• 0

Geen nieuw concept, maar wel graag jullie reacties

Beste Higherlevellers,

 

Het volgende concept wil ik voorleggen. Graag jullie commentaar op de wijze van aanpak en de ‘mitsen en maren’. Het onderwerp van het concept laat ik in dit stadium nog geheim, wel kan ik mededelen dat het om een niche markt gaat + er zijn nog geen/ onvoldoende commerciële sites die zich op het onderwerp richten(!)

 

Het concept is een meta search zoekmachine die vier tot acht sites indexeert. De bezoeker geeft op de homepage d.m.v. verschillende dropdown boxen aan waarnaar gezocht moet worden. Zo kan er (desgewenst) zeer specifiek gezocht worden.

De lijst met zoekresultaten wordt netjes onder elkaar weergegeven met basiscriteria, zoals: een hoofdfoto, titel, prijs, locatie e.d. Een eenvoudige filtering van de resultatenlijst is mogelijk (selecteren op prijs e.d.) Een goed voorbeeld van een dergelijke site is gaspedaal .nl

 

De bezoeker klikt de advertentie aan en wordt doorgelinkt naar de bron site. Men verlaat dus de website.

 

Bovenstaande omschrijft in het kort de basisfunctionaliteiten van de site. Het doel is om op eenvoudige manier een niche markt meer inzichtelijk te maken.

 

Nb: Afhankelijk van de ontwikkelingen (zowel in site technisch en economisch opzicht) zal de site nieuwe functies implementeren, zoals: e-mail notificatie, profielen en accounts aanmaken, nieuwsrubriek, producten (webwinkel) e.d. Ook zal op den duur mogelijk worden gemaakt om direct een advertentie aan te maken en te plaatsen. Uiteraard wordt bij de bouw rekening gehouden met SEO om zo marketinguitgave te beperken.

 

De start van de site is dus basic, maar met mogelijkheden tot meer.

 

Ik hoor graag jullie commentaar en reactie m.b.t. de aanpak e.d. en alvast dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op basis van deze informatie is het niet echt mogelijk om de marktkansen in te schatten, dus het kan een superidee zijn of helemaal niets :)

 

Mijn eerste mogelijke kritiekpunt: als het om vier tot acht sites gaat, kan je concept dan niet zéér gemakkelijk gekopieerd worden als het aan succes(je) is?

 

Mijn tweede: ben je bekend met wat er wel en niet mag op dit gebied? Wees je er goed van bewust of de bronnen die je gaat binnenharken je 'vrienden' zijn (vb. je levert ze veel extra traffic op), of je 'vijanden' (zie gaspedaal.nl).

 

Mijn derde: kun je het je veroorloven om zonder features als mail/RSS-notificaties e.d. te lanceren? Biedt je niet te weinig (terugkom)waarde zonder ze? M.a.w. weet je zeker dat je de minimaal benodigde feature set hebt als je alleen de content van de vier tot acht sites bijéénbrengt?

Link naar reactie
  • 0

Hi Jeroen, punt een is idd een risico. Het is aan mij om een zo goed mogelijke/ gebruiksvriendelijke/ vindbare site neer te zetten. Voor punt twee moet ik nog een aantal contacten leggen met de grotere marktplaatsen. Ik wil n atuurlijk niet geblockt of iets dergelijks worden. Gelukkig voor Gaspedaal dat ze het kortgeding hebben gewonnen..

W.b. punt drie ben ik helemaal met je eens.

 

Dank voor je reacties en tot horens!

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een site waarbij jij je klant het beste helpt door hem zo snel mogelijk weer van je site af te krijgen. Google weet er goed geld mee te verdienen maar ik weet niet hoe Gaspedaal het doet. Lijkt me onlogisch dat bezoekers die bewust een product zoeken op een (niet of semi-relevante) advertentie gaan klikken.

 

Het concept van de site klinkt verder prima, je helpt je bezoeker een weg te zoeken in de overkill van aanbod. Maar ik kan niet inschatten of jij er ook veel beter van zal worden.

 

Is je verdien-model advertenties of iets anders?

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je bericht.

 

Inkomsten komen deels uit advertenties/ sponsoring van relevante organisaties en een idee is om na verloop van tijd een webwinkel met gerelateerde producten eraan te koppelen. Dit kan evt op basis van een partnership.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.