• 0

Mag mijn vriendin een 1 manszaak oprichten

Hallo,

 

aan allen ik ben thans (lees meer dan 8 jaar) eigen ondernemer in al dan niet een vof c.q. een eenmanszaak.

 

Echter is het mogelijk dat mijn vriendin een " eigen" eenmanszaak voert en ik mijn eigen eenmanszaak.

 

Wij zijn niet getrouwd doch wel een samenlevings contract.

 

Mijn vriendin heeft geen vaste baan.

 

Wie o wie weet er raad ik google me een ongeluk maar kan niks vinden.

 

 

MVG

 

RS

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

aan allen ik ben thans (lees meer dan 8 jaar) eigen ondernemer in al dan niet een vof c.q. een eenmanszaak.

 

Echter is het mogelijk dat mijn vriendin een " eigen" eenmanszaak voert en ik mijn eigen eenmanszaak.

 

Dag Rudy,

 

welkom op HL.

 

Bovenstaande opmerking kan ik even niet duidelijk plaatsen. Ik mag aannemen dat je weet in wat voor rechtsvorm je je huidige onderneming drijft?

 

Maar laten we gemakshalve even uitgaan van een eenmanszaak.

 

Ja, dan mag jouw vriendin ook gerust een eenmanszaak starten.

 

Om alle eventuele "tenzij dat's" uit te sluiten. Wat is de activiteit van jouw bedrijf en wat is de activiteit van het bedrijf van jouw vriendin?

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Als je niks kunt vinden op Google... Zou dat wel eens kunnen zijn omdat het antwoord een heel simpel ja is.

 

Eenmanszaak, dus niet eengezinszaak, eensamenlevingscontractzaak, eenfamiliezaak of wa tdan ook. Mag gewoon, even inschrijven bij KvK en BD en aan de slag!

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 0

@allen,

 

bedankt voor de snelle reactie's

 

thans run ik een eenmanszaak maar ik was in het verleden mede vennoot van een vof ( lees drie jaar geleden)

 

De reden dat ik dit vraag is dat ik bepaalde werkzaam heden die ik in het verleden had weer wil oppakken maar niet onder de zaak die ik nu run.

 

Dus leek het mij het meest geschikt om dat te doen via mijn vriendin zij heeft nl ook in het verleden deze werkzaamheden gedaan.

 

MVG

 

RS

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.