwijl die het anderhalf jaar daarvoor rond de 1% lag. De zomermaanden zijn meestal niet super voor de verkoop en ik heb zelf hard aan die stijging gewerkt samen met stijging in bezoekersaantallen dus ik heb er vertrouwen in dat het geen toeval is.

 

Problemen waar ik nog tegen aanloop:

- gebrek aan ruimte: alle producten staan nog steeds in mijn woonhuis, beterschap is in zicht maar het is nog niet zeker of dat doorgaat

- verpakken van pakketjes: ik verstuur alle pakketjes nog steeds zelf maar aangezien ik ook buitenshuis klanten bezoek is het soms moeilijk te regelen. 's Avonds verpak ik wat dan betaald is om 's morgens de pc aan te zetten en weer 5-10 nieuwe betalingen te zien als ik 30 minuten later moet vertrekken

- efficient werken: ik heb nog altijd de neiging om alles tegelijk te doen waardoor alles maar half gedaan wordt. Ik ben Getting things done aan het lezen maar eerlijk gezegd vind ik het boek nogal veel opgeklopte lucht, de essentie kon volgens mij ook best in 10 of minder pagina's geschreven worden

 

Sinds vorige week is er ook een nieuwe uitdaging op mijn pad gekomen. Ik ben namelijk gevraagd door het merk dat ik gebruik voor mijn kunstnagels om voor hen te gaan verkopen en les te geven. Ach het houdt me van de straat en ik heb het graag druk dus. Daarnaast doe ik het erg graag en wil ik bij leren dus heb ik uiteraard ja gezegd.

Link naar reactie
  • 0

Leuk om te lezen! :) Dat van alles willen doen herken ik wel, uiteindelijk heb je veel gedaan maar niks echt af. Ik moet mezelf dan ook echt dwingen: eerst dit af, dan pas wat anders. Uiteindelijke went het wel, maar het blijft je kop er bij houden.

 

Heb je geen mogelijkheden om wat uit te breiden? Een schuur ofzo, die je kan ombouwen tot 'werkplaats'. Een buurmeisje wat na school een uurtje kan komen inpakken in ruil voor wat lipglosjes? (of zeg ik nou iets schandaligs? :P )

Link naar reactie
  • 0

Ik lees hier nog altijd heel vaak mee en probeer af en toe te reageren maar vaak zie ik dat er al veel antwoorden gegeven zijn of voel ik mij geen expert op een bepaald vakgebied en probeer ik geen verkeerde adviezen te geven. Toch denk ik dat het leuk kan zijn om nog eens te laten weten hoe het gaat met mijn webshop.

 

Wat ik 3 jaar geleden in een opwelling begon is ondertussen toch al een serieuze tijdsbesteding geworden. Ik heb dit jaar al meer omzet gehad dan de 2.5 jaar hiervoor waar ik natuurlijk erg blij mee ben maar toch besef ik dat het beter moet kunnen. Een echt inkomen haal ik nog steeds niet uit mijn shop.

 

Rijkelijk te laat maar ik ben toch aan een ondernemingsplan begonnen. Punt één dat ik meteen al merkte was dat mijn voorraad veel te groot is. Je probeert een zo groot mogelijk assortiment te hebben maar uiteindelijk is de 20/80 regel hier toch ook van toepassing. 80% van mijn omzet komt uit 20% van de voorraad. Nu ben ik bezig met het afbouwen hiervan maar ik vind het moeilijk. Ook al ken ik mijn bestsellers en worden sommige producten amper verkocht, toch wil ik ze graag behouden om zo compleet mogelijk te zijn. Natuurlijk is dat geen goed plan. Er steeds heel veel geld in dat ik voor iets anders had kunnen gebruiken waar klanten wel op zitten te wachten. Heeft iemand van jullie ooit zo'n beslissing gemaakt? Het zal erop neerkomen dat ik van meer dan 2500 artikelen naar zo'n 1500 wil gaan.

 

Door de groei blijf ik het toch moeilijk vinden om voldoende geld beschikbaar te hebben. Iedere maand heb ik weer meer voorraad nodig en dit moet ik betalen met de omzet van de maand ervoor. Daardoor blijft er eigenlijk niets over. Misschien is een kaskrediet in dit geval een goede oplossing, hoewel. Graaf je jezelf niet steeds dieper in? Ik vermoed dat dit ook gaat beteren zodra de voorraad in orde is.

 

Het meeste werk doe ik nog altijd alleen, ik heb er al veel van bijgeleerd maar soms merk ik ook dat de drive een beetje verloren gaat. Misschien de combinatie van alleen werken en nog amper inkomsten? Hebben jullie hier tips voor?

 

Al bij al is alle feedback altijd zeer welkom!

Link naar reactie
  • 0

Maar waarom dan nog steeds zo veel producten? Waarom niet focussen op die ene speciale productgroep, die alleen bij jou te krijgen is (of bijna alleen bij jou) zodat je gericht reclame kunt maken.

 

Ik krijg namelijk bij jouw webshop zo'n onbestemd gevoel: leuk al die merken, maar waar zijn je signature products? Je zegt producten te willen houden terwijl ze bijna niet verkocht worden, alleen om je aanbod compleet te houden, maar ik denk juist dat je daarmee je aanbod onderuit haalt en klanten door de bomen het bos niet meer zien.

Link naar reactie
  • 0

Maar waarom dan nog steeds zo veel producten? Waarom niet focussen op die ene speciale productgroep, die alleen bij jou te krijgen is (of bijna alleen bij jou) zodat je gericht reclame kunt maken.

 

Ik krijg namelijk bij jouw webshop zo'n onbestemd gevoel: leuk al die merken, maar waar zijn je signature products? Je zegt producten te willen houden terwijl ze bijna niet verkocht worden, alleen om je aanbod compleet te houden, maar ik denk juist dat je daarmee je aanbod onderuit haalt en klanten door de bomen het bos niet meer zien.

 

Dat is net het dilemma waar ik ook mee zit. Ik weet ondertussen goed welke producten verkopen en welke minder, vandaar wil ik nu gaan snoeien in het assortiment. Toch is er altijd dat ene stemmetje dat zegt dat klanten ook wel op mij afkomen omdat ik net een ruim assortiment heb. Aan de andere kant is dit zo weinig dat het tegen de extra kosten en onduidelijke niet opweegt.

 

Ik heb de laatste week al zo'n 15 categoriën verwijderd trouwens dus het gaat langzaam de juiste richting uit.

Link naar reactie
  • 0

2 tips:

 

- je kunt ook een tweede shop beginnen. Dan heb je 2 meer overzichtelijke shops.

 

- er komt binnenkort een groepje van webshophouders samen om elkaar te helpen, misschien is dat iets voor je?

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

De link in de linkerkolom ook (tussen de blokjes met ? en @), aan te passen in je profielpagina's.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

 

Dat is net het dilemma waar ik ook mee zit. Ik weet ondertussen goed welke producten verkopen en welke minder, vandaar wil ik nu gaan snoeien in het assortiment. Toch is er altijd dat ene stemmetje dat zegt dat klanten ook wel op mij afkomen omdat ik net een ruim assortiment heb. Aan de andere kant is dit zo weinig dat het tegen de extra kosten en onduidelijke niet opweegt.

 

 

Ik ken dat stemmetje. Het zegt tegen mij dat ik toch die paar stukken wel in m'n portfolio moet stoppen, want stel nou dat die ene klant net langskomt op m'n website en dat wil zien...

 

Maar het werkt niet. Klanten zoeken niet naar een uitgebreid assortiment, ze zoeken gericht naar een product dat ze willen hebben. Als jij drie soorten rode nagel verkoopt, kies ik er geen een want ik raak ik de war en ga er over na denken. Als jij 1 soort verkoopt en dat leuk aanbiedt, ben ik veel eerder geneigd die wel te kopen.

 

Laat je niet gek maken en vertrouw op je cijfers.

Link naar reactie
  • 0

Dat is net het dilemma waar ik ook mee zit. Ik weet ondertussen goed welke producten verkopen en welke minder, vandaar wil ik nu gaan snoeien in het assortiment. Toch is er altijd dat ene stemmetje dat zegt dat klanten ook wel op mij afkomen omdat ik net een ruim assortiment heb. Aan de andere kant is dit zo weinig dat het tegen de extra kosten en onduidelijke niet opweegt.

dat stemmetje heb ik ook last van...

ik heb meer assortiment dan de gemiddelde winkel (van de keten waar ik deel van uitmaak) en ik scoor heel goed, maar ook weer niet heel veel beter dan diegenen met een smaller assortiment.

 

ik los het op door in te kopen met een grote frequentie en lage aantallen waardoor mijn voorraad toch beperkt blijft.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Je probeert een zo groot mogelijk assortiment te hebben maar uiteindelijk is de 20/80 regel hier toch ook van toepassing.

Uit je statistieken zou je wellicht zinvolle informatie kunnen halen voor het maken van de nodige keuzes. Wat is bijvoorbeeld het gedrag van de bezoekers die zo'n weinig verkocht product bestellen? Komen die op je site met dat specifieke product als zoekterm? Is het dan het eerste product dat ze in hun winkelmandje leggen? Is het ook het enige product dat ze kopen? Zijn de kopers van die producten terugkerende klanten? En andersom: kijken klanten die je toppers kopen eigenlijk ook naar die andere 80% van je producten? Of kopen ze heel gericht zonder verder te shoppen?

 

Voor jouzelf heeft je uitgebreide assortiment blijkbaar een toegevoegde waarde. Maar heb je enig idee voor welk percentage van je bezoekers dat ook zo is?

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

paar puntjes voor je website:

 

ik zou de url http://www.beautybyelke.be/shop/ met een permanent verhuist code (403 geloof ik) laten doorsturen naar http://www.beautybyelke.be zodat google oude links die ze tegenkomen ook weet om te zetten naar nieuwe url.

 

Tevens de pagina automatisch (meta refresh) laten doorsturen naar nieuwe url (weet niet of dat met 403 automatisch gebeurd).

 

Ik opende net namelijk ook je site en had hem alweer gesloten omdat ik dacht dat hij niet meer bestond. Pas daarna zag ik hier dat hij nu op hoofd domeinnaam staat.

 

 

verder is je hoofdpagina niet bepaald aantrekkelijk met aan de linkerkant het menu (tot zover goed) en het midden wat grijze logo's en rechts zoeken en nieuwsbrief en verder geheel wit.

 

Header is ook erg wit en neemt veel te veel ruimte in terwijl het verder niks functioneels doet.

Wat ik zo snel kan adviseren om een veel aantrekkelijkere shop te krijgen is het volgende:

 

* kroonluchter in header kleiner maken.

* naast kroonluchter je naam plaatsen (mag weer iets groter)

* zoekbalk aan rechterkant naar header verplaatsen (zonder paarse achtergrond)

* home button links verplaatsen naar paarse balk (zonder button eromheen)

* in paarse balk ook links opnemen naar winkelmandje, afrekennen, contact pagina, uitleg over shop enz.

* winkelwagen verplaatsen naar rechter kollom

* alles dus naar boven plaatsen zodat er geen grote witte rand meer staat.

* in rechter balk onder winkelwagen en nieuwsbrief box een box zetten met steeds een speciale aanbieding

* daaronder kan je dan alle logo's plaatsen van de merken die je in je assortiment hebt

* nu heb je hele midden stuk van je voorpagina vrij, hier zou ik dan bovenaan eventueel een heel klein stukje info over je shop zetten.

* hieronder in het midden zou ik dan een overzicht plaatsen van de nieuwste producten, of van de best lopende producten.

B.V. 3 producten naast elkaar en dan een paar rijen onder elkaar (je kan ook paar rijden nieuwe producten en paar rijen top producten doen)

 

Zo heb je een shop die gelijk al een heel stuk aantrekkelijker is voor klanten die binnenkomen en gelijk laat zien wat je verkoopt waardoor klanten veel sneller zullen doorklikken.

 

Ik vermoed dat je nu een hele hoge bouche ratio heb op je homepage.

 

Overigens (maar dat is heel persoonlijk) zou ik ook die paarse boxen aanpassen, ziet er vrij gedateerd uit.

 

En zo zijn er nog wel diverse punten die ik echt zou aanpassen (categorie pagina's zijn ook erg kaal).

 

Klinkt mogelijk alsof ik je site volledig afkraak maar ik bedoel het goed, inrichting en opmaak is gewoon niet goed en aantrekkelijk en kan je heel erg veel winst mee behalen

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.